Spelrum
Giraffen | 58 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 87 |
Mobilspel
Pågående | 21 694 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Keyzer Soze | 2006-11-27 15:04 | |
En uppmaning till admins Mer regler på forumet tack, är så tvärtrött på alla obegåvade människor som har så otroligt svårt att kolla FAQ och Information. Måste det finnas 70 trådar om fusk, 50 trådar om elefantmedaljen och lika många om ratingfrågor. Varför inte göra en stor tråd om varje istället? Sen om folk inte följer reglerna kan man ju alltid skaffa sig en varningssystem, så folk lär sig nångång, om det nu tvärt ska vara så svårt att läsa i tidigare trådar/FAQ. MVH Keyzer Soze | ||
Nemi | 2006-11-27 15:18 | |
Du får gärna hjälpa till att hänvisa till "vanliga frågor" osv. :) Vi låser trådar som redan finns i annan form efter hänvisningar till de sistnämnda. Vi vill inget hellre än att ha ordning och reda i forumet. Vi gör så gott vi kan. /Nemi | ||
Keyzer Soze | 2006-11-27 15:27 | |
Jag menade definitivt inte att ni gör ett dåligt jobb, snarare tvärtom. Det måste vara ett jävla jobb att ta hand om all skit som kommer. Aja, men då har jag fått det svaret jag ville, du kan låsa och slänga tråden vart du vill! Keep up the good work | ||
vulcan | 2006-11-27 17:20 | |
Det är en balansgång vi måste gå här. Vissa vill att vi ska gå hårdare fram - andra tycker att vi är maktfullkomliga eller arroganta när vi ibland bara hänvisar till vanliga frågor eller rentav stänger en tråd eller två. Forum ska bidra till den goda stämningen på sajten och stärka känslan av en "community". Ska det uppnås måste det nog bli en kompromiss mellan "ordningsmännen" och "forumliberalerna" är jag rädd... Angående detta att inte läsa FAQ så är det tyvärr hopplöst att få vissa människor att göra det. Det kommer alltid att finnas dom som hellre slänger ur sig en fråga än letar i en minut efter information. Om någon är villig att svara så är det kanske inte hela världen - andra behöver ju inte gå in och kolla i tråden om de inte vill. Vad gäller fusk så är det en ännu mer delikat balansgång här mellan att tillåta öppen diskussion och att inte i onödan blåsa under de överdrivna misstankar och stämningar som finns här inne hos rätt många spelare. Om inte annat så kan man ta chansen att i dessa trådar än en gång inskärpa att det stora problemet för sajten inte är de få fuskarna utan alla oberättigade anklagelser hit och dit som skapar misstämning och ilska hos de drabbade. Det är vad jag tycker. | ||
sa fröken - Ej medlem längre | 2006-11-27 18:00 | |
att fatta sig på FAQ tycks vara omöjligt; jag håller inte själv till på några andra communitys så jag vet inte hur det är här jämfört med andra sajter. har dock undrat över samma sak ett antal ggr och en orsak tror jag är att FAQ samt hur det funkar och var det finns inte är tillräckligt tydligt. jag är inte säker på hur man ska åtgärda det till det bättre men vore det en idé att på registreringssidan extremt tydligt skriva ut att man som ny medlem förbinder sig till att hitta och läsa sajtens FAQs i allmänhet och forumets i synnerhet? då är det väl inte lika elakt att låta bli att kommentera alla dessa trådar med frågor som finns besvarade i FAQ. lite flummigt jag vet, men kunde väl gå att utveckla. förstås måste där då finnas en beskrivning på hur man kommer till dem. annars finns det snart ständigt nya trådar om hur man ska hitta FAQ... | ||
odin - Administratör | 2006-11-27 18:30 | |
Tycker det är ganska tydligt, men kan alltid bli tydligare. Grejen är att det _ALLTID_ kommer finnas folk som inte läser. Det hjälper inte att ha en STOR RÖD TEXT med "LÄS VANLIGA FRÅGOR INNAN NI SKRIVER TILL OSS"; folk kommer iaf skriva till oss. Är exakt samma problem nu. Det står tydligt på Info-sidan att alla frågor besvaras i FAQ (med länk) eller i forum, men ändå får vi MÅNGA mejl till abuse@betapet.com som enbart är till för abuse-ärenden. Folk är lata och jag har accepterat det ;) | ||
BorgarBracka - Ej medlem längre | 2006-11-27 19:10 | |
Ja, odin. Ett välkänt problem. Om ett dator program inte är utformat så artt det bara går att trycka på en knapp sekventiellt så kommer folk att ringa supporten, trots att det finns en superfin manual. Vet inte vad det är med huvuddelen av befolkningen. Troligen skulle det behövas mer problemlösning och matematik i skolan. Men dagen skola har ju gjort ungarna nästan imbecilla om jag skall hårddra. Kanske de som går ut idag har 65% kapacitet i genomsnitt mot de som gick ut för 15-20 år sedan. | ||
HumbleBug | 2006-11-27 22:02 | |
På tal om regler och sånt . . . : Hur kommer det sig att nästan alla övervakare hänger i giraffen hela tiden? Det finns ju faktiskt 12 spelrum . . . | ||
BorgarBracka - Ej medlem längre | 2006-11-27 22:20 | |
Om BB skulle övervaka denna sajt så skulle det vara på Gestapo o Stasi-vis. Dvs full kontroll över alla spelrum. | ||