Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade52
Mobilspel
Pågående21 200

Forumkategorier

Användare Inlägg  
glåpord - Ej medlem längre2006-05-08 21:20
Antal inlägg: 66

bugg?
eller nåt annat jag inte fattar?

i senaste machen la min motståndare ut sina sista brickor och jag hade några kvar och varpå han som sig bör fick extra poäng men varför drogs det inte bort poäng för att han gick fyra sekunder minus på tiden? rent principiellt vore det kul att veta, som sådant var det en bagatell i sammanhanget!

odin - Administratör2006-05-08 21:37
Antal inlägg: 7442

Det är tiden på servern som gäller, ibland kan klienten bli osynchad. Är nog det du råkade ut för. Med andra ord så hade han inte gått över 4s på servern.

glåpord - Ej medlem längre2006-05-08 21:41
Antal inlägg: 66

aha! tänk vad man inte vet. kan ni inte synka klienten så att jag får sisådär en minut till godo :) det skulle behövas nu och då

vulcan2006-05-08 22:59
Antal inlägg: 7666

Menar du inte "osynka"? :-)

För den som inte vet vad som menas med "klient" och "server". Klienten är i det här fallet din egen dator och de program (Macromedia Flash player) som körs lokalt på den när du spelar Betapet. Servern är den centrala dator som samordnar alla spel, slumpar ut brickor, håller reda på alla uppgifter om spelare, matcher, foruminlägg etc. För att det hela ska funka - särskilt när man spelar - så måste det naturligtvis ske kontinuerliga uppdateringar både från klienten till servern (t ex när du lägger ett drag och trycker på knappen) och åt andra hållet (för att du ska se vad din motståndare som sitter på en annan klient har spelat för drag). I den här trafiken mellan server och olika klienter kan det ibland som odin säger uppstå en fördröjning eller ett osynk. Det handlar väl som regel om några få sekunder och det får man nog stå ut med. Egentligen är det väl fantastiskt att man kan sitta och spela över nätet med människor hundra mil eller mer bort som om man satt mitt emot varandra vid ett spelbräde!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?