Spelrum
Giraffen9
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade16
Mobilspel
Pågående21 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
illiterate - Ej medlem längre2006-08-12 17:11
Antal inlägg: 6521

Visuell dragindikering?
Finns det några planer på att modifiera klienten så har jag ett förslag, ifall det inte redan är planerat:

På samma sätt som man kan välja att ha ljudsignal av eller på för att indikera när det är min tur och när tiden börjar ta slut, borde det finnas en visuell indikering som man inte missar när man sitter och tittar på planen. Detta bör vara valfritt på samma sätt som ljudsignalen.

- T ex kan hela fönstrets bakgrundsfärg ändras beroende på vems drag det är.
- Annars kan hela spelplanen bli lite halvgenomskinlig (blek) när det är inte är min tur, för att när det är min tur återgå till normalt utseende.
- En "lampa" någonstans nära planen kan lysa grönt när det är min tur och slockna när det är motståndarens tur.

Detta skulle göra att man slipper missa värdefulla sekunder om man har ljudet avstängt (eller är döv...) och är fokuserad på spelplanen, men motståndaren t ex byter brickor eller något annat som gör att spelplanen ser likadan ut även om det inte längre är motståndarens tur... Oftast stirrar jag på chattfönstret för att se om det är min tur, men detta är inte någon optimal lösning tycker jag.

myran_64 - Ej medlem längre2006-08-12 17:27
Antal inlägg: 3157

finns redan en tråd om detta men jag håller med till fullo.. Stirrar mig också blind (och döv) ibland på spelplanen och märker inte att det är min tur.. (SPecielt på jobbet där ljudet oftast är av eller överröstas av andra ljud). =)

DanneMann2006-08-12 18:20
Antal inlägg: 88

Kasta ett getöga på vilken spelares tid det är som räknar ner. Brukar ge en liten fingervisning om vems tur det är.

illiterate - Ej medlem längre2006-08-12 18:22

Okej, måste erkänna att jag glömde söka efter befintlig tråd. Men om synpunkten redan framförts borde det finnas intresse att ta till sig synpunkterna i så fall... :)

(Kom ihåg att av 100 missnöjda "kunder" är det fyra som talar om för dig vad de är missnöjda med.)

illiterate - Ej medlem längre2006-08-12 18:23

DanneMann, på vilket sätt är det lättare att titta där, än att titta i chat-fönstret? Båda ställena är svåra att hålla koll på i ögonvrån. Tacka vet jag tydliga indikeringar som även upptäcks när man inte håller blicken på aktuellt ställe. T ex är kontrastförändringar något som näthinnans perifera områden lätt upptäcker...

illiterate - Ej medlem längre2006-08-12 18:25

Förresten, om någon har lust att länka till den andra tråden vore det snällt. Vet inte vad jag ska söka på för ord... :)

ewaleena - Ej medlem längre2006-08-14 20:35
Antal inlägg: 1977

Förbättring, ljud av och ändå min tur synligt.
Så heter rubriken i den tråden =) JAg är skitkass på att länka och lyckas sällan så du får leta... =)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?