Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade14
Mobilspel
Pågående21 023

Forumkategorier

Användare Inlägg  
milon - Ej medlem längre2006-06-26 18:39
Antal inlägg: 95

Den otrevliga sparken
Går det att byta meddelandet "du har blivit sparkad från spelet" med utropstecken dessutom! mot något trevligare, t ex "du har fått nej tack"?

gubbi2006-06-26 23:37
Antal inlägg: 2638

Det är egentligen ingen dum idé... I stället för "Sparka" skulle det kunna stå "Avböj spel/Tacka nej" eller något liknande, och frasen "du har blivit sparkad från spelet" skulle kunna ersätts med just "Du har fått nej tack" eller kanske den aningens mer byråkratiska "Din förfrågan om spel har avöjts"... :)

Pastor Ekman - Ej medlem längre2006-06-27 05:51
Antal inlägg: 60

Det kanske kan stå: Din mamma älskar dig, oavsett.

Erotiskt Får - Ej medlem längre2006-06-27 08:15
Antal inlägg: 19

hahahahahahaha

OneW2006-06-27 10:27
Antal inlägg: 1207

Pastor nu glömde du allt pappa också.

Jag föreslår att det står "Du är säkert en trevlig prick som är älskad av din familj. Hoppas vi kan mötas i framtiden men just nu tackar jag nej till att spela med dig!"

vulcan2006-06-27 12:37
Antal inlägg: 7666

På engelska hade det varit enklare att göra det lite roligare: "I dont wanna kick your ass today - I just wanna kick you!"

Zizzi2006-06-27 15:28
Antal inlägg: 866

Har man inte ens tid att skriva en liten förklaring till varför man ej vill spela med den spelare som ansluter till ens rum så kanske man inte ska spela alls?
Hur kan det komma sig att, i stort sett alla, har så fruktansvärt bråttom?

Måns_E2006-06-27 15:50
Antal inlägg: 12023

En anledning att jag har slutat skriva en liten kommentar innan jag sparkar är att jag ett flertal gånger när jag har gjort det, trots att jag alltid skriver 2000+ i spelrumsrubriken, har fått kommentarer tillbaka i stil med: Vågar du inte spela mot mig, kom igen nu!

Sen har personen anslutit sig ungefär 20 ggr till mitt spel, fastän jag har berättat att jag inte vill spela mot vederbörande, och att jag tror att ett spel mellan mig och en 600 ratad varken blir roligt för mig eller min motståndare.

Om något sparkar mig, så bryr jag mig inte så värst mycket om det, även om det händer allt mer sällan.

myran_64 - Ej medlem längre2006-06-27 18:04
Antal inlägg: 3157

nu handlade det ju inte om att ha tid att skriva en förklaring utan just det som står i chattfönstret: du har blivit sparkad!!!!.. Det är den texten som man kanske kan ändra till något lite mildare. Eller bara rent av ta bort utropsecknen..
Det är som Måns_E skriver, ibland hjälper det inte att förklara att man inte vill spela med den personen dom ansluter i alla fall flera gånger med kommentarer som:"du vågar inte spela mot mig", "jag är bättre än mina 852 p antyder", "jag kan slå dig när som helst" osv osv

noRnoS2006-06-27 18:35
Antal inlägg: 188

Lägg in knappar med olika fraser (förslagsvis 3 st), så att det går att välja olika "hårda" sparkningar. Ett bra kompromissförslag iaf.

Gharmon2006-06-28 12:42
Antal inlägg: 742

Bra förslag, noRnoS, men jag håller nog med myran m.fl. att det räcker med att ändra texten i chatfönstret. Har inget förslag själv, men jag tycker inte att ordet "sparkad" behöver vara med.

milon - Ej medlem längre2006-06-28 15:09

Jag drar mig för att sparka någon just för att det ger associationer till fysiskt våld. Det behöver man väl ändå inte använda bara för att tacka nej? Betapet är trots allt inte ett krigsspel!

