Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående21 583

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Slemet2006-10-04 23:27
Antal inlägg: 938

ang. personlig bild
Bilden man hade på sin sida har ju försvunnit och jag har nu försökt ladda upp samma igen. Men då har jag fått mail tillbaka att den inte var godkänd. Kan tilläggas att det inte var en bild av mig själv, utan en apa... Men jag tycker att det är konstigt eftersom andra har bilder som inte föreställer dem sjävla... Det står ju att man ska ha en relativt nytagen bild (inte en babybilde etc), men som sagt, det verkar inte gälla för alla, och de måste ju också ha behövt ladda upp nya bilder efter att alla raderades... Aja, nu har jag iaf laddat upp en riktig bild på mig själv, får väl se om jag blir godkänd..

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2006-10-05 02:21
Antal inlägg: 4814

Det låter konstigt att din bild försvunnit om du inte själv tagit bort eller ersatt den. Min har inte försvunnit - mest troligt för jag varken försökt ladda upp en ny eller tagit bort den.

Alla som hade en bild uppladdad sedan tidigare fick behålla den.

Slemet2006-10-05 13:48

Inte jag isåfall, min var borta. De har ju nåt nytt nu att man kan se de senast inloggade, och att när de införde det så stod det att man behövde ladda upp sin bild igen. (har för mig att det stod så iaf). Jag gjorde inget åt det då, men såg att min bild var borta senare, utan att jag gjort nåt. Konstigt bara att jag inte fick ladda upp samma bild som jag hade förut.

vulcan2006-10-05 15:24
Antal inlägg: 7666

Ja det kan tyckas lite konstigt. Men de ansvariga för Betapet bestämde sig för att göra på det viset att befintliga avatarer fick finnas kvar medan nya som laddas upp endast får vara porträttbilder. Det är ett led i strävan att göra sajten mer "personlig". En lösning där man både kunde välja att ladda upp "skojbilder" (som då inte ska synas på förstasidan) och riktiga porträttbilder skulle bli mer tekniskt komplex också. Därför får du nog tyvärr vara utan din apa i fortsättningen.

kajix2006-10-05 22:19
Antal inlägg: 7767

Det konstiga är väl egentligen att de som hade en icke egen bild innan ändringen får ha kvar sin bild. Inte för att jag klagar...

Slemet2006-10-05 22:29

Än konstigare att den försvann för mig utan att jag gjorde nåt, men inte för andra..

-JK-2006-10-06 07:59
Antal inlägg: 409

De som har bilder på kändisar då? Såg just en Sharon Stone på framsidan och Uma Thurman har jag också sett. Är det ok så paxar jag Milla Jovovich!

monk - Administratör2006-10-06 08:40
Antal inlägg: 2378

Det är inte okey att lägga upp andra bilder än på sig själv, och om man gör det riskerar man en varning eller att få sitt konto avstängt.

Varför slemets apbild försvunnit kan jag tyvärr inte svara på...

vulcan2006-10-06 09:01

Eftersom det är många spelare och många kändisar så är övervakargänget tacksamma för tips på spelare som använder kändisbilder. Det är inte meningen att man ska få segla under falsk flagg...

Freerideer - Ej medlem längre2006-10-06 11:47
Antal inlägg: 32

Gobi, en tennisstjärna för spanien, jag tvivlar starkt på att han chillar av med lite beta mellan träningspassen.

vulcan2006-10-06 13:33

okej tack för tipset. Skicka dock hellre mess till mig eller nån annan övervakare nästa gång.

Slemet2006-10-06 14:24

Borde inte alla ni övervakare föregå med gott exempel och ha riktiga bilder på er själva? Förstår om Nemi inte vill byta sin bild, eller bamsefar för den delen, men då borde det väl gälla för alla? Men antar att det inte är lika kul att heta ex. nemi om man inte har en bild på henne... Men som sagt, borde gälla för alla. Nu har jag visserligen kommit ifrån det jag först frågade, men ändå... Jag hade visserligen inte en bild som speglade mitt namn, but I miss my monkey!

Freerideer - Ej medlem längre2006-10-06 15:01
Antal inlägg: 32

Håller med dig till fullo.

Nemi2006-10-06 15:43
Antal inlägg: 5952

Jag kommer inte be någon ändra sin bild. (om den inte bryter mot reglerna förstås).
Har man haft sin bild sen inna regeländringen så behövs den inte ändras.

vulcan2006-10-06 16:12

Precis. En gång till för säkerhets skull:

- Avatarer som fanns före ändringen får man ha kvar. Men de visas inte på första sidan, även om de skulle föreställa spelaren själv.

- Alla nya avatarer som laddas upp måste - av ovan beskrivna skäl - vara porträttfoton på spelaren själv

Det är absolut inget fel med att välja att ha kvar sin gamla bild. Vi ska också komma ihåg att det kan finnas många goda skäl till att båda övervakare och andra spelare inte vill/kan gå ut med sina riktiga personuppgifter inkl foto.

LillaJoh - Ej medlem längre2006-10-08 08:51
Antal inlägg: 573

Jag undrar hur man gör för att få synas på förstasidan när man loggar in sig? Eller är det så att man syns på andras datorer men inte sin egen?

Kirkelina2006-10-08 11:02
Antal inlägg: 972

Som det står i Vulcans inlägg här ovan måste du ladda upp din bild igen för att synas på första sidan om du laddade upp bilden innan ändringen.

LillaJoh - Ej medlem längre2006-10-08 18:13
Antal inlägg: 573

Men jag laddade upp min bild efter ändringen. Jag hade en bild på min hund innan...

odin - Administratör2006-10-08 18:47
Antal inlägg: 7442

Du syns så fort du loggar in, dvs de fem senaste syns!

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-10-10 06:47
Antal inlägg: 2977

Sen måste två till logga in innan du syns på första sidan

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?