Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 20 940 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ursidae | 2006-05-01 12:07 | |
Hur föreslå nya funktioner? Jag undrar var man bör föreslå nya funktioner? Är detta forum den bästa platsen? Jag har hursomhelst ett förslag på en sak som jag saknat på denna annars eminenta spelsajt: Skulle vilja ha möjlighet att låsa de spel jag startar så att spelare med ranking under en viss nivå inte kan ansluta sig. Jag brukar oftast namnge mina spel "1200+" eller liknande för att signalera till nybörjarna att det inte är någon idé att försöka ansluta sig till mina spel, men det hjälper ofta inte. Iofs går det ju alltid att kasta ut dem, men det är lite jobbigt att behöva kasta ut folk ett halvdussin gånger innan det kommer någon seriös spelare. | ||
ewaleena - Ej medlem längre | 2006-05-01 14:46 | |
och dom med lägre ranking än din är inte seriösa då menar du eller?? | ||
ursidae | 2006-05-01 15:46 | |
"seriös" kanske var fel ord. Men jag tycker inte det är kul att spela om det inte finns förutsättningar för en jämn match. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-05-01 17:38 | |
Det här är en utmärkt plats att föreslå sådana funktioner på. Programmerarna läser forumet och är säkert tacksamma för alla förslag på förbättringar, även om allt förstås inte kan genomföras. | ||
HumbleBug | 2006-05-01 18:14 | |
Varför införa en sån teknisk mojäng? Onödigt tycker jag. Att sparka andra spelare tillhör de roligare inslagen här. Däremot kunde man införa olika bilder att välja mellan när man sparkar, som ett uppsträckt långfinger eller en flinande stövel, för att ytterligare förnedra stackars spelare. Ja! - Det skulle sannerligen höja sparkglädjen ytterligare en nivå. hi hi hi | ||
cerebral | 2006-05-02 18:42 | |
Framför allt så tycker jag att man borde införa så att en sparkad spelare inte kan komma tillbaka till samma spel. Otroligt jobbigt med människor som hoppar in i spelet när man redan sparkat dem fem ggr (och nej, det är inte nybörjare som inte vet bättre). Skulle man mot förmodan råka sparka fel spelare, då får man skapa ett nytt spel. | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2006-05-02 21:29 | |
Det bästa vore om man kunde skriva in en söktext(string)... som de har på avancerade schackservrar, tex Seek 15 0 >1000 På en sådan server skulle det betyda Att man söker ett 15 minuters spel med 0 sekunders tillägg per drag och endast med spelare över 1000 i rating. För att undvika att trampa folk på tårna borde det inte ens vara möjligt för folk med tusen under rating att se en sådan sökning. Givetvis ska servern genast svara med: X antal personer av Y inloggade såg din sökning. Jaja, i en bättre värld gott folk... För mig är den helt okej... Men varför inte laga lite iaf... | ||
Sacajawea | 2007-07-01 16:27 | |
Jag tycker att det är trist att inte kunna (för oftast blir man nekad) spela med de med lite mer rating, jag har kass rating (jag vet) men det innebär inte att jag inte VILL spela, för det vill jag och det är svårt att få upp sin rating när man bara kan spela med "jämnbördiga". Annars har jag som förslag att skaffa olika rum med alternativa rationgs. Tex ett rum har bara öppet för spelare som har 2000 och över, 1500-2000, etc... För det är inte kul när man verkligen vill spela och man inte får vara med för att ingen vill spela med en för man har får låg rating. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-01 16:48 | |
Det är inte så konstigt att man inte vill spela med riktigt lågrankade personer om man själv har jättehög rating, eftersom det i princip är detsamma som att ge bort sin rating till den lågrankade, oavsett hur bra man spelar, om den lågrankade inte spelar extremt dåligt, vilket i så fall innebär en tråkig match. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-01 17:01 | |
Några tips på hur man ändå kan möta högrankade spelare: 1. Spela mer så att du höjer din rating och blir en intressant motståndare Om ratingen ändå sjunker: 2. Starta ett orankat spelbord och bjud in den du vill spela mot (och hoppas på det bästa) Om ingen nappar: 3. Var med i en turnering där du får möta många högrankade spelare | ||
Mr Pet | 2007-07-02 14:01 | |
Jag fick en idé, kan inte "peak-rating" registreras/redovisas på användarna? Då kan man se vad vad den eventuella motspelaren legat på som högst och utefter det dömma om den kommer utgöra värdigt motstånd. :) | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-07-02 14:05 | |
jag skulle vilja ha möjlighet till inforutans statistik redan i anslutning till ett spel då kan man se antal spel, antal vinster osv direkt utan att behöva kolla upp på andra sätt. | ||
Koste | 2007-07-02 15:29 | |
Vill egentligen inte klaga, betapet är kalajs! Tror på följande, om man skapar ett spel så kunde det finnas 6 st radioknappar som följer: Min ranking + - 100 Min ranking + - 200 Min ranking + - 300 Min ranking + - 400 Min ranking + - 500 Min ranking + - 1000 Klicka i en och spelet döps till Koste: 1750-2150 (om jag råkar vara rankad 1950) Då kan ni göra så att ingen utanför det intervallet gå in i spelet. Vill gärna att den gröna pilen tas bort också så spelen är öppna och man klickar på ledig plats. Se yahoo games pool tex.. Vill egentligen inte klaga, betapet är kalajs! Skåldå håller jag med. | ||
monk - Administratör | 2007-07-02 16:35 | |
Mr Pet: vi har sedan några månader tillbaka lagrat information om spelarnas högsta och lägsta rating... Detta kommer vi att visa på profilsidorna inom kort.. =) | ||
MonsterFrank | 2007-07-02 19:28 | |
Med tanke på den ökade populariteten hos turneringar: Skulle man inte kunna skapa ett turneringsrum? | ||
odin - Administratör | 2007-07-02 21:32 | |
Arbetar på turnerings-interface. Går dock lite segt, men den som väntar... ehh.. | ||
sushifish | 2007-07-02 23:05 | |
Om man vill ge upp får man en pop up i nyllet som säger att man är en fegis, men om man kopplar ner får man ingen snyting vilket leder till att många väljer att koppla ner, men det är mycket tristare för den andra eftersom spelet fortsätter i fem minuter till. Jag har löst det genom att skriva arga mejl till dom som kopplar ner men det känns ju inte så trevligt.. Dom svarar ofta att dom inte visste att den andra får sitta och vänta ut tiden eller själva ge upp. Går det att lägga en pop up på fönster-krysset som säger att man bör passa eller ge upp, eller är det tekniskt omöjligt? | ||
massamark | 2007-07-03 00:55 | |
Sushifish, F5, den heliga tangeten när man tror att man blivit nedkopplad! Som brukligt, säger jag utmaningsfunktion. Turneringarna ska köras orankat om jag har läst rätt. | ||
tessie_k | 2007-07-03 03:25 | |
Angående motspelare som kopplar ner: när detta händer skulle jag vilja ha en funktion där jag kan välja att antingen vänta i fem minuter eller avsluta spelet direkt utan att någons rating ändras. Fast det är möjligt att detta skulle kunna göra så att folk kopplar ner i stället för att ge upp/spela klart och förlora rating i tron om att motspelaren inte orkar vänta. Bara en tanke. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-03 04:44 | |
Bra förslag tessie_k. | ||