Spelrum
Giraffen | 49 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 4 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 86 |
Mobilspel
Pågående | 21 328 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Redatoon - Ej medlem längre | 2006-07-22 20:05 | |
2 frågor Förklara för mig vad ordet chatt betyder? Varför jag undrar är för att folk klagar tydligen på att folk pratar i chatten, så min andra fråga är, Vad är chatten till för isåfall? Tack för svar. | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2006-07-22 20:36 | |
"föra en skriftlig dialog på internet i realtid".. . Klart man ska prata i en chatt men kanske mer allmänt snack som alla som vill kan vara med i, för ibland tycker jag en del snack hör hemma i privatchatten. =) | ||
Redatoon - Ej medlem längre | 2006-07-22 20:37 | |
För o ta det i klarspråk så är väll en chatt till för att prata i eller? | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-07-22 22:02 | |
Vad är det du vill ha sagt? Prova att säga det direkt i stället för att ta omvägen via frågor. Har någon stört sig på att du skriver i spelrumschatten? | ||
Redatoon - Ej medlem längre | 2006-07-23 23:05 | |
Nej men jag hör folk hela tiden klaga på andra att dom pratar för mycket i mainchatten,vilket jag inte förstår för det är väl vad den är till för? | ||
odin - Administratör | 2006-07-23 23:48 | |
RedlineeR, både du och jag vet att det inte enbart handlar om det. Det är andra incidenter också. Förstår inte varför du skall dra upp det här. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-07-24 14:30 | |
att ha hejhurärlägetvadhardugjor tidagskadubärsatillhelgen -diskussioner i main-chatten när det finns hyfsat välfungerande privatchat känns väl nästan lika onödigt som de där "jagärpåvagnenochärframme omenminut"-mobilsamtalen. men när verbalt blottande dagligen befrämjas och belönas i media är det inte konstigt att kidsen hänger på. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-07-24 15:47 | |
Spelrumschatten kanske borde vara valfri? En kanal för rullningsord (valfri?), en för chat i rummet... | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2006-07-24 16:56 | |
Bättre att hålla allt på så enkel nivå som möjligt, en massa extrafunktioner gör bara saker krångliga för de icke så invigna, dessutom är det här inte direkt nåt jätteproblem | ||
mammamu - Ej medlem längre | 2006-07-26 08:40 | |
Grejen är väl den att chatten inte är till enkom för klubben för inbördesbeundran, som det ser ut nu mellan varven så får ju vissa inte en syl i vädret eller en chans att skriva nåt för att det försvinner i all rappakalja.. | ||
Redatoon - Ej medlem längre | 2006-07-26 17:58 | |
mammamu, stora bokstäver får man väll använda då om man vill "synas". Tycker det borde stå i reglerna att man inte får prata med folk om "hejhurärlägetvadhardugjo rtidagskadubärsatillh" - grejer. Och ofta är man ju fler än 2 och pratar och därför väljer man mainchatten och inte privatchatten. Självklart är det ju en spelsajt men den innehåller en chatt där jag anser det lämpligt att prata i, det är ju ändå en chatt. Annars kan ju de vara läge och skriva in i reglerna att chatten är endast för att visa rullningar + frågor ? Tycker det är lite för mycket gnäll, om alla slappnar av och spelar + chattar och inte är så negativa och stör sig på vad andra folk gör blir nog betapet ännu bättre, sen om folk pratar om ointresanta grejer, varför bry sig? starta ett nytt spel istället! är det intressant är det väll bara och haka på snacket! Själv tycker jag det är trevligt att när jag spelat 3 matcher bara sitta och snacka lite i main om kanske till och med "hejhurärlägetvadhardugjo rtidagskadubärsatillh" grejer och det tycker jag väll man ska få? Eller ska stället vara knäpptyst och segt?Det finns väll inga regler som säger VAD man får prata om? förutom sex våld o droger såklart. Om jag vill prata om en bil, bow's tennisspelande eller att imo hittade en katt igår ska väll ingen kunna bestämma om? eller? Glada miner nu allihopa och även mu och odin! Tänk iaf på det jag skrev nu och kom med synpunkter gärna om ni tycker jag har fel!! Och självklart behöver man inte prata med fula ord, eller om droger,sex våld osv. Även om det hänt :) | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-07-26 19:45 | |
mindre sport och mer sex och droger i main. vem är med mig? | ||
Redatoon - Ej medlem längre | 2006-07-26 20:26 | |
Ja självklart de 2 sista ska bort, inget snack om, och vad jag själv sett är det borta till 99% . Sport måste man få prata om i main, oavsett om den som läser det är intresserad eller inte, går inte hålla en chatt uppe och man bara får prata om vad 150pers tycker är intressant tillsammans. Det ser jag som ganska omöjligt. Som under fotbolls vm va det ju mkt snack om det, fick man höra en eller två medlemmar som sa " sluta snacka om fotboll" , vem fan (ursäkta) ger den personen rätt att bestämma vad som ska pratas om, större delen är ju ändå intresserade av det och även om fallet inte vore så så ska man ju få prata om det om man vill!, eller? | ||
odin - Administratör | 2006-07-26 21:12 | |
Man får prata om vad man vill i main så länge man inte är dryg. Om du inte får det ska du säga till mig så fixar jag det. | ||
JoanFerguson - Ej medlem längre | 2006-07-26 22:11 | |
Om man inte fick prata med varann skulle man ju lika gärna kunna spela offline. | ||
Frbg - Ej medlem längre | 2006-07-27 11:41 | |
Ang RedlineeR:s inlägg...vad är bärs om det nu inte är en drog...? Förresten låter det mer som ett väl inövat försvarstal... Och det finns en hel del där som inte borde vara där...som när t o m övervakare sitter och gapar och svär över diverse saker...bl a just fotbollsspelare/lag. | ||
Jibbarn - Ej medlem längre | 2006-07-27 12:04 | |
Öl är alkohol och ingen drog. Så länge man snackar utan att dryga sig mot andra och kalla varandra för diverse fula ord så ser jag ingen anlednng att sätta stopp för chattandet. Är det så hemskt sluta läs, byt rum eller ignorera den som skriver. Sorligt att vissa människor bara MÅSTE gnälla för minsta lilla. Chill! | ||
Redatoon - Ej medlem längre | 2006-07-27 15:11 | |
Ja ungeför som dom inte har något annat att göra. Kul och höra det från odin, du kommer säkert få några trevliga mail av mig om det fortsätter. Och hur fan (ursäkta) kan du Frbg säga att bärs är en drog?? Och inövat första tal är det ju knaoppoast eftersom jag inte har någon erfarenhet alls av att hålla tal, inte kommit upp på den nivå'n än :) Och man har fan rätt att svära ang en spelare/domare/lag, det är ju inget personligt mot någon i chatten och så längeman håller sig till idiot är det ju inte så farligt och inte mkt och gnälla över, eller? Man behöver ju inte vara överkänslig. Och övervakare är väll också människor som vi andra? Tar dem alla till försvar nu eftersom jag anser att de inte är några bottar ( spec inga som heter anna, humor =P). Men för mig känns det nästan som vi fixat det här nu, och fått klarhet i vad som är och inte är tillåtet i chatten, och jag har uppfattat att man får småsnacka om "skitsaker". Lite överaskad att inte fler satte sig emot vad jag sagt, haha :) | ||
Pallas | 2006-08-01 04:14 | |
"Man får prata om vad man vill i main så länge man inte är dryg." Fan, där sket det sig direkt för mig då. Jag är ständigt dryg. | ||