Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 156 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
levakdörB | 2006-08-14 21:52 | |
Hur tar man sig ur en formsvacka? Jag har fått min första beta formsvacka. Jag spelar långsammare. Förorar mycket mer. Min segerprocent har minskat med 3 procentenheter. Självklart är jag allmänt missnöjd med mitt spel, förutom Rullningarna som fungerar för bra för att vara sant. Ska jag bara fortsätta spela som vanligt eller ignorera bea en vecka?(och få fruktansvärd abstinens) | ||
noRnoS | 2006-08-14 22:04 | |
Följ Sven Nylanders och Partiks Sjöbergs recept så spelar du nog jävligt fort till slut. De flesta som utöver idrott på hög nivå verkar ju vara dopade. | ||
Fjupplisa | 2006-08-15 08:45 | |
Fortsätt du bara som vanligt, du vet att:först så går det upp, så går det ner, så går det upp......haha | ||
Pekkis | 2006-08-15 11:23 | |
Fjupplisa har rätt. Men jag brukar ta en pausvecka från Beta när min rating dalar. Det brukar hjälpa. Fast inte just nu. | ||
HumbleBug | 2006-08-15 12:55 | |
Befinnar man sig i en form svacka är det bra att ha en checklista som man kollar varje drag. Spela gärna ett snäpp långsammare än du brukar så att du hinner checka av dig själv (stress istället för hets eller snabb istället för stress) VARJE GÅNG innan du lägger, så "tala med dig själv", för att checka av: 1. alla möjliga drag med dina brickor 2. att du har överblick över hela spelplanen 3. alla möjligheter du har med 2 och 3 ggr brickor på planen. Mellan dragen, OM du har gått om tid, kan du tänka i mer strategiska termer som att kolla vilka ord du kan skarva, bygga på bak- eller framtill, samt se till på strukturen på brädet, vilka möjligheter din motståndare har etc. Men blanda inte ihop allt utan gå systematiskt till väga. Det är när du är i form som du kan ha koll på allt samtidigt, i formsvackor har man inte den kapaciteten. Gör du detta till rutin så slarvar du inte bort dina chanser lika lätt genom stress eller trötthet. | ||
HumbleBug | 2006-08-15 13:15 | |
Ett annat tips är att sortera upp brädet i NING, HET, ARE/ERA för att lättare hitta rullningar. Tycker du att det verkar "fattas" vokaler för att bilda ett helt ord, så ta en titt på brädet. Tränar du anagram med FRANK, så försök att memorera anagrammen så som de kom upp på brädet - alltså i bokstavsordning. Då kan du alltid sortera bokstäverna i bokstavsordning på brickan, så kanske det nån gång ringer en liten klocka i skallen. Börja att memorera rullningar på detta sätt med de lättaste orden, typ senator och stearin. Gärna uppsättningar som har flera möjliga anagram/rullningar. Men som sagt, gå systematiskt till väga när du är trött i skallen. | ||
vulcan | 2006-08-15 14:24 | |
Att ratingen går upp och ner är helt naturligt eftersom tur och otur fördelar sig någorlunda jämnt först under relativt långa serier av matcher. Sen hör det till saken att många av oss tenderar att förstärka svängningarna genom att bli frustrerade när vi kommer in i ett stim av sämre brickor. Koncentration och allmäntillstånd påverkar förstås också. Egentligen är det väl inte så mycket att bry sig om. Det enkla svaret på frågan om man ska spela är att man ska spela när det känns trevligt att spela, annars inte. Vad gäller ratingen så måste man som sagt inse att det ligger i sakens natur att den fluktuerar. Ingen har egentligen en "rätt" rating utan snarare ett normalintervall. Mitt ligger exempelvis ungefär mellan 3100 och 3500 men kan både sjunka och höja sig en bit bortom de gränserna under mer "extrema" förhållanden. Men vad spelar det egentligen för roll om 100 år? :-) | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-08-15 19:37 | |
testa att blunda och bara "use the force" | ||
Crevy | 2006-08-23 14:35 | |
noRnoS skrev: "Följ Sven Nylanders och Partiks Sjöbergs recept så spelar du nog jävligt fort till slut. De flesta som utöver idrott på hög nivå verkar ju vara dopade" Men kokain är ju inte doping. | ||
Andi E - Ej medlem längre | 2006-08-23 16:00 | |
Jo. | ||
Galna Fåret - Ej medlem längre | 2006-08-23 16:26 | |
Fråga Sotomayor | ||
levakdörB | 2006-08-25 21:10 | |
tack för tipsen, det har losnat igen för mig, Jag står på 10 Raka segrar och lyckades rulla två gånger i samma match för första gången=) Nu ska jag testa på den engelska rummet=) | ||
Ouck - Ej medlem längre | 2006-08-25 22:48 | |
Jag är inne i riktigt jobbig formsvacka. Har förlorat säkert 3 av de 5 senaste matcherna. det känns inte bra. | ||
västgöten - Ej medlem längre | 2006-08-25 23:33 | |
lev sunt.sov ordentligt ,ät mycket fibrer och gör 30 situpps varje morgon | ||
hugokolbaz | 2006-08-26 12:43 | |
Faktiskt kan det vara så västgöten! Jag kan inte spela när jag inte har ätit iaf. Ingenting funkar då... | ||
HumbleBug | 2006-08-27 11:32 | |
Jo, jag har själv märkt att jag spelar bäst då jag är på allmänt gott humör (är ostressad och har framtidstro - något alltmer sällan) samt har druckit sex koppar kaffe - alternativt ett rejält glas whiskey. | ||