Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 21 088 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jrenklint | 2006-12-17 20:03 | |
Utmana ord! Något jag saknar från en viss annan Alfapet/Scrabble-sida är möjligheten att spela spel där man kan utmana varandras ord, det var riktigt underhållande. Kommer den möjligheten att komma i framtiden? | ||
hugokolbaz | 2006-12-17 20:19 | |
Japp! I framtiden ska man kunna det! Framtiden kommer snart. | ||
jrenklint | 2006-12-18 07:09 | |
Sweet. Längtar. | ||
Diabolisk - Ej medlem längre | 2006-12-20 20:58 | |
Cool. Bra funktion. Men det blir lite tramsigt om man möter en kompis och släpper igenom vilka ord som helst. | ||
Diabolisk - Ej medlem längre | 2006-12-20 20:58 | |
Typ: Diabolisk har rullat för 12000 poäng XMKKRLLDEPPRPSÖSÖÖS | ||
sakoline | 2006-12-20 20:58 | |
Förlåt men vad menas med utmana? | ||
Diabolisk - Ej medlem längre | 2006-12-20 21:04 | |
Istället för 3 försök så har man möjligheten att utmana ord som motståndaren lägger. Om draget inte står så får läggaren ta tillbaka sina brickor. Om draget står så får utmanaren 10 poäng - | ||
hugokolbaz | 2006-12-20 21:10 | |
Visst kan man släppa igenom vad som helst. Men en lösning på det är ju bara att aldrig ta med ickegodkända ord i statistiken samt att inte publicera dem i chatten eller på förstasidan. Sen får du skaffa dig smartare vänner. | ||
Berbatov - Ej medlem längre | 2006-12-21 06:03 | |
Kan bli hur kul som helst när folk använder saol, men bortsett från det så är utmaningen en jävligt efterlängtad nyhet när den väl kommer. | ||
vulcan | 2006-12-21 09:38 | |
Ordspel visar inte rullningar som godkänts av motspelaren men inte står i SAOL i spelchatten. Ej heller kommer det några applåder. Därför blir det extra pinsamt när man fått någon att godkänna en falsk rullning. :) Ett exempel jag minns från Ordspel och ett typiskt ord man alltid bör syna var min *BARNTEVE Visst finns det en risk att utmaningsfunktionen spär på misstankar om fusk - både från den som lägger en rullning och den som sitter och funderar länge på om den ska godkännas (slår han i ordlistan?) Av den anledningen har jag på Ordspel föredragit att spela utmaning med folk jag känner och litar på. | ||
Diabolisk - Ej medlem längre | 2006-12-21 18:36 | |
Jag tror inte det kommer bli lyckat på en sådan här oseriös sida. Det är mer irl-scabble som där en sådan funktion tar ut sin rätt. | ||
Merko | 2006-12-21 21:15 | |
Jag bryr mig inte sa mycket om folk fuskar, faktiskt. Det ar mycket mojligt att en massa personer jag spelat mot anvander olika fuskprogram, men an sen? Det viktiga for mig ar att jag far lagom motstand, och det far jag ju om jag moter folk med liknande rating. | ||
stefanf | 2006-12-22 14:17 | |
Jag tänker som Merko. För mig är det viktigare att det blir en hyfsat trevlig stämning. Samtidigt väljer jag nog normalt sett (som vulcan) bara att spela utmaning med folk som jag känner.. Det blir säkert inte så många procent av matcherna här som kommer att spelas med utmaning men det är bra om möjligheten finns. | ||
Radagast | 2006-12-22 18:17 | |
Jag ser fram mot att spela med utmaning - det är den spelform jag tycker är roligast, och jag spelar så på Ordspel när jag kan. Samtidigt kräver det en del ordkunskap för att det ska vara roligt, så jag tror inte heller att så stor andel av matcherna kommer spelas med utmaning. När jag spelar på engelska på www.isc.ro spelar jag sällan utmaning eftersom jag kan så liten andel av orden. | ||
Berbatov - Ej medlem längre | 2006-12-22 18:43 | |
jävligt bra spelform att lära sig nya ord på om inte annat, James lärde mig uddad idag tex. | ||
Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-05-28 11:50 | |
Kommer det utmaning någon gång inom överskådlig framtid? Jag vet många högre rankade som hoppas på det i alla fall. Är det svårt att programmera? | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-28 12:11 | |
Ge folket utmaningsfunktion :) | ||
jrenklint | 2007-06-06 19:24 | |
Jag säger detsamma, framtiden som hugokolbaz pratar om låter tydligen vänta på sig. | ||
Rikku | 2007-06-07 19:24 | |
Äh... Puss | ||