Spelrum
Giraffen | 44 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 68 |
Mobilspel
Pågående | 21 177 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Hundratvå | 2006-07-13 19:25 | |
Bättre behålla "höga" bokstäver? Finns försås flera apekter, "speletik" eller att vinna med så mycket som möjligt. Om en motståndare försvinner och de där fem minuterna börjar ticka (i exemplet förutsätter vi att spelaren inte kommer tillbaka), tjänar man då som kvarvarande spelare på att behålla de höga bokstäverna i sitt ställ jämfört med att agera på annat sätt? Undantaget om man får ut det på bra ställe då förstås. | ||
Hundratvå | 2006-07-13 19:25 | |
Höga bokstäverna=de med höga poäng menar jag såklart! | ||
Jibbarn - Ej medlem längre | 2006-07-13 23:35 | |
Hmmm...Kan du formulera om det där? Förstår inte vad du vill ha svar på. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-07-14 17:34 | |
Jag förstår ändå, du behöver inte formulera om :) Motfråga: Tjänar man något på att behålla de höga bokstäverna i vanliga fall? Z, C anser jag brukar vara bra att bli av med snarast. X, J och Y kan man hålla lite på så man får ut dem på nån bonusruta eller åtminstone mitt i en hakning. Men knappast spara på. | ||
Hundratvå | 2006-07-14 20:17 | |
Jag vet inte om du förstod Bamsefar. I vanliga fall tjänar man ju inte på att behålla dem tills matchen är slut för då får ifall man har dem kvar dras ju bokstävernas värde från poängen. "XX fick 321 poäng-20 i poängavdrag för övertid och -17 poäng för kvarvarande brickor" eller vad det brukar stå. Men om motståndaren försvinner och INTE kommer tillbaka och matchen tar slut så åker ju den motståndaren på straff även för mina poäng. "XX fick 321 poäng-20 i tidsvdrag och +13 för motspelarens kvarvarande brickor" "HH (som är motståndaren som försvann) fick 321 päng -80 i poängavdrag för övertid och -28 för motståndarens kvarvarande brickor". Så då tjänar man väl på att ha kvar de höga brickorna i sådana lägen, men hur brukar de bästa spelarna göra i sådana situationer? | ||
jssfrk | 2006-07-14 22:08 | |
HH får väl ändå minus för sina egna brickor? | ||
Hundratvå | 2006-07-14 22:45 | |
tack för påpekandete jssfrk.. HH ska ha 321 pong-80 i poängavdrag för övertid, -28 för ´motspelarens brickor och -13 för sina egna väl? För visst får den som förvinner och det går fem minuter och matchen avslutas även minus för motståndarens brickor? | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-07-14 22:50 | |
Har inte sett att motståndaren får minus för nåt annat än sina brickor, men du kanske kan prova med nåt testkonto (om det nu inte är begränsat hur många man får skapa)... | ||
jssfrk | 2006-07-14 23:56 | |
Råkade just ut för en som bröt. Denne fick -10 för sina brickor, jag fick +10 för hans brickor, och inget hände med mitt Z som jag satt med. | ||