Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade61
Mobilspel
Pågående21 090

Forumkategorier

Användare Inlägg  
marie_1402006-06-29 17:00
Antal inlägg: 122

Kopplar ner...
Vad är skillnaden på om motspelaren kopplar ner (väntetid 5 min) eller om motspelaren ger upp ?? Sker alltid när motspelaren är i underläge !!

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-07-04 15:40
Antal inlägg: 4814

"Ge upp" är något som motspelaren aktivt gör via den rödtextade knappen för det, och då vinner alla andra omedelbart.

Om motspelaren kopplar ner så beror det antingen på att han/hon stänger fönstret manuellt, eller att datorn/webläsaren går sönder/hänger sig, eller nätverksstörningar, osv. Då har man 5 minuter (minus väntetiden) på sig att skaffa ytterligare några poäng (ifall det syns att motspelaren avbröt avsiktligt), eller så har motspelaren 5 minuter på sig att lösa problemet.

marie_1402006-07-04 21:02
Antal inlägg: 122

oKEJ - men det har aldrig hänt att motspelaren återkommit... Men vad jag förstår - så tjänar man på att koppla ner - mot att ge sig... Inget att göra.... bara att acceptera. Nåja - det är ju på lek och inget blodallvar....

Hundratvå2006-07-05 21:33
Antal inlägg: 32

Tvärtom är det väl, man förlorar väl mer på det än att avbryta? Avbryter man så blir ju ställningen som den är då och ratingen räknas ut efter det. Om man åker ur ofrivilligt så får ju den som blir kvar möjligheter att utöka ledningen och dessutom riskerar den försvunna att få poängavdrag för tidsöverdrag.

odin - Administratör2006-07-06 23:36
Antal inlägg: 7442

Nu blev jag lite konfunderar hur det är nu, men i nya servern som kommer om någon månad så blir det samma att ge upp som att avbryta en match. Och så kommer pausebegränsningen på 10 min in också...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?