Spelrum
Giraffen | 44 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 21 615 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hottiz | 2006-02-07 03:47 | |
Spelar ni för att vara bäst? eller för att det är skoj? många spelare ligger ju under 1000p och blir kickade om de vill joina spel med högre rating...funderat på lämna er då jag sett många med hög rating nobbat spel med dom med lägre pga. risk kunna förlora :( | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-02-07 07:26 | |
jag spelar för att spela | ||
kajix | 2006-02-07 07:56 | |
dom kanske inte tycker att det är så kul att spela mot nån som lägger tvåbokstavsord hela tiden. | ||
Fjupplisa | 2006-02-07 08:07 | |
Jag har aldrig nobbat någon. Tycker det är kul att spela o ratingen går ju ändå upp o ner beroende på hjärnfunktion och bokstäver. | ||
Kerstin H | 2006-02-07 08:56 | |
Jag har aldrig kickat någon. Har förlorat många gånger mot dom med lägre rating, men vad gör det det är ju kul att spela. Jag har själv blivit kickad många gånger mot dom med högre raiting, är tydligen livrädda att mista poäng. | ||
ingenting - Ej medlem längre | 2006-02-07 08:58 | |
Jag har flera gånger blivit utsparkad av spelare med lägre rating. | ||
Frbg - Ej medlem längre | 2006-02-07 09:35 | |
När jag läser den här tråden så undrar jag om kajix VET att det är så att hottiz lägger 2-bokstavsord hela tiden....?? Annars är ju svaret helt orelevant till frågan. Ser ofta såna lustiga svar...varför undrar man? De andra håller sej till tråden och svarar ur olika vinklar. | ||
kajix | 2006-02-07 10:11 | |
jag har ingen aning om vilka ord hottiz lägger. jag ville bara framföra en alternativ anledning till varför högrejtade (en församling som jag själv inte tillhör ) väljer bort lågrejtade. att spela för att det är skoj kan alltså även det innebära att välja bort lågrejtade. | ||
Måns_E | 2006-02-07 10:32 | |
Jag spelar för att bli bättre. Naturligtvis så anser jag att jag får spela mot vem jag vill, som vill spela mot mig. Jag har blivit sparkad av spelare med lägre rating, inte tar jag särskillt illa upp för det. Sen så tycker jag att det är roligare att spela mot motspelare som ungefär matchar min nivå, att totalt krossa en nybörjare som har spelat 7 matcher är nog varken särskillt givande för mig eller min motspelare. | ||
HumbleBug | 2006-02-07 10:32 | |
Ibland kickar jag, ibland bjuder jag in. Det beror på humöret. Ofta skriver jag 1400+ eller liknande om jag inte vill spela mot lägre. Ibland förklarar jag mig och ber om ursäkt innan jag kickar. Men det finns orsaker till varför man väljer att spela med folk av viss, eller liknande ranking. 1. Spelar man för ratingen så spelar man inte med dom som har alltför låg rating. Man förlorar rating ofta även om man vinner spelet. 2. Alla vill ha en utmaning och ha kul, även de med mct hög rating. Kanske man tycker att det bara blir tråkigt att spela med lågrankade. 3. Egna erfarenheter säger att vissa lågrankade har rätt dålig stil. Ibland kollar jag upp en persons statistik innan. Har vederbörande flytt från tio procent av sina matcher, så . . . Tja, man vill helt enkelt inte råka ut för personer med dålig stil, folk som blir sura när de förlorar eller ifrågasätter en när man lägger avancerade ord. Hottiz, jobba på och spela om du tycker att det är kul. Det är enormt många medlemmar och det finns en hel del högrankare som aldrig kickar nån. Leta upp dom, om du tycker om att spela mot högrankade. Eventuellt maila eller privatchatta innan. Du vill väl inte heller spela mot vilket arrogant folk som helst? | ||
vulcan | 2006-02-07 13:50 | |
Jag spelar för att det är kul, för att vinna och för att träna mig inför riktigt tävlingsspel som är det centrala för mig. Oftast brukar jag sätta en gräns vid 2000 i rating på motspelaren. Inte för att jag är rädd om min rating utan för att det varken ger så mycket träning eller är så särskilt kul (ofta) att spela med någon som är så väsentligt mycket sämre än jag själv. Det är faktiskt inte ens särskilt kul att vinna de enorma krossegrar det ofta blir om man själv får bra brickor (250 poäng eller mer i marginal är inte ovanligt) och dessutom känner man att många ändå blir lite besvikna och rentav ledsna att få så mycket stryk. Det här är inget unikt för scrabble. De flesta sporter blir rätt tråkiga att utöva när det skiljer för mycket mellan deltagarna. En innebandymatch på jobbet som slutar 10-9 är mycket roligare än en som blev 10-2. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-02-08 00:59 | |
det är inte bara högratade som sparkar folk. jag blir sparkad nästan lika ofta som jag sparkar och tar inte illa upp för det. för övrigt håller jag med vulcan (som vanligt) | ||
bananafish | 2006-02-08 03:25 | |
ja, den där vulcan ska alltid vara så himla vettig :o) påminner mig om nån karaktär i en tv-serie från 60-talet. jag gör likadant, brukar sätta 2000 som gräns och det är inte för att jag är rädd om min rating, utan för att jag vill få ut något av matchen. det roligaste är ju att lära sig nya ord. | ||
Pekkis | 2006-02-08 10:16 | |
Jag spelar för att vinna... även om jag inte gör det. Känslan av att spöa skiten ur någon är underbar. Så är det kul också. När man vinner. | ||
coke100 | 2006-02-08 13:58 | |
Klart att man spelar för att det är kul, det finns väl inget stort pris att vinna som jag inte vet något om... =) Har aldrig sparkat ut någon från ett spel men däremot har jag skrivit att de har för låg rating och de har då hoppat ut själva. Anledningen är att jag oftast spelar hets, och om man spelar mot en nybörjare så blir det ändå ingen hets utan de får istället en massa onödigt tidsavdrag. Plus att jag tycker det är tråkigt när jag får sitta och vänta. | ||
Kamillan | 2006-02-08 19:30 | |
allt som räknas är vinst | ||
Knut Kristen - Ej medlem längre | 2006-02-08 19:45 | |
Jag har ganska hög rating, men att jag sparkar lågrankade har inte ett dugg med rankingjoxet att göra, utan är av precis samma anledning som dom övriga högrankade sagt här tidigare - det är infernaliskt tråkigt att möta nån som inte kan göra något kreativt själv, vilket lågrankade nästan aldrig kan. Man kan undra varför jag egentligen säger ungefär samma som redan sagts tidigare? Förmodligen därför att jag har så svårt för att hålla käften. | ||
skrabban | 2006-02-08 23:07 | |
Jag spelar scrabble för jag tycker det är roligt och lärorikt. Spelar både med hög och lågrankade spelare. Jag har själv blivit sparkad många gånger. | ||
david_84 | 2006-02-09 11:39 | |
Om det generellt var så att lågratade ökar i rating när de spelar mot högre ratade skulle det innebära att ratingen överlag hela tiden jämnades ut, men finns det anledning att tro att det finns någon sådan tendens? Snarare är det väl tvärtom. Alla börjar på samma rating, men avståndet mellan bra och dålig blir bara större och större tills det finner en jämvikt. | ||
snubblan | 2006-02-12 20:39 | |
jag spelar mot alla för de e kul o spela ..men det händer väldans ofta att dom med låg rating hoppar ur spelet o då sitter man där men va sjutton de spelar ju ingen roll egentligen ,,men jag förstår dom som tävlar mot nån....ha de bra | ||