Spelrum
Giraffen | 54 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 39 |
Inloggade | 95 |
Mobilspel
Pågående | 21 183 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
WildChild2 | 2006-05-16 00:15 | |
Frank Ordmonstret Har precis laddat ner programmet och har lite frågor... Det står på "datorspelare" Slump, Längd, Max -3, Strat, Sim och en massa grejer, vad betyder dem? Är det någon slags svårighetsgrad eller? Sen undrar jag lite hur programmet fungerar, alltså om den har nån taktik när den ger förslag på drag, eller om den bara väljer det som ger mest poäng för tillfället? För när jag har spelat nu ger den ofta förslag på ord som ger motståndaren lätta poäng vid 3xord-rutor osv... | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2006-05-16 00:19 | |
Precis, det är svårighetsgraden, 1-9 eller nåt sånt. Den ger nog bara förslag på mest poänggivande ord utan någon närmare eftertanke, men jag kan inte svära på det. Däremot har den datorsimulerade motspelaren lite mer intelligens och spelar taktiskt bra på de högre svårighetsgraderna | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-05-16 07:09 | |
Så här har Gunnar beskrivit det: Slump - spelar ett drag på måfå Längd - spelar något av de drag som lägger ut flest brickor Max-3 - spelar det mest poänggivande draget som lägger ut högst tre brickor Max-4 - som ovan Strat-4 - värderar dragen enligt en strategi som tar hänsyn till hur många poäng draget ger och vilka brickor som blir kvar på stället, spelar det bästa draget som lägger ut högst fyra brickor Strat-5 - som ovan Max - spelar det mest poänggivande draget Strat - spelar det bästa draget enligt strategin, och när påsen är tom används upp till 1 sekund per drag till att försöka hitta den optimala slutspelsvarianten Sim - simulerar utfall två drag framåt genom att slumpa fram motståndarens brickställ och vilka nya brickor som dras, använder upp till 10 sekunder per drag för att leta optimala varianter i slutspelet | ||