Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 21 617 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hottiz | 2006-10-22 00:17 | |
Varför spelas det mest snabbspel? förlora just ett...på 5-minuter kan man inte spela på byten utan chans. ser på spelen mest e de snabb-hets...varför? | ||
stefanf | 2006-10-22 11:10 | |
Är inte säker på att jag helt förstår ditt inlägg men på själva frågan om varför är det nog lätt att konstatera att folk har olika anledningar till att man spelar, och olika förutsättningar (med tid och övrigt i livet som inverkar) när man sitter vid datorn. Enkelt uttryckt kan man nog säga att folk väljer det som passar deras intressen bäst, och då är det tydligen lite snabbare spel som gäller.. Själv tycker jag att stress är lagom på dagtid om jag smiter emellan med ett spel eller två på jobbet. Har jag mer tid spelar jag helst snabb och understundom (turneringar eller en match med någon jag känner väl) är det allra mest givande med normalläge. Hets spelar jag sällan, och då mest för att stilla abstinensen eller något stresstymptom av något slag.. | ||
Ajdan | 2006-10-22 20:09 | |
Jag spelar mest snabb. Den är alldelesl lagom för mig, normal tycker jag bara tar för lång tid! Stress kan jag spela emellanåt, men i stort sett aldrig hets, för då får jag hjärnsläpp :-) | ||
Pekkis | 2006-10-24 05:57 | |
Ajdan har faktiskt helt rätt. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-10-25 12:15 | |
Hets på 2 är oftat värre än hets på 4. Plötsligt sitter man där med 20 brickor i påsen 0 tid kvar medan motståndaren har 3 minuter (halva tiden)... När man spelar 4 är det svårare att råka ut för det. Ett vanligt argument jag hört för att endast spela höga tempo är att det är svårare för motståndaren att hinna fuska då. | ||
werigo - Ej medlem längre | 2006-10-28 16:43 | |
Jag spelar i princip bara hets, ådet gör jag för att jag tycker det är roligast så.Jag tillhör inte dom som vill sitta å fundera alltför länge. Fort ska det gå.Roligast så. | ||
Grisebank | 2006-10-28 16:48 | |
Du som är så gammal behöver nog längre betänketid om man ser till din statestik. | ||
werigo - Ej medlem längre | 2006-10-29 13:24 | |
Jag e heller inte så ratingfixerad som många andra,spelar ju för att det är kul.Nekar ingen,trots låg rating. Jag har skoj | ||
metmasken | 2006-11-05 20:30 | |
Det är bara att starta ett normalspel. Jag spelar alltid normal (inte måste man ju vänta tiden ut :) ) Inte har jag haft problem att få motspelare. | ||
hottiz | 2006-11-07 04:04 | |
nu e jag över 1300 :) | ||
sakoline | 2006-11-07 19:49 | |
För lite tid. Får jag 30 min vid datorn vill jag inte bara spela en omgång utan flera! | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-11-08 05:04 | |
Det sägs att man alltid riskerar att bli sittande medan motståndaren gick iväg och gjorde nåt annat, och ju högre tempo desto längre väntetid (dragtid) innan man kan passa sig ur en sådan situation. | ||