Spelrum
Giraffen | 9 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 21 583 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
fridafrid | 2006-09-28 14:57 | |
bli sparkad en fråga jag kan bara komma på en anledning till att man vill sparka någon att man inväntar någon speciell spelare kan det verkligen finnas några andra anledningar undrar jag | ||
HumbleBug | 2006-09-28 15:00 | |
. . . ranking, ranking och prestige . . . | ||
vulcan | 2006-09-28 15:12 | |
Jag spelar numer inte så ofta men när jag gör det brukar jag ange en ratinggräns på 2000 (jag ligger själv som regel mellan 3200 och 3500). Min rating bryr jag mig inte särskilt om, men när jag spelar vill jag helst möta någon som kan bjuda lite motstånd. Naturligtvis kan även lägre rankade spelare slå mig om de har en bra dag och bra brickor, men som regel blir kampen lite väl ojämn. Jag har också lite blandade känslor inför att trycka dit folk med 150-200 poäng. Det känns rätt ofta att motspelaren tycker det är rätt jobbigt att få så mycket stryk. Därför föredrar jag lite jämnare motstånd. Kommer någon in med lägre rating än jag skrivit så brukar jag vänligt upplysa dem om det. Det tycker jag man kan kosta på sig. Vid något tillfälle har jag råkat på någon påstridig person som inte vill koppla ner trots påpekandet. Då har jag sparkat. Folk som ev. uppträtt illa vid tidigare matcher tycker jag man kan sparka utan kommentar om man vill. Fast risken är förstås att personen blir arg och börjar träta på dig i mainchatten. | ||
flyers21 | 2006-09-28 15:58 | |
Låt dem träta. det värsta är dem som man accepterat att spela med som sedan struntar i att lägga ut! de sparkar man mer än gärna om de vill spela igen. har visserligen inte er rank men brukar hålla mig till dem med 1500+ i rank annars blir spelet rätt trist och i de flesta fall väldigt ensidigt. | ||
Cassano | 2006-09-28 17:02 | |
Tja, jag spelar inte gärna med de som har 50% avbruta matcher t ex. Inte heller de som slänger sig in i ett spel och öser ur sig både det ena och det andra. Sedan tycker jag att "sparka" låter lite väl hårt. Jag ber alltid personen lämna spelet först. Fungerar inte det så sparkar jag ut dem :) Om man väntar på speciell spelare kan man alltid låsa och bjuda in, så slipper man det problemet. | ||
Qårn | 2006-10-04 00:42 | |
Jag brukar sparka de som har lägre rank än mig för jag hatar att förlora rank nämligen. Ibland kanske man väntar på nån som är osäkert om den kommer då är det onödigt att låsa spelet eftersom man då efter ett tag kanske kan tänka sig att spela mot vem som helst och inte har lust att bjuda in. | ||
elron | 2006-10-07 02:31 | |
Hmm.. intressant inställning där Qårn. Då antar jag att du bara spelar med de som har exakt samma rating som du (dvs 1753 i detta nu). Är det inte svårt att hitta motståndare då? För du vill väl inte att någon som har högre rating än du skall behöva spela med dig? Då kan ju den personen förlora rating. | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-10-07 10:09 | |
jag spelar mot alla | ||
Ajdan | 2006-10-08 20:19 | |
Heja Tsarraz. Det gör jag med. För det mesta. Fast jag har sparkat några ggr, när jag bara inte kände för att spela med nån som hade rating på 732 (eller liknande). *skäms* | ||
blue_moon | 2006-10-09 18:46 | |
Qårn - varför inte göra som jag och spela orankat!? | ||
liziz | 2006-10-10 00:03 | |
Jag förstår inte heller det där med att sparka riktigt... Visst, det är kanske inte så kul att förlora rating, MEN det är bara ett spel. Jag brukar titta in i spela och fråga om de vill spela eller om de väntar på ngn, då brukar de flesta svara att de väntar eller bara köra igån spelet. Tycker det är lite ohövligt att bara sparka utan anledning. Så tycker JAG, sedan vad andra tycker är deras ensak. | ||
Måns_E | 2006-10-10 19:14 | |
Jag sparkar och blir emellanåt sparkad, det rör mig inte det minsta. Jag sparkar inte lågrankade p g a att jag är rädd om min rating (som ändå pendlar upp och ner en del beroende på dagsform, brickor osv) utan för att jag helt enkelt inte tycker att det är lika kul att spela mot motståndare som inte ligger på någorlunda samma nivå. I mitt fall så brukar jag spela mot spelare som har minst 2000 i rating. | ||
LaWi | 2006-10-12 19:00 | |
ok fråga: ja har fattat att man har "kompislista"... men inte hur ja hittar o får fram den... hjälp nån! tack | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-10-12 19:05 | |
Se menyn Topplistor -> Kompistoppen. | ||
osåtungt | 2006-10-16 14:59 | |
Jag blir ju hellre sparkad än å sitta och vänta på ingenting. | ||
micksmix | 2006-10-17 06:23 | |
Ett tips till de som sparkar pga att de är rädda om sin rating: Spela mot spelare med låg rating! :) Är du värd en högre rating än den du har kommer du vinna med så mycket att du ändå går plus. Visst, en och annan mina åker man på, men det tar man snart igen, så i längden tjänar man på det. Jag tycker t o m det generellt är lättare att gå plus ju lägre rating motståndaren har. Så själv spelar jag (så gott som) alltid mot den som först kommer till mitt spel. | ||