Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 7 |
Inloggade | 17 |
Mobilspel
Pågående | 21 692 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lemon pie | 2006-12-18 15:11 | |
Varför ej tidsavdrag? Nu har jag spelat tre matcher i rad där motståndaren har gått över tiden, men ändå har han/hon inte fått något tidsavdrag. Lite irriterande eftersom tidsavdraget i två av dessa matcher gjorde skillnad mellan vinst och förlust. *morr* Nån som har en förklaring? | ||
veggie_d | 2006-12-18 16:05 | |
nej. Men jag har också märkt att man ibland bjuds på en grace period på flera sekunder... men inte varje gång. Mysko. | ||
vulcan | 2006-12-18 16:48 | |
Jag hittar ingen tråd nu, men om jag minns rätt så handlar det om att synkningen mellan den lokala klocka du ser på din din dator och den riktiga speltiden som räknas i betapetsservern inte fungerar helt. Du ser motståndarens klocka ticka ner några sekunder extra helt enkelt än vad den gjort i verkligheten nere i servern. Förmodligen skulle det gå att göra någon funktion som skapade en mer exakt synk mellan den tid du ser och tiden på spelservern, men jag misstänker att det kan vara en hel del jobb med det och dessutom kan det finnas risk för att den ytterligare kommunikationen mellan de olika klienterna (=alla som kopplar upp sig mot Betapet och spelar) och spelservern skapar belastningsproblem. Har ni tur får ni ett mer exakt, tekniskt svar av Odin så småningom. Men har har dessvärre en hel del annat att göra än att läsa forum... :) | ||