Spelrum
Giraffen12
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade18
Mobilspel
Pågående21 023

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Eintoon - Ej medlem längre2006-07-02 20:21
Antal inlägg: 317

Hej übervakare
Kan ni inte fixa en omröstning av "bästa" betapetmedlemmen?

vulcan2006-07-02 20:32
Antal inlägg: 7666

"Bästa" på vad sätt då?

Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-02 20:53
Antal inlägg: 386

Blir väldigt många alternativ...

Eintoon - Ej medlem längre2006-07-02 21:42
Antal inlägg: 317

Typ, snällaste?

Hundratvå2006-07-02 22:26
Antal inlägg: 32

Jag tror att den som vinner en sådan tävling blir någon som "ingår i ett gäng" eller på annat sätt syns mycket och risken således är stor att det skulle bli någon som man antingen gillar eller absolut inte gillar. Om det blev så skulle utmärkelsen som sådan bli omdiskuterad "("hur kunde XX vinna som skämtar och driver med massor med människor?") och det i sin tur skulle leda till mer otrevligheter än glädje.

Lady Sylvia2006-07-03 00:51
Antal inlägg: 17

ja om man inte känner någon kan man knappast bli utsedd som den snällaste...

vulcan2006-07-03 10:59

Ja, jag har lite erfarenhet från andra sajter där topics eller frågor av den här typen har rört upp ganska upprörda känslor. Hur oskyldigt det än verkar...

Bror Mu - Ej medlem längre2006-07-03 11:18
Antal inlägg: 921

Bror Mu skulle givetvis se till att dom onda vann genom att starta en kampanj för Fröken Adam från Hammarö.

Vad är det för spännande sajter du hänger på Vulcan?

Hundratvå2006-07-03 13:10
Antal inlägg: 32

Tror som vulcan.

För den som många här inne gillar och tycker är rolig är inte helt osannolikt samma person som andra tycker är otrevlig, jobbig etc.

Forumister lägger man ju mer märke till, men några av de mest aktiva och av vissa ansedda som trevliga är det kanske inte under vissa spel och så vidare.

Den jag själv skulle rösta på, med motiveringen "Även om jag inte alltid delar personens åsikter så uppskattar jag att han skriver genomtänkta förklararande inlägg i forum" är det vad jag sett flera som inte tycks uppskatta för de sakerna.

Jag tror det är oundkomligt att det blir upprörda känslor eller i alla fall väldigt långa diskussioner i och med en sådan tävling!

lelou - Ej medlem längre2006-07-03 21:12
Antal inlägg: 2025

bah. klubbar för inbördes beundran är onödigt påfund som inte fyller någon som helst funktion.
håller med alla här.
och nä, jag inser att jag aldrig skulle vinna nån. därav mitt negativa svar =)

Onda fåret - Ej medlem längre2006-07-04 07:44
Antal inlägg: 41

Man kan alltid kalla det för inbördes beundran - men ära den som äras bör. Även jag lägger min röst på Adam från Hammarö.
Motiveringstalet (givetvis uppläst av Vulcan) skulle kunna lyda:
"Många anser att hans själ är lika smutsig som hans mun, att han omöjligt kan fullt ut rena sig - vare sig han tvättar munnen med tvål, biktar sig eller ber Ave Maria till tidernas solnedgång. Men han har aldrig utgett sig för att vara någonting annat än en skogshuggare - ute bland träden och inne på brädet. För sin osvikliga envishets skull, för att ha avverkat ett hundratal användarkonton, utnämner härmed Betapetsamfundet Adam från Hammarö till den här sajtens bäste spelare!".

vulcan2006-07-04 09:27

Det var min själ den största ära som vederfarits mig på år och dag!

Mu: Jag hänger inte på några spännande sajter (tror jag :-)) På Ordspel blev det väldigt negativa reaktioner en gång när en liknande tråd kom upp där. Från debatt/diskussionssajter vet jag också att diskussioner om deltagares personliga egenskaper brukar vara ett säkert sätt att få folk att bli förbannade och trampa över alla möjliga gränser - även om topicet inte var illa ment från början.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?