Spelrum
Giraffen54
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade91
Mobilspel
Pågående21 328

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Szchörgen2006-07-30 11:17
Antal inlägg: 74

Vanlig fråga
Hej,

Jag har läst under vanliga frågor, noga. Får man lov att skriva och fråga här nu utan att bli idiotförklarad eller kallad aggressiv?

odin - Administratör2006-07-30 12:50
Antal inlägg: 7442

Umm? Förklara gärna lite närmare vad du menar. Vem har blivit kallad aggressiv, vem har blivit idiotförklarad?

Birgerkung - Spelvärd2006-07-30 17:00
Antal inlägg: 2392

Man får nog ha en viss förståelse för att de ansvariga här, som ju jobbar ideellt, är rätt trötta på att behöva svara på samma frågor flera gånger om dagen. Du ser dessutom bara det som frågas i forum. Förmodligen får dom mängder med frågor via mail och privatmess också.

Det är klart att dom inte varje gång orkar ge den långa förklaringen till varför ÄR eller SPA eller LP inte är godkända ord. Om det sedan uppfattas som ett otrevligt bemötande att bara hänvisa till vanliga frågor är det ju tråkigt, men det är faktiskt det enda man kan göra, om man inte vill jobba på heltid med att svara på frågor här...

Zizzi2006-07-30 18:35
Antal inlägg: 866

Men det finns ju andra än administratörer och övervakare som kan svara på frågor.

Vad var din fråga, Szchörgen?

Szchörgen2006-07-30 19:58

Jag tycker vissa övervakare och administratörer verkar vara lite överspännda. Kanske kan behövas slappna av med ett parti betapet?

Odin; "Får man lov att skriva och fråga här nu utan att bli idiotförklarad eller kallad aggressiv?", var det jag menade. Kan man komma lite närmare än så?

Birgerkung; Jag har inte klagat på någon ansvarig (eller någon annan), men det var ju bra att du fick skriva av dig lite. Dom kanske kan vända sig till dig om dom vill ha nån som svarar på jobbiga frågor. Tänk att ha all den skrivarlustan till att svara kort men vänligt på riktiga frågor. En halv uppsats till att svara på klagomål som inte framförts är ju lite imponerande...

Zizzi; Jag håller med dig fullständigt. Kul med ett kort, trevligt och rakt meddelande för övrigt. Min fråga..
När kommer man på betapet att gå över från den 12:e till den 13:e upplagan av SAOL?

odin - Administratör2006-07-30 20:20
Antal inlägg: 7442

Szchörgen, vad förväntar du dig av Birgerkung och oss när du börjar en tråd som du gör? Du är ju bara ute efter provocera.

Förövrigt är svaret på din fråga: när Svenska Scrabbleförbundet bestämmer det, se på deras hemsida för vidare information.

Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-07-30 20:21
Antal inlägg: 1955

Finns några trådar om det redan ;P www.betapet.com/inde...am p;page=0 Birgerkungs svar på sida 3 är rätt bra

Birgerkung - Spelvärd2006-07-30 20:22
Antal inlägg: 2392

Till och med när man tar sig tid och skriver ett vänligt svar får man en skopa ovett kastad i ansiktet... *suck*

Szchörgen2006-07-30 21:13

Neeej, inte hänga läpp Birgerkung.. Du fick ju ingen skopa ovett. Jag bara förklarade att jag inte alls klagat på nån ansvarig och skrev att jag var imponerad över din skrivarlusta.

Och om nån vill hålla på och läsa mellan raderna på mina inlägg och tolka dom så kan ni väl iaf tolka dom till nånting ni blir gladare av. När jag uttryckligen inte klagar på någon specifik person eller grupp och bara ställer en enkel fråga så är det väl väldigt dumt att bli aggresiv(?)/arg(?)/upprör d(?) och gå i försvarställning.

Upp med hakan.

Szchörgen2006-07-30 21:16

Tack Jonatoon för tipset för övrigt. (Om nån annan är nyfiken så står Birgerkungs informativa inlägg på sidan 4).

Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-07-30 21:17
Antal inlägg: 1955

aha, beror på hur många inlägg man har inställt att den ska visa per sida :-P

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-07-31 00:34
Antal inlägg: 4814

Hehe, kan vara lite irriterande att behöva svara på frågan om man får ställa en fråga.

Varför finns annars forumavdelningen frågor? :)

Szchörgen2006-07-31 11:08

:) Klart att jag visste att man fick ställa en fråga. Jag frågade bara om man kunde göra det utan att bli idiotförklarad och kallad aggresiv.. Och dessutom var det ingen som Behövde svara på min fråga.

monk - Administratör2006-07-31 11:43
Antal inlägg: 2378

okej, känns som vi kan stänga denna tråd och lämna plats för mer relevanta frågor. :p

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?