Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 21 639 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
veggie_d | 2006-12-19 10:03 | |
varför inte bumpa? Tsarraz stängde en tråd häromdagen med följande motivering: stängs på grund av * Bumpa. Bumpa en tråd gör man genom att svara på den själv för att trycka upp den till förstasidan igen. Bumpade trådar kommer att låsas. Varför? Det här är det enda forum jag någonsin sett som förbjuder bumpning av trådar. Måste ju finnas någon bra anledning, men jag kan inte komma på vad det kan vara.. om man lägger ut en fråga men inte får något (tillfredsställande) svar, så betyder det inte automatiskt att ingen vet svaret. Det kan lika gärna vara så att någon vet, men har missat frågan eftersom meningsfulla trådar om diskmedel och låtval-för-stunden tryckt ner den till sidan 2. Då är det (eller borde vara) fullständigt legitimt att bumpa sin fråga för att kolla om så är fallet. Om man däremot bumpar samma tråd tre-fyra gånger utan att någon tillför något, DÅ kan man fundera på att stänga den. Inte innan. | ||
hugokolbaz | 2006-12-19 11:43 | |
Underskrift | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-12-19 11:57 | |
Nu står det i reglerna. Ett ämne som ingen skriver i skall ej lyftas upp igen. Den är oskriven i för att ingen fann den intressant! | ||
Mouche - Administratör | 2006-12-19 12:08 | |
Instämmer till fullo med tsarraz. Jag hade gjort exakt detsamma om jag hade observerat det hela. Är det satt en regel av ägarna till sajten så gäller den regeln. Mouche | ||
veggie_d | 2006-12-19 12:22 | |
Mouche: ja, självklart, och det är inte det jag ifrågasätter heller. Jag undrar bara hur de motiverar regeln.. eftersom den ärligt talat inte känns speciellt genomtänkt. Jag har varit på måååånga forum vid det här laget, och detta är som sagt det första som förbjuder bumpningar. Varför inte vara lite mindre trigger happy och stänga tråden när den bumpats tre-fyra gånger istället? Tsarraz: det kan du inte veta! Det kanske finns användare som gärna skulle skrivit i den där tråden om de bara hunnit se den. Hade du stängt den här tråden med om det gått ett par dagar utan att någon av er svarat, och jag bumpat den eftersom jag verkligen ville ha ett svar? | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-12-19 13:00 | |
bumping godkäns aldrig på nått forum som jag besökt. trådar som ej skrivs i är mening att dö ut. | ||
hugokolbaz | 2006-12-19 13:14 | |
Men precis som veggie säger så går det väldigt fort att hamna på sidan 2 och dit går jag i princip aldrig. Det är säkert ganska stor sannolikhet att många missar ett ämne om man har ett liv och inte bara sitter och uppdaterar forumet på betapet. Tycker gott man kan få ge sin tråd minst en bump särskilt på "snack"-avdelningen. | ||
blue_moon | 2006-12-19 13:19 | |
Håller med hugokolbaz. Låt inlägget få åtminstone EN chans till! | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-12-19 13:21 | |
Går ej fort aatt hamn på sidan två dne som skrev nått där överst skrev senast den 12/12 den är mer än en vecka sen... Det är ej fort. | ||
veggie_d | 2006-12-19 13:33 | |
Tsarraz - varför inte låta dem dö ut då? Varför måste de prompt låsas? Man kan ju aldrig veta om någon någon gång i framtiden gärna vill skriva i tråden.. känns onödigt att öppna en ny i så fall. | ||
hugokolbaz | 2006-12-19 15:33 | |
I det översta ämnet på sidan 2 i "snack" skrevs det senast något igår kl. 21.09. Det är snabbt. Vet inte var du lyckades tittade... | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-12-19 16:00 | |
öka då här till 30 rubriker per sida www.betapet.com/inde...m_ settings | ||
hugokolbaz | 2006-12-19 16:16 | |
Då blev det den 17 dec 10.43. Fortfarande snabbt. | ||
hugokolbaz | 2006-12-19 16:16 | |
19.43... | ||
Nemi | 2006-12-19 17:31 | |
Alltså. En bumpning är ju (oftast)att man bumpar sitt eget inlägg/tråd. | ||
Måns_E | 2006-12-19 18:13 | |
Att man stänger trådar som bumpas 3-4 gånger och som ingen annan bryr sig om är väl helt ok. Men att en egen tråd som man påminner om en gång, och dessutom inte på ett utstuderat sätt för att störa "forumordningen" låses av en forumadmin som övertolkar regelverket verkar lite onödigt (och faktiskt en större störning av "forumordningen"). Om jag inte missminner mig så låste även Tsarraz en (nåja) seriös diskussion om porr, för att man inte fick länka till porr enligt regelverket. I de fallen så kan man fråga sig om en del forumadmins läser lite för mycket i regelverket, och lite för lite i de trådar som de låser. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2006-12-19 18:16 | |
Veggie_d . Har du testat regga dig då :D Äh låt dom ha sina regler, dem är till för att brytas, haha :D Trist iaf, den "bumpades" för att efter en natt, och nattetid är det inte många som skriver, så en natt fick tråden innan den va på sidan 2, allt anant är bullshit. Skitsamma de finns viktigare saker än att hålla på störa sig på hur forumsadminsen agerar och inte agerar. Ville ge folket ett förslag på ett spel bara. Men annars tycker jag Diskmedel är jääääääätteviktigt. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2006-12-19 18:17 | |
Instämmer till fullo måns, det va en gång och för att den, som sagt, va nästan på sidan 2 efter bara en natt. Får jag tilllåtelse lägger jag upp en tråd igen, den 3e.... | ||
Elmis | 2006-12-19 19:25 | |
Otroligt fånig regel. Bilda hög på tsarraz och mouche! ;) Men om jag ska vara allvarlig (vilket jag brukar ha svårt att vara) så tycker jag inte alls det är fel att "bumpa" (eller vad det nu kallas) en tråd nån gång. Särskilt inte i forumavdelningen IRL-spel där en påminnelse kan vara värdefull. Sen är väl ett forum allmänt ett spamtillhåll. Många långa trådar finns det. En bump här och var jämfört med allt annat trams...äh en fis i jymmmden... | ||
XYZ-Saft - Ej medlem längre | 2006-12-19 19:44 | |
Håller med Elmis. | ||