Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 21 040 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Crevy | 2006-07-05 11:13 | |
Folk som ej är där Ett vanligt problem, som jag tror många personer stört sig på, är när man går in i ett spel, och motspelaren varken startar spelet eller sparkar en. De verkar helt enkelt starta ett spel, och sedan omedelbart gå ifrån datorn. Kan ni inte göra så att om motspelaren inte reagerar inom 30 sekunder (med att sparka, starta, eller skriva något) så försvinner spelet från "nya spel"-listan och utdela ett straff på -100 i rating? | ||
Hundratvå | 2006-07-05 13:59 | |
Men det räcker väl med att ingen av er förlorar rating om den som blir kvar ger upp? Tänk om det bara skulle klicka på någon sekunds skillnad..Om motståndaren varken startar eller sparkar så är det ju inte någon taktik i att göra så. | ||
Crevy | 2006-07-05 15:16 | |
Va? Jag pratar inte som spel som startats, utan om spel där man fortfarande väntar på en motståndare. | ||
Gustavicus - Ej medlem längre | 2006-07-05 15:27 | |
Jag tror verkligen inte det är många som gör så, jag menar, till vilken nytta är det? Minus 100 i rating för det säger du? Jag tycker inte jag behöver motivera mig så mycket, utan jag nöjer mig med: I'm against it. | ||
Hundratvå | 2006-07-05 15:33 | |
Det var ju väldigt enkelt att förstå när du skrev att motspelaren varken startar spelet eller sparkar en. Hur är det du menar nu? Om ingen av er har lagt någon bricka och det står "invänta motståndare" eller du är ensam i rummet så kan du ge upp utan att det blir någon ratingförändring. Att en spelare som i ett sådant läge inte finns i rummet skulle förlora 100 ratingspoäng tycker jag vore urdumt. För vid "invänta motståndare" är det ju ofta uppkopplingen som inte funkat snarare än att motståndaren med flit skulle strunta i att komma. Om motståndaren är inne i rummet och inte gör något väsen av sig är det ju upp till dig vad du vill göra. Antingen kan du ju spela på för fullt och försöka få ut maximalt med poäng eller spela ihop de poäng som krävs för att du ska vinna matchen och sedan passa dig ut. Vad spelar du med för hastighet förresten? För "om motståndaren inte reagerar inom 30 sekunder...". Man har ju som minst en minut på sig och då skulle det med ditt förslag innebära att motståndaren alltså bara skulle ges möjlighet att göra något inom 30 sekunder? Jag har spelat hets mot flera motståndare som inte startat spelet förrän när deras första minut gått ut och det är ju upp till dem. | ||
Crevy | 2006-07-05 16:51 | |
Hundratvå: Nej! Det är inte alls så jag menar! När du går in i ett rum här på betapet, till exempel giraffen så kommer det upp en lista på namn, en huvudchatt och en lista på spel. När en spelare startar ett spel, så trycker denna på "Skapa nytt" Trycker man på den så kommer man in på ett ställe där det till vänster står "spelegenskaper" där det listas följande: "spelnamn", "Antal spelare", "Bräde", "Tempo", "Rankat", till höger om denna finns en chatt och till höger om detta: "namn", "rank". Under allt detta finns följande alternativ: "Starta", "Lämna", "Skicka!", och "Sparka". Detta är alltså INNAN man hamnar på spelbrädet och själva spelet är startat. När man går in i någon annans ännu ej startade spel, så är det inte alltid personen startar spelet, skriver något, eller sparkar ut en. Förstår du nu hur jag menar? Jag kan ta en skärmdump annars. Gustvicus: Det är väl inte till någon nytta överhuvudtaget. Det är väl folk som är lata bara. Om du inte tror att det är många som gör det, så verkar det som att du inte spelat så mycket? | ||
Hundratvå | 2006-07-05 17:09 | |
Ja, då förstår jag hur du menar. Men då framstår i alla fall för mig förslaget om att spelaren som inte reagerar inom 30 sekunder ska få -100 i rating eftersom spelet inte startat. Att sparka någon kan dessutom ta längre tid än 30 sekunder...för man ska ju först leta på personen i listan, markera namnet och sparka vederbörande. Ibland vill man kanske dessutom innan man bestämmer sig kolla upp spelarens statistik. Sedan finns ytterligare en aspekt på det hela: vem ska kontrollera vad som skett i chatten? Jag nekar ibland folk som ansluter. Några undantag finns men vanligaste skälet till att jag gör det är antingen för att jag utifrån spelarens statistik, rating och eventuellt tidigare matcher mot samma person vet att det är en person som använder långt mer tid än vad som är tänkt (jag spelar bara hets) eller som passar hela tiden om den fått bra poäng i början (nackdelen med slumpat bräde) ELLER att jag tycker att personen är otrevlig. Jag brukar då säga att "Nej tack jag vill inte spela" och inte sällan kräver den andra då en förklaring. Då har jag alltså skrivit något och då ska jag ju enligt ditt förslag inte förlora något i rating? Men vem ska "känna" av att något är skrivet då? Datorn och servern på Betapet? Eller är det upp till spelarna att vara överens om att "nu är det okej"? Tyvärr är min erfarenhet också att flera av de som blir sparkade eller som man tackar nej till ansluter flera gånger om och då känns det ju meningslöst att skriva något över huvud taget då personen ändå inte förstår. Jag har också provat med att döpa mina spel till något lämpligt..till exempel "1300+" och tycker inte att man då ska behöva förklara för någon med en rating på 900 varför man inte vill spela. Om detta har Måns_E skrivit väldigt bra i den här tråden: www.betapet.com/inde...am p;page=0 | ||