Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade85
Mobilspel
Pågående21 328

Forumkategorier

Användare Inlägg  
smeknamn2006-08-02 19:21
Antal inlägg: 79

Förbud
Det är mycket diskussioner om att det är förbjudet att fuska, vilket jag tycker är bra, men var står det om detta? Jag kanske är blind...

smeknamn2006-08-02 19:25

Förtydligende:
Jag tycker det är bra att man inte ska fuska och inte att det är mycket diskussioner om detta.

odin - Administratör2006-08-02 19:39
Antal inlägg: 7442

Det står givetvis i medlemsvillkoren som både du och alla andra läst igenom när ni registrerade er...

smeknamn2006-08-02 19:40

Ah, att jag inte kom ihåg det :)
Men varför ligger det inte under regler också?

smeknamn2006-08-02 19:49

Hittade nu "Fusk är inte tillåtet, detta gäller exempelvis användning av dataprogram som automatiskt letar upp ordkombinationer."

Men vad mer anses som fusk? Är det fusk om jag har en till användare som jag spelar mot och använder ratingen? Jaja, det spelar väl inte så mycket roll egentligen, men tycker det är lite intressant att fråga.

odin - Administratör2006-08-02 19:54

I slutändan är det upp till övervakarnas godtycke, men de flesta VET vad fusk är.

Och det du beskriver är fusk. Om man tillskannsar sig rating utan att vinna fair and square mot en annan så är det fusk.

odin - Administratör2006-08-02 19:58

Hade denna diskussion en gång med några.. "men det står ju inte på sidan exakt vad som är fusk så det vi gör är helt OK!!!!!", med detta svarar jag ganska bryskt att jag bryr mig inte om det står på sidan. Fusk är vad vi övervakare har som referensram, och om man inte är villig att acceptera det så behöver man inte spela här.

Dock är dessa meningar inte menade bryskt mot dig :) Men så du vet vad jag trycker...

smeknamn2006-08-03 09:40

Jag förstår dig. Det var ju inte riktigt att jag ville hitta ett kryphål för fusk... Det jag däremot är lite undrande över är vissa av de som ligger högt placerade på rullningstoppen. Med den statistik som preseneras på siten kan man lätt börja fundera...

Jaja, det är inte jag rätt person att avgöra och jag vill inte anklaga någon.

jssfrk2006-08-03 11:17
Antal inlägg: 771

Jag tycker att det är helt ok att rigga osannolika och spektakulära lägg med sina kompisar. Det är ju litet som solospel, fast man är två om det, och det är nog inte så lätt som det ser ut ändå att langa ut ett femtonbokstavsord med C, Y och X. Med tanke på den tiden som folk måste lägga ned på det tycker jag inte det gör så mycket om man får sig litet cred.

Fast en del verkar ju ta rullningstoppen på något större allvar än jag, så de uppenbart riggade rullningarna kanske skulle bannlysas därifrån?

odin - Administratör2006-08-03 11:39

I 9 fall av 10 så klagar personen på att jag stängt av denne, och oftast är det inga bevis man har utan man får gå på lite känsla och lite logiska slutsatser, därför är vi försiktiga med att stänga av folk. Men ingen ska tro det är fritt fram, vi stänger av en hel hög varje vecka :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?