Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående21 153

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ordordord2006-08-29 11:00
Antal inlägg: 28

Bara en vokal
Är inte så duktig på att rulla men tränar mig på Frank för att lära mig att hitta alla rullningar som går. Nu undrar jag hur många potentiella rullningar som finns när man bara har en vokal. Kom själv på stretch. Hur många finns det? Har ni rullat med bara en vokal?

gubbi2006-08-29 11:08
Antal inlägg: 2638

Det finns endast sjubokstavsrullnhingar med en vokal, och dessa är:

BORSJTJ
BRANSCH
BROTSCH
KLATSCH
PLANSCH
SCHVUNG
SCRATCH
SKÄLMSK
SPRÄNGD
STRETCH

Werther2006-08-29 11:09
Antal inlägg: 31

Det finns tio 7:or med bara en vokal:
www.scrabbleforbunde...;I temid=41

Werther2006-08-29 11:11
Antal inlägg: 31

Hej gubbi!

gubbi2006-08-29 11:12

Hej Werther! :) Flyttar för övrigt denna tråd till "Frågor"

jssfrk2006-08-29 11:38
Antal inlägg: 771

Det kan väl tilläggas att dessa är det otroligt låg sannolikhet att få, och att man därför nästan kan strunta i att de finns. Om man nu inte har bestämt sig för att man jävlar i mig ska få in en rull med bara en vokal.

ordordord2006-08-29 12:21
Antal inlägg: 28

Nja min tanke var väl att jag ska lära mig se möjligheter i st f bara muttra när jag har sex konsonanter. Vär värt att notera hur många av orden som innehåller c.

Berask2006-08-29 20:01
Antal inlägg: 40

Sprängd känns som dåtid men säger ni att den ska gå så... Var går gränsen mellan fråga, snack och ordlek. För den här tråden blev uppenbarligen flyttad hit av en forumadmin. Visst, inlägget är utformat som en fråga men det är inläggen "vad har vi gemensamt" och "var kan jag köpa en billig dator" också. Jag skulle tycka att den passar under snack eller ordlek, visst, med god vilja kan man ta det under frågor eftersom diskutionen gäller vilka ord som funkar i betapet. Men har ni övervakare några gemensamma riktlinjer för var olika typer av trådar ska ligga. Mest störande just nu tycker jag är trådar som handlar om vad ord betyder. Vad har det egentligen med betapet att göra? Här är det en secundär fråga (snack).

gubbi2006-08-29 21:03

Jag förstår att det inte alltid uppfattas som glasklart, men kutym är att "Frågor" omfattar alla frågor som har med Betapet eller Scrabble att göra. När det gäller den sistnämnda kategorin så kan frågor som berör ords betydelse klassas in i denna, även om det mer handlar om ordkunskap.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?