Spelrum
Giraffen | 59 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 89 |
Mobilspel
Pågående | 21 694 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
China Doll | 2006-09-04 12:56 | |
info om motståndaren Tycker det skulle finnas en sån därna infoknapp om motståndaren som finns inne i spelet, fast en som finns redan innan spelet börjar. När nån "går in genom dörren" till ett spel som man initierat, så vill jag kolla upp en del spelare innan jag startar spelet eller eventuellt kastar ut människan. Vissa har samma ranking men 99 procent vinst pga såna där fuskmaskiner. Såna vill jag inte spela mot. Men om man går in på "sök medlem" så tar det för lång tid och då går människan fast jag skulle vilja spela motna. tycker det är rimligt att man ska kunna snabbt plocka fram info om människan innan man accepterar om man vill spela motna eller inte. Är det ett okej förslag? :) | ||
gubbi | 2006-09-04 13:09 | |
Annars kan du bara gå till spelrummet och dubbelklicka i anvädnarlistan på den du vill kolla upp. | ||
China Doll | 2006-09-04 14:55 | |
Nä, då måste man ju söka där oxå. Det är nästan lika krångligt. Ett enkelt tryck är allt jag önskar. :-) | ||
smurvlan | 2006-09-04 17:43 | |
det låter smidigt tycker jag! | ||
jehlena | 2006-09-05 23:28 | |
tycker som du många spelare har hur många avbrutna spel som helst trist när man börjar spelar och bara efter några brickor så bara slutar dom att lägga blir så jvla förbannad många gånger, vad menar du med spelar maskiner?? | ||
Nemi | 2006-09-05 23:43 | |
china doll: inte krångligt att söka i spelrummen. Tycker du att användarlistan är i oordning, tryck på "namn" två gånger så har det sorterats alfabetiskt igen. | ||
illiterate - Ej medlem längre | 2006-09-06 00:57 | |
Det vore smidigare att slippa gå till spelrummet såklart. Men sen måste man ha i åtanke att utvecklarna inte får betalt för att uveckla spelet, så det är väl förståeligt att de inte orkar förbättra klienten. | ||
Nemi | 2006-09-06 09:13 | |
de förbättrar hela tiden :) Även om inte allt "syns" Det går ju att kolla upp spelaren i rullisten med namn innan man går in i rummet och spelar. Brukar jag göra iaf, fövisso mer av ren nyfikenhet än skepticism :) | ||
kajix | 2006-09-06 09:32 | |
det är väl inte bara krångligt att gå till rullistan, spelaren i fråga hinner ju lämna spelet innan man hunnit kollat upp denne. | ||
vinhaggan - Ej medlem längre | 2006-09-06 19:48 | |
Men är det inte lite fördomsfullt? Jag menar jag har nog i andras ögon sett väldigt många avbrutna matcher, men av alla dom har jag kanske avbrutit två, då skulle ju folk kanske inte vilja spela med mig för ngt som jag inte kan rå för. | ||
nofta | 2006-09-08 13:10 | |
Vad menar du med "fuskmaskiner"??? Kan man fuska i Betapet?? | ||
Mouche - Administratör | 2006-09-08 14:01 | |
Personligen "väntar" jag alltid på min motspelare i chatten. Med mitt eget spel synligt. När någon jag ej känner till går in där så kollar jag snabbt i listan, högerklickar och...vet om jag önskar spela mot honom/henne eller ej. =) | ||
Glycon | 2006-11-27 01:26 | |
Jag önskar också denna funktion. Det lär inte svårt att fixa. Det är precis sådana här saker som man har datorer till; att förenkla och automatisera krångliga och tidsödande processer. | ||
Nemi | 2006-11-27 10:21 | |
Men det går ju att högerklicka på namnet i spelrummets lista. Då får man t ex upp statistiken på denne. | ||
BorgarBracka - Ej medlem längre | 2006-11-27 21:30 | |
Mouche, dåligt tips från att komma ifrån en övervakare. Det finns ju en rankingformel följ denna. Ni som vill söka, gå in via sök medlem svårare är det inte. Gillar inte Mouche tips som utnyttjar en bugg i programmering, fy. | ||
HumbleBug | 2006-11-27 21:54 | |
Håller med trådskaparen till minst 110 procent. Det tar alldeles för lång tid att leta fram en person i listan över spelare i spelrummet eller söka personen i "sök medlem". Man vill snabbt kunna ta fram motståndarens spelinformation utan nuvarande krångel. Vad ska man göra om man ser ett nytt namn? - Ska man behöva skriva "var vänlig vänta, jag ska kolla upp dig först"??? I vilket fall är det stor sannolikhet att spelaren hinner gå iväg. Betapetare är inte av det mest tålmodiga slaget. Det kan väl inte vara särskilt krångligt att skapa en infoknapp som finns där man väntar på spelare? | ||
Slemet | 2006-11-27 23:32 | |
Skulle testa det där idag men blev hemskt stressad över att personen skulle hinna sticka iväg. Så jag orkar oftast inte kolla upp motspelaren utan går bara efter rankingen.. | ||
Glycon | 2006-11-29 12:53 | |
Jag har nu också insett att folk med över 1000 i ranking sällan har många avbrutna partier. Jag får väl gå efter det i framtiden, för det är som sagt verkligen inte smidigt att leta upp personen vare sig i listan eller på websidan. Börjar själv så sakteliga närma mig 1000 igen så problemet för min del är snart över, men jag tycker ändå att informationen bör finnas lättillgänglig. Lite off-topic, men hur krångligt är det att bli utvecklare av betapet? Är nyexad och arbetssökande datatekniker som inte gör annat än spelar Betapet hela dagarna. Borde kunna lägga tid på att fixa en infoknapp själv istället för att bara gnälla... | ||