Spelrum
Giraffen | 14 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 19 |
Mobilspel
Pågående | 21 187 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
fisken2 | 2006-04-21 18:47 | |
erot Erot är ett ord och finns med i svenska ordboken, varför funkar de inte? | ||
fyllskalle | 2006-04-21 19:27 | |
Långt bak i mitt minne vill jag minnas att en god vän till mig undrade samma sak en gång. Han fick enbart ironiska och avfärdande svar. Någon svor även och kallade honom otidigheter. Min vän som inte längre är med oss här på betapet har sedan dess gått i terapi och har förlorat sitt jobb som telefonsäljare. Jag hoppas verkligen inte att du råkar ut för samma sak. Det bästa är nog om du ber någon övervakare stänga tråden och ta bort din fråga innan stormen är över dig. Svaret på din fråga står nog att finna i att den svenska ordboken inte är det rättesnöre som används i detta spel. Jag tror att SAOL är det som gäller. Mvh fyllskalle | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-04-21 20:34 | |
Vad är erot? Har det med erotik att göra? Förklaringen till att det inte funkar är att det inte står med i Svenska Akademiens Ordlista (SAOL). | ||
frvib | 2006-04-21 21:34 | |
En erot är en liten kärleksgud (och ordet kommer förstås från samma grekiska stam som erotik). Du får fösöka med KUPIDON istället. | ||
odin - Administratör | 2006-04-21 22:25 | |
"Vanliga frågor" Är inte så underligt att man kan bli irriterad på dessa trådar, hur svårt kan det vara att läsa under "vanliga frågor" rubriken INNAN man skriver ;) | ||
jssfrk | 2006-04-21 22:52 | |
EROT har såvitt jag kan minnas funnits med i SAOL i en tidigare upplaga, nummer elva tror jag. (Nej, jag kan inte alla SAOL utantill, men jag tror att ämnet kommit upp förut.) | ||
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.