Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 21 303 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
skrabban | 2005-10-04 18:12 | |
RATINGPOÄNG Jag tycker inte det är rättvist att man får minus på ratingen när man vinner en match. Man kan ju få dåliga bokstäver och får kämpa för att man ska vinna. Även de som är lågt rankade kan vara mycket bra spelare fast det inte syns på ratingen. Jag hoppas att ni ändrar på detta. | ||
skrabban | 2005-10-04 18:13 | |
Det är därför de som ligger högt i ratingen inte vill möta någon som har låg rating om de förlorar. Jag förstår dem. | ||
Hundgöra - Ej medlem längre | 2005-10-04 18:40 | |
hutlöst dålig idé. | ||
skrabban | 2005-10-04 18:44 | |
Det är ju därför så många sparkar en från spelet. Fårstår du inte det. | ||
odin - Administratör | 2005-10-04 18:47 | |
De med hög rating skall inte möta folk med låg. De skall möta folk som har liknande rating. Det är en av sakerna med systemet. | ||
skrabban | 2005-10-04 19:04 | |
Jag vill ju gärna möta de som ligger på 3000 - 4000 i rating för att mäta min styrka mot dom. Skulle de förlora mot mig så går de mycket minus. Jag har själv 1615 i rating nu. Även om de vinner matchen med liten marginal går de minus. Tycker det är rättvist. Jag har själv spelat mot sådana som ligger under tusen i rating och om jag vinner med liten margninal så får jag minuspoäng. Förstår du vad jag menar nu Hundöra. Ha det så bra och hoppas att du inte tar illa om jag svarar på din kritik. | ||
skrabban | 2005-10-04 19:07 | |
Förlåt jag skrev fell signatur på dig, det ska vara Hundgöra. | ||
skrabban | 2005-10-04 19:09 | |
Till Odin Varför ska Ni inte det för. Spelet är väl till för alla som vill spela. Hög som låg ska kunna möta varandra. Även vi som ligger på lägre rating kan vara duktiga på att spela eller hur. | ||
Blue Ztar | 2005-10-04 19:36 | |
Jag håller med Hundgöra. En spelare med tusen mer i rating förväntas vara mycket bättre än den andra, och förväntas därmed vinna stort. Om då den spelaren med högre rating vinner med en ytterst liten marginal har han gjort en sämre prestation än den andra spelaren, i förhållande till vad han borde. Alltså sänks ratingen. Helt naturligt. Om du inte är nöjd med ratingsystemet så kan du ju alltid skapa ett spel med avaktiverad rating, Skrabban. | ||
skrabban | 2005-10-04 19:47 | |
Jag tycker att alla ska kunna möta varandra oavsett rating. Man spelar ju för det är roligt eller hur. Nu skriver jag inte mer i denna spalt. Hoppas att Ni som skriver här inte tar illa upp. Man får ju lov att ha en egen åsikt. Jag spelar vad som helst för jag tycker att det är roligt att spela. Ha det så bra alla spelare. | ||
kajix | 2005-10-04 20:40 | |
vaddå inte ska, odin? jag möter ibland spelare med lägre rating och mår inte illa för det! ;) | ||
odin - Administratör | 2005-10-04 20:58 | |
man ska inte se ratingen som om det vore jätteviktigt, det roliga är ju att spela mot varandra, om ratingen går upp eller ned så mycket är ju inte så farligt... | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2005-10-04 22:18 | |
Jag håller absolut inte med Odin. Om ratingsystemet är rättvist utformat, och det anser jag att Betapets ratingsystem är, ska spelare med hög rating kunna möta spelare med låg rating utan problem. Och om båda då spelar efter sin färväntade förmåga ska båda gå plus minus noll. Jag har förhållandevis hög rating och spelar ibland mot lågratade spelare. Jag upplever inte att jag i genomsnitt tappar mer rating på de matcherna, än när jag spelar mot någon med samma rating som jag. | ||
skrabban | 2005-10-04 22:35 | |
Jag håller fullständigt med Birgerkung. | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2005-10-04 23:00 | |
Helomvändning av Skrabban? Jag håller också med Birgerkung: Det är rättvist som det är. | ||
skrabban | 2005-10-04 23:17 | |
DET ÄR INTE NÅGON HELOMVÄNDNING AV MIG: Utan jag menar att jag håller med Birgerkung om att alla ska kunna möta varandra oavsett rating och att man inte ska gå minus när man vinner en match. | ||
Måns_E | 2005-10-05 01:09 | |
Man går inte heller minus om man vinner med tillräckligt många poäng, ratingen skall väl ses som ett handikappsystem. Sen kan man i o f s få dåliga brickor, men om man som högratad får det mot en annan högratad så förlorar man i regel med fler poäng, så det jämnar nog ut sig i det långa loppet. Däremot så kan man tycka att det är roligare att mäta sig mot någon som är ungefär lika bra som man själv är. | ||
monk - Administratör | 2005-10-05 08:32 | |
Som någon påpekade tidigare så finns det alltid möjlighet att spela "orankat" dvs att ratingen inte påverkas av resultatet. För övrigt anser jag att "dåliga brickor" bara är en "dålig ursäkt" :-) | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2005-10-05 08:44 | |
Då håller du ju inte alls med mig, Skrabban. Jag tycker ju att ratingsystemet är utmärkt som det är. Det är rentav mycket viktigt att man kan gå minus även om man vinner en match. Och det är för spelare med låg rating som det är viktigt. Om det var så att man alltid gick plus vid matchvinst och minus vid matchförlust skulle det bli väldigt orättvist. Jag som har hög rating skulle då kunna spela enbart mot väldigt lågratade spelare. Jag skulle då (troligen) vinna varenda match, och bara gå plus hela tiden. Och lågratade spelare skulle nog inte vilja spela mot högratade, eftersom det skulle innebära en nästan garanterad ratingförlust. | ||
Bao | 2005-10-05 09:15 | |
Monk har en poäng. Vill man testa sina färdigheter med nån som har oförskämt, skamlöst, hög rating, så kan man ju faktiskt fråga om man får testa en orankad match. Är inte det ett bra alternativ, Skrabban? | ||