Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade6
Mobilspel
Pågående21 650

Forumkategorier

Användare Inlägg  
myran_64 - Ej medlem längre2006-12-10 12:10
Antal inlägg: 3157

Övervakare??
Frågor angående övervakare:
Hur många finns det totalt??
Försöker ni hålla någon konstant nivå, typ ca 125, eller får alla som vill (och lever upp till "kraven") bli övervakare??
Finns det någon skriven typ "kravlista" i så fall eller bestäms det i från person till person??
Kan man nominera folk till att bli övervakare eller är dom själva som ber om att få bli det?

Nemi2006-12-10 12:49
Antal inlägg: 5952

Hej myran,
Exakt hur många övervakare vi är kan jag inte i huvudet, men jag skulle gissa på runt 30 stycken.
Konstant nivå är bra att ha, är det någon som slutar som övervakare (oftast pga tidsbrist) tar vi ofta och "tillsätter" en ny. (Allt beroende på om det finns någon person vi tror skulle kunna passa som övervakare. Bara för att en slutar sitt uppdrag betyder det inte att det automatiskt finns någon som kan ersätta. Ibland finns det det, ibland inte.)
Givetvis finns det krav på den som ska vara övervakare. "Vem som helst" kan inte bli det.
Absolut kan du få nominera någon till övervakare och visst kan någon anmäla sig som intresserad kandidat. Alltid trevligt. Beslutet om vem som skulle vara lämplig tar vi andra övervakare tillsammans, efter noga övervägande.
Att vara övervakare är ingen "guldstjärna" man får för att man råkar vara här mycket, eller något man kan tjata sig till eller något man kan ha "bara för att det ser fint ut". Det är oerhört mycket jobb som krävs/behövs av personerna som är övervakare.
Hoppas detta ger svar på dina frågor.
Mvh,
Nemi

myran_64 - Ej medlem längre2006-12-10 12:56

Tänk att du ÄR bäst Nemi!!
Du ska ha en guldstjärna tycker jag!! Du tar dig tid och är sällan eller aldrig otrevlig i dina svar. Du är, eller borde vara, ett föredöme för de andra övervakarna hoppas jag. Tack för ett bra och snabbt svar..

Nemi2006-12-10 13:00

oj :)
Tackar. *rodnar*.
Jag brinner passionerat för denna sida, vill att den ska må bra och att alla ska trivas här. Detsamma gäller mina övervakarkollegor.
Vi får slita en hel del, gråta en hel del blod, men det är värt det för vi gillar ju att vara här bland allt trevligt folk och jiddra och spela :)

myran_64 - Ej medlem längre2006-12-10 14:06

Du som "känner" så många här, kan du inte hjälpa Grönöga under Seriösa ämnen då??!! Hon vill fixa en betafest med alla (hmm) medlemmar som vill komma..
själv tycker jag det skulle vara helkul, fast vi kanske inte skulle bli så många med tanke på alla som har fler än en (1) användare här =) ..

Candee2006-12-12 22:12
Antal inlägg: 1256

Måste hålla med myran. Den lilla tiden jag vistats i forumen har jag bara sett en trevlig sida hos dig Nemi.
Sen måste jag ju bara tillägga att Nemi är en seria jag gillar rätt skarpt..;o) Inget fjäskeri utan sanningen..(menar)

odin - Administratör2006-12-12 22:21
Antal inlägg: 7442

Nemi var ett riktigt fynd :)

XYZ-Saft - Ej medlem längre2006-12-12 22:40
Antal inlägg: 64

Ja, de flesta övervakare är dunderbra. Några kunde dock avskiljas från sitt uppdrag utan att bli saknade. Tycker att det åligger att hjälp medlemmar som frågar i main chatt. Men många verkar upptagna av annat.

Lop_pan2006-12-12 23:03
Antal inlägg: 204

Håller med myran_64...en guldstjärna...eller varför inte en JULstjärna... till Nemi! Alltid trvlig och hjälpsam! :)

veggie_d2006-12-12 23:17
Antal inlägg: 1187

Fast ibland undrar man lite varför alla övervakarna trängs i Giraffen.. hehe.. jag har behövt komma i snabb kontakt med övervakare ett par gånger när jag varit i andra, mindre hippa rum, och eftersom det oftast är stört omöjligt att ta sig in i Giraffen var det lögn att få tag på någon.

Nemi2006-12-12 23:20

Tack snälla söta ni :) Det där lyste upp min annars rätt så trista dag :)

XYZ-saft: Tyvärr så hinner inte övervakare se allt, det är t ex inte alltid som jag har "spelrumsfönstret aktivt" i min webläsare även om jag är inloggad i rummet. Ibland ser jag en fråga som ställts av en som hunnit gå från rummet, försöker svara på mail om det är något som behövs svaras på direkt. Sen är det tyvärr många som är väldigt otåliga, kan inte vänta 60 sekunder på ett svar. Svårt att svara direkt om man t ex spelar (vilket de flesta övervakare gör).
Ett tips för att (snabbt) se om en övervakare spelar eller ej är att kika på namnet längst upp i namnlistan i rummet, är det kursivt är övervakaren i ett spel, annars bara inloggad i rummet.
Vi gör vårt bästa för att svara så fort vi kan, verkar övervakaren inte kunna svara direkt och du måste iväg, skicka ett mail med frågan.

Berbatov - Ej medlem längre2006-12-13 18:00
Antal inlägg: 65

om Nemi är ett fynd så finns det en handfull som måste hittats på fyndmarknadens bortskänkes

blue_moon2006-12-13 18:46
Antal inlägg: 9713

Nemi hör till de mest aktiva bland övervakarna, mycket kunnig och hjälpsam! Fast fortfarande undrar jag varför nästan alla alltid håller till i Giraffen och Krokodilen. Är det stökigast där? Eller trevligast? *L*

vulcan2006-12-13 23:27
Antal inlägg: 7666

Ett tips om man har frågor är att man frågar övervakaren i en privatchatt. Jag kollar inte mainchatt hela tiden när jag spelar och det kan ju hända att jag för något annat privat samtal för tillfället också. Men jag svarar alltid på frågor jag får direkt så gott jag kan.

veggie_d2006-12-13 23:39
Antal inlägg: 1187

Jo, men en privatchatt med en övervakare är ju lite svårt när ingen sådan finns i det rum man befinner sig i.. man måste ju vara i samma rum som den man chattar med.. så då får man vackert vänta tills spelet är över (då är det väl kanske troligt att man inte behöver hjälp längre iofs), för att sedan ladda om förstasidan umptielva gånger tills det går att ta sig in i Giraffen där alla övervakarna är. Kanske borde det utses några övervakare bland de spelare som INTE frekventerar sagda spelrum?

lelou - Ej medlem längre2006-12-14 00:14
Antal inlägg: 2025

När det handlar om rent tekniska frågor under spel tex , så finns det ju sällan nåt vi övervakare kan göra åt saken.
Gäller det uppförande däremot av en viss spelare, så kan man ju skriva ner namnet och sen skicka mail om detta efter spelet.

hugokolbaz2006-12-14 00:27
Antal inlägg: 665

Jag har svårt att uppföra mig ibland. Då kan jag i efterhand skicka mitt namn i ett mail till dig lelou.

Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-12-14 00:29
Antal inlägg: 1955

Det är ett känt problem att det måste bli mer utspritt, men det är svårt när det är i giraffen "det händer" :D

lelou - Ej medlem längre2006-12-14 15:41
Antal inlägg: 2025

bra de hugo.

precis så ska man göra.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?