Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 15 |
Mobilspel
Pågående | 21 200 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ooord | 2006-03-23 18:36 | |
Flest rullningar i rad? Vad är rekordet i att rulla flest gånger i rad i samma parti? Skulle gissa på att några har rullat tre gånger. Men har någon lyckats med fyra eller fem? Själv har jag nu lyckats med min första dubbelrull K(R)ISTlIG samt SNIdARE och käner mig rätt nöjd. | ||
cerebral | 2006-03-23 18:40 | |
Jag har dunkat in tre efter varandra en gång, två åttor och en sjua, fast det var på ordspel | ||
Fjupplisa | 2006-03-23 18:43 | |
Har gjort två rullningar på en match, men spelat mot nån som hade tre i ett spel...inge kul.....för mig då. :) | ||
gubbi | 2006-03-23 19:24 | |
Tre i rad är nog det mesta jag åstadkommit vid några tillfällen varav en gång på IRL-träning när jag hade flytet att få till rullningar mina första tre drag... :) | ||
reed | 2006-03-25 13:15 | |
Puh... påminn mig inte. | ||
25 to Life - Ej medlem längre | 2006-03-25 13:18 | |
Tre har hänt några gånger under årens lopp, men vill minnas att någon rullat fem gånger mot Frank, var det inte du gubbi ? Fem rull i en match är skadat :) | ||
gubbi | 2006-03-25 14:43 | |
Ja, under en match mot Frank på Gotlandsfärjan fick jag till fem rullningar. Det var nog första och sista gången jag lyckas med det... :) reed: Just ja... det var mot dig på Kalmars ja! ;) | ||
gubbi | 2006-03-25 14:43 | |
Men frågeställningen i tråden var antalet rullningar i rad och där är tre fortfarande det mesta jag lyckats med. | ||
25 to Life - Ej medlem längre | 2006-03-25 20:01 | |
ah mitt fel, tre i rad har aldrig hänt för mig. | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2006-03-29 12:24 | |
Om man rullar ett ord man rullat förr, ökar antalet rullningar ändå i statistiken, eller står det kvar på samma antal som innan? | ||
Blue Ztar | 2006-03-29 12:52 | |
"Antal rullningar" under spelstatistiken är antalet OLIKA rullningar. Så om du rullar ett ord du rullat förut så ökar alltså inte den siffran. Det hade varit kul och se hur många rullningar man gjort totalt, oavsett om dom är lika eller inte. | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2006-03-29 13:06 | |
Japp, hade varit kul, varje rull borde läggas in i siffer-statistiken, sen behöver kanske inte te.x ordet *GLITTRA registreras mer än en gång i själva rull-"fönstret".. ;) ..fast iof, svårt att genomföra förstås.. ..fast.. ..om man skriver *gLITTRA en gång, och *GLITTRa en annan gång, kanske både registreras? =) | ||
vulcan | 2006-04-07 00:06 | |
Vid senaste VM fick Adam Logan - som senare vann hela mästerskapet - in fyra rullningar i rad. Alla var åttor och en dessutom över två röda. Innan Logan - dryga 10 drag in i matchen - inledde sin otroliga sekvens var motståndaren i knapp ledning. Efter de fyra dragen låg han över 200 poäng efter. Man kan ju undra hur det kändes... Nu är det visserligen lättare att rulla på engelska, men det är ändå ingen överdrift att påstå att de bästa spelarna som Logan är omänskligt bra. Även på vårt eget språk måste vi nog erkänna att vi fortfarande är en bra bit efter dessa fantomer. Matchen kan spelas igenom här: www.wscgames.com/gam...// 2005/21/ | ||
Rakbladsvass - Ej medlem längre | 2006-04-07 03:47 | |
Är det prispengar involverade i vm? Finns det proffs? I så fall är det ju en bra anledning att träna. Ibland räcker inte bara äran... | ||
gubbi | 2006-04-07 09:02 | |
Ja, det är normalt sett pengar involverade i de större tävlingarna i engelskt Sscrabble. | ||
betaguld | 2006-04-07 09:21 | |
Åh vad härligt att se hur matchen utvecklades. Toppen! För att ta upp tråden som saittam75 skrev, omregistreras ord av samma slag i rullningsstatistiken till den senast förekommande då de skiljer sig åt, t.ex. STATARE vs sTATERA? | ||
vulcan | 2006-04-07 12:19 | |
I årets amerikanska, öppna mästerskap är segerchecken för div 1-vinnaren 25 000 USD. Inte så pjåkigt med andra ord. Jag tror att den högsta segerpremie som förekommit på någon tävling ligger på 50000 USD. Men i mer ordinära tävlingar ligger beloppen mycket lägre än så. Det går inte att försörja sig på att spela engelskt scrabble, åtminstone inte om man med försörja menar att dra in en någorlunda stadig inkomst varje år. | ||
betaguld | 2006-04-07 12:31 | |
Rättelse: Ovan ska det förstås stå "STATARE vs sTATARE" | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2006-04-07 12:49 | |
Jag förstod det iaf, men ingen verkar veta vad som händer om en RuLLnInG skiljer sig i utförande om den reggas två ggr i statisken, eller om den bara reggar själva ordet en gång..... :-/ Ex i statistiken: STARARE sTATARE StATARE STATAre ?? | ||
jssfrk | 2006-04-07 12:52 | |
Statistiken ser det som en rullning. www.betapet.com/inde...Vi sa+match | ||