Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 153 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
atdo | 2006-08-20 18:50 | |
Funkar inte Varför funkar det inte att använda funktionerna "Bjud in" och "Hitta spel" från min dator? | ||
odin - Administratör | 2006-08-20 22:09 | |
En bugg vi arbetar på att lösa. | ||
smurvlan | 2006-08-22 20:17 | |
vad är en bugg egentligen? Ni tjatar om det jämt... men vad är det? | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-08-22 20:45 | |
en fel som ej skall vara där men ej ännu hittat lösningen på | ||
Perpersa - Ej medlem längre | 2006-08-22 21:43 | |
Bugg borde just stavas bug, eller kanske lus. De tidiga datorernas "transistorer" bestod av radiorör (väldigt lika glödlampor). Dessa var stora, värme- och ljusalstrande, vilket ledde till att diverse närgångna flygfän orsakade kortslutningar. Att ta bort resterna av dessa och byta trasiga radiorör kallades då för debugging (avlusning) vilket är ett uttryck som lever kvar än idag. En av fyrtiotalets datorer hette ENIAC och bestod av cirka 18000 radiorör, så det var inget lätt arbete att byta ut rätt radiorör. 1947 uppfanns dock den Riktiga transistorn och halvledarteknologin tog fart! | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-08-22 22:23 | |
vilken trevlig liten faktoid | ||
odin - Administratör | 2006-08-23 07:39 | |
Ja bug heter det nog :P | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-08-23 14:50 | |
En lus vi håller på att läsa... lusen av. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2006-08-25 23:51 | |
En bugg är ett fel som man som programmerare inte känner något personligt ansvar för, eftersom man inte kunnat förutse dess uppkomst. Om man t ex förlitar sig på ett programbibliotek i sitt program, och detta innehåller skavanker eller beter sig lite annorlunda än man kan förvänta sig, eller om det är felaktigt dokumenterat, vilket leder till att man tror att man gör rätt men resultatet blir fel, kan man påstå att man råkat ut för en bugg. Om man däremot råkar skriva fel i koden, pga tankefel eller slarv, är det inte en bugg. | ||
smurvIan - Ej medlem längre | 2006-08-26 01:06 | |
en gång när jag gjorde som ni säger funkade det *ler* men jag hade nog bara tur *hehehe* | ||
guiness | 2006-08-28 12:28 | |
Skönt att få veta att det just är en bug/bugg och att felet inte ligger på min dator. Jag kan chatta privat och bjuda in via högerklick här på jobbet, men inte där hemma. Är det bra vissa som har bugar ? Ett litet skämt i allvaret Ebbe Carlsson åkte ju dit för buggning - Är det en annan sorts bug. Eller kanske rent ut av en dans ? | ||
gubbi | 2006-08-28 12:35 | |
Skälet till att det fungerar för vissa men inte för andra är att Flash Player 9 inte verkar vara kompatibelt med en del av klientkoden. Så kör man version 8 så är det inga problem, medan det för tillfället strular i version 9. | ||
nina73 - Ej medlem längre | 2006-08-28 18:37 | |
Ebbe var nog å svängde sina lurviga med några strippor hahahaha..... akta er för att bugga ;-) håller er till gammeldans o foxtrott, så slipper man såna bekymmer ... | ||
guiness | 2006-08-28 19:53 | |
Tack för svaret gubbi ! Och till nina73 för att du kommer ihåg Ebbe så väl ! Har du koll på var Hans Scheike tog vägen med ? Du vet han med risterapin. Visste väl att det var nåt strul med flashplayer, den håller för övrigt på att fetar texten och sen går tillbaka till normal. Känns lite star-trek här. Mr Kirk ! Beem me up | ||