Spelrum
Giraffen53
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
43
Inloggade98
Mobilspel
Pågående21 189

Forumkategorier

Användare Inlägg  
super_sober2006-05-16 19:29
Antal inlägg: 30

Nischade spelrum?
Vore det inte en god idé att nischa ett par av spelrummen? Så samlas de som vill hetsa i ett rum, de som vill lira långsamt i ett annat osv? Känner ett behov av segregation...

odin - Administratör2006-05-16 20:26
Antal inlägg: 7442

Det har testats och har inte blivit nån succe

betaguld2006-05-16 21:20
Antal inlägg: 268

Det är faktiskt ett hejdlöst intressant fenomen! Musen var förut 1500+-rum. Dvs. krav på rating på 1500 eller högre. Men inte många hängde där.

Då var iofs giraffen djupt inrotad som "högrankades" spelserver sedan länge. För att få det att fungera, måste man antagligen förbjuda högrankade att besöka lägre spelrum i viss utsträckning, på samma sätt som lågrankade förbjuds det specialla höga spelrummet.

Men å andra sidan kanske det är bäst att ha en oreglerad spelmarknad? :)

david_i2006-05-16 21:52
Antal inlägg: 373

Jag tycker att man borde pröva att införa en gräns på exempelvis 1800 i giraffen och kanske testa på det i en lite längre period.
Man kan nog ta bort begränsningarna under de perioder då det är få inloggade. Tror att problemet under tidigare försök berodde på att folk normalt först går in i giraffen. Eftersom 1500-rummet alltid var tomt så ville ingen gå in och då fortsatte rummet att vara tomt. Om man bara inför en 1800-gräns under kvällstid 18-23 eller liknande så kanske rummet kan undvika att åka ner mot 0 inloggade. Användare med en rating under gränsen som redan är inloggade kommer då naturligtvis att kunna vara inne i rummet tills de stänger fönstret men det ser jag inte som något större problem.

kajix2006-05-17 07:49
Antal inlägg: 7767

fast super_sober nämner inte rating alls i sitt förslag utan vill nischa rummen utifrån snabbhet på spelet. har det också provats?

jssfrk2006-05-17 12:02
Antal inlägg: 771

Det är tråkigt att admin alltid bara säger "det har redan testats" när nischning av spelrummen förs på tal, som om den variant som testades var den enda som gick att genomföra.

Håller med om att ett hetsrum och ett slumprum vore fint, då skulle man slippa alla dessa avarter ... eller kanske bara ett standardrum utan hets som jag kan hänga i ;)

Sedan tycker jag att de 1500+ som testades i musen är alldeles för lågt. 2000+ vore mer rimligt. Vi är väl ändå några tusen som ligger över 2000, så det borde fungera, eller? Davids förslag låter ganska bra, om än något krångligt kanske?

Pekkis2006-05-18 11:47
Antal inlägg: 1173

Håller med, saknar också nischade rum.
Jag vill ha ett eget. Standard, snabb, + 1800.
Går det att fixa =)

Nej, men nisch efter brädorna borde väl vara både enkelt och funktionellt.
Har jag fel, eller brukar man inte hålla sig till samma bräd-typ?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?