Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade80
Mobilspel
Pågående21 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gedackten - Ej medlem längre2006-10-12 16:34
Antal inlägg: 49

ofrivilligt pausande
Är det nån annan än jag som råkat ut för det? Ett par ggr har mina motståndare anhållit om att få pausa spelet men jag har insett att man tar en stor risk att råka ut för en pausmissbrukare om man gör det så jag tar av princip aldrig en sån. Dock har jag ofrivilligt godkänt det vid ett par tillfällen - och råkat ha god tur med schyssta motståndare som hållit vad de lovat - och det har tydligen gått till såhär: när motståndaren frågat om att ta paus i chatten har jag börjat skriva ett artigt avböjande svar tillbaka. Medan jag skrivit har motståndaren tryck på "anhåll om paus"-knappen med den påföljd att det ENTER-kommando jag gett för att trycka iväg mitt nekande chatsvar har blivit ett jakande svar på på pausförfrågningsknappen. HELT ÅT SKOGEN, alltså!! Om tajmingen är så olycklig att den där rutan med förfrågan kommer upp precis en bråkdels sekund innan jag skickar mitt svar godkänner jag en paus som jag inte vill ha och nu undrar jag förstås om det finns något sätt att förebygga detta på rent programmeringsmässigt? Jag skulle iofs kunna försöka ta lärdom av dessa tillfällen men med snabba fingrar så kan det ibland ske misstag... =/

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?