Onda fåret - Ej medlem längre2006-06-28 15:32
Antal inlägg: 41

Annars kan lösningen vara som en av medlemmarna här föreslog tidigare, två olika versioner av beta. En inloggning där man i forumet kan skriva från hjärtat, ett annat för den mera återhållsamme och pryde. I den återhållsamma versionen står det att man fått en vänlig klapp på kinden, i hardcore versionen har man blivit FÖRNEDRAD!

milon - Ej medlem längre2006-06-28 16:23

Och varför är det kul att bli förnedrad eller förnedra? Det finns andra spel än betapet för dom som inbillar sig att de är/måste vara "hårda" i umgänget med medmänniskorna. Om de nu anser att det finns just MEDmänniskor...

lelou - Ej medlem längre2006-06-28 20:16
Antal inlägg: 2025

men...är inte detta till att vara lite väl känsliga? finns väl värre saker än att då veta att ens rating inte är önskvärd för en del andra.
Och att sitta och förklara varför och hit o dit...det borde väl räcka med att man åker ut och sen är det bara att sticka till nästa och prova lyckan. eller starta ett eget.
förstår inte folk orkar dribbla detta. det är ju en funktion i spelet , likadant som alla spel online har.

och man ska inte spela alls om man inte har "tid" att förklara? Varför? Vilket skumt resonemang.

Zizzi2006-06-28 21:03
Antal inlägg: 866

Är väl inget skumt resonemang alls.
Vad är det som du inte förstår med mitt resonemang?
Varför överhuvudtaget spela en match om man inte ens har tid att skriva en kort förklaring?
Förklaringen kanske tar 5 sekunder och kortaste spelet tar väl 5 min. Har man inte 5 sekunder extra på sig så kanske man ska göra något annat än att spela. Det är min åsikt iaf.
Jag använder sparkfunktionen endast när folk vägrar att lämna fastän jag förklarat vänligt varför jag ej vill spela med dem.
Jag tycker det hör till god ton att ge en förklaring. Det behöver ej vara en lång förklaring, kanske: "nej tack, 1700+", som en förstärkning till att man skrivit just de siffrorna när man skapade spelet.
Annat som jag tycker hör till god ton är att alltid hälsa vid början att matchen, alltid tacka för matchen samt att passa när ens motspelare tappar kontakten med spelet.
Men det kanske också är skumt?

lelou - Ej medlem längre2006-06-28 21:27

vadå. det är väl inte snack om att HINNA. det handlar om att man inte VILL.

Och jag håller med de som inte VILL. jag vill inte heller skriva nej tack, och sen en förklaring : låg rating, väntar en annan blabla. Och sen ska jag möta tio tusen invändningar tillbaka, nån blir sur och "utmanar" . Vad tjänar det till?
Vad är det som är så farligt med att tillbakavisas ut i main igen?? Det är ju inget personligt, det handlar ju om ratingen i 9 fall av 10 och det tycker jag att alla ska ha rätten att bestämma vilka de vill spela mot!

Samma sak med god ton osv. Visst håller jag med dig om att det hör till god ton att säga hej och tfm. Jag gör det. Men bara för att jag och du gör det, så finns det vissa som inte gör det, och den rätten ska de också ha, att slippa anser jag. Alla är inte som vi, och jag är där för att spela, inte för att irritera på mig på om folk tackar eller inte.
Jag orkar inte lägga energi på det, lika lite som jag ska reta mig på att en expedit inte säger hej.
Vi har ingen lag om det på Betapet. Däremot har vi en knapp med funktionen Sparka spelare som man får använda, utan att få höra att man är otrevlig på något sätt.

lelou - Ej medlem längre2006-06-28 21:29

tillägg..
att jag ofta sparkar utan att skriva förklaringar, är för att jag inte vill. Varför jag inte vill? Tja egentligen ska ingen behöva förklara det tycker jag...men i mitt fall är det ofta att jag inte vill lägga 20 min på en match där halva tiden går till att diskutera varför jag inte vill spela med nån el inte.
Jag tror att så är det i de flesta fallen.

tildus71 - Ej medlem längre2006-06-28 21:52
Antal inlägg: 1282

varför ska man behöva förklara allt man gör? nej tack skulle låta trevligare än du har blivit sparkad men det är det samma i slutändan. sparkar jag inte pga rating kanske jag hoppas på att nån jag brukar spela mot ska hoppa in men vad har andra med det att göra? De kan ju skapa ett eget spel istället och spela med nån som vill.

OneW2006-06-29 10:10
Antal inlägg: 1207

bra sagt lelou och huldra!
Precis som lelou säger så startas en onödig diskussion om man ska försöka förklara och onödiga kommentarer som fegis, vågar du inte möta mig, jag vet att jag är bättre än du är och så vidare haglar fritt.
Acceptera en spark. Det är inte personligt utan ett fritt val av den som har startat spelet vem dom vill spela med.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?