Spelrum
Giraffen | 57 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 37 |
Inloggade | 96 |
Mobilspel
Pågående | 21 977 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
metmasken | 2006-03-27 16:55 | |
Analfabeter på betapet? Blir så smått irriterad på att trots att man önskar "1100+" så plingar det på en massa med rating runt 500. Är det för att jäklas eller förstår inte folk helt enkelt? Tycker att detta har varit praxis ganska länge, dvs att om man skriver t ex 2000+ framför spelets namn så betyder det att man inte önskar spela mot sådana som har lägre rating. Nåh, jag ville bara häva ur mig. Detta har hänt mig varje gång på sistone och har fått vänta jättelänge på att få spela mot någon med ungefär samma rating. | ||
boktok | 2006-03-27 17:11 | |
Jo men visst, nog är det så alltid! Joo. | ||
Zizzi | 2006-03-27 18:29 | |
Ännu värre blir det när de inte vill gå ur det skapade spelet frivilligt (jag gillar inte att sparka folk) utan börjar med: Mäh, jag är ju jääätteduktig, kom igen nu, ge mej en chans! eller Jaha du, så du är rädd att förlora..fegis..varför vill du inte spela mot mej då? (och efter att man snällt och tålmodigt förklarat varför så hänger de kvar iaf) eller så är de halt tysta...svarar inte på tilltal..bara parkerar och tar upp platsen eller de som man trots allt måste sparka som gång på gång iaf dyker in??? Vad är det med dem??? Jaja, om det inte var så irriterande så skulle man nästan bli road :-). | ||
Femmy | 2006-03-27 21:43 | |
Jag har förstått det så, att rätt många alldeles nybakade medlemmar tror att 1100+ faktiskt är vårt namn (dvs, vårt nick), men dom kommer nog på hur det ligger till till slut! :-D Men, som sagts tidigare, man blir faktiskt lite kinkig, när dom tex skriker: STARTA DÅ! och liknande! Mitt tips: Skriv bara "Tyvärr", och hjälper inte det, så kan man väl bara kicka ut dom, utan att få dåligt samvete? | ||
anduin - Ej medlem längre | 2006-03-27 21:48 | |
De läser nog inte namnet på spelrummet, de ser nog bara Standard, Stress och joinar innan någon annan hinner. | ||
Pastor Green - Ej medlem längre | 2006-03-28 10:12 | |
Jodå, helt säkert finns det mängder med användare som lider av dyslexi (från grekiskans svårt med ord) på Betapet. Men vän av ordning vill ändå påpeka att det heter dyskalkyli, när en person har svårigheter med att läsa siffror på korrekt vis. (Ett bra botemedel är regelbundna kvarsittningar, eftersom kroppsaga numer är förbjudet enligt svensk lag). | ||
reed | 2006-03-28 10:40 | |
*DYSKALKYLI. | ||
anduin - Ej medlem längre | 2006-03-28 19:38 | |
Botemedel mot dyslexi? Och du är dessutom för kroppsaga? Tjaa, såna som dig skulle jag inte ha något emot att slå. | ||
ewaleena - Ej medlem längre | 2006-03-28 21:39 | |
jag hjälper gärna till Anduin. den goa pastorn kan kanske behöva lite av sin egen medicin.. | ||
slick sixty | 2006-03-28 22:55 | |
är det verkligen nödvändigt att ge en förklaring till en utsparkning? njaa.. | ||
Zizzi | 2006-03-29 10:26 | |
Det tycker jag hör till vanlig, normal artighet, slick sixty. | ||
slick sixty | 2006-03-29 22:44 | |
men jag är ju tokkräsen, då skulle jag ju behöva skriva motsvarande en avhandling om dan i förklaringar.. | ||
Zizzi | 2006-03-30 00:34 | |
Jag brukar skriva en mening till den förste som hoppar in i mitt skapade spel (och som inte har den rating jag önskade), sen så kopierar jag bara den raden till alla andra som jag inte vill spela med. Lätt som en plätt :). | ||
åsac | 2006-03-30 15:39 | |
Min dotter lider av dysleksi, inget som hon bett om!! Ni som klagar på folk är ni medvetna om att den yngsta medlemmen är 8 år. Vi ska väl vara ett föredömme, inte klanka ned på! Pastor Green är du hundra år eller fick du ett slag i huvudet när du var liten!! | ||
metmasken | 2006-03-30 16:27 | |
Åsac: jo, jag är medveten om det och därför brukar jag vara artig. Jag gör som Zizzi, kopierar en rad som jag klistrar in på nytt. Men det som jag menade var att det plingar och plingar och man väntar på att få börja spela och så är de alla med rate runt 500.. Jag har inte nämnt ordet dyslexi här.. | ||
Zizzi | 2006-03-30 17:29 | |
åsac., ett föredöme klankar väl inte ner på folk för att de är gamla heller ;-). Och vad har din 8-åriga dotters dyslexi att göra med folk som hoppar ut och in i ens spel? | ||
Zizzi | 2006-03-30 17:32 | |
Ähh..såg att det där jag skrev såg väldigt grinigt ut...sorry åsac, men Pastor Green är ju såklart inte en pastor och han driver ju bara med bibelns ord, inte med någon enskild egentligen. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-03-31 00:10 | |
driva med bibelns ord...får man göra sånt? luktar stening tycker jag | ||
åsac | 2006-03-31 07:13 | |
Min dotter är nitton och lider fortfarande av dyslexi. Jag blev bara så himla arg på pastor grens ord om att kvarsittning skulle bota (då hade min dotter suttit kvar på skolan fortfarande) eftersom aga numera är förbjudet skriver han sen tror han att det går att banka dyslexi ur folk. | ||
vulcan | 2006-03-31 12:05 | |
Pastorn är bara en provokatör Åsa. Jag rekommenderar dig att strunta i honom helt. | ||