Spelrum
Giraffen43
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 783

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-20 01:24
Antal inlägg: 42

Som IRL
Något jag tycker skulle vara kul är om samma regler som finns IRL också införs som alternativ här. Men det jag tänker på vill jag ha även i hets och det är att man ska kunna spara sin tid..Det vill säga att man själv får ransonera med tiden och kan alltså skaffa sig väldigt mycket tid att tänka på i sista dragen.

Är det inte så IRL? Eller är det bara något jag missuppfattat?

Måns_E2005-10-20 01:35
Antal inlägg: 12023

IRL så får man spela en halvtimme per person. Man använder schackklockor och när man trycker på klockan så är det den andres tur. (alltså får man disponera tiden hur man vill)

Om man drar över HELA speltiden med mer än 5 minuter så förlorar man automatiskt matchen med minst 150p. Annars så är det 10p avdrag per minut som här.

Jag tycker att det skulle vara ett trevligt alternativ om det kunde implementeras här på Betapet tillsammans med utmaningsläge på dragen.

Vingummi - Ej medlem längre2005-10-20 01:59

Som det är nu så har jag spelat många hetsspelare som gått över tiden mycket mer än sex minuter EXTRA..Därför tycker jag att de vore bra om det kunde bli ett spelalternativ med "här får ni sex minuter var, använd hur ni vill men när ni använt (vad nu som vore rimligt antal minuter på hets) till så förlorar ni matchen med minst 150 poäng".

Huvudtvätt2005-10-20 10:41
Antal inlägg: 256

bara för att klargöra: man kan alltså inte samla på sig någon slags bonustid när man spelar IRL. Det fungerar i stort sett som det gör här, förutom att det inte finns någon maxtid per drag, och att det finns en absolut maxgräns för hur lång tid man kan använda på hela matchen.

Vingummi - Ej medlem längre2005-10-21 03:33

Huvudtvätt, med samla ihop tid menar jag att om man får 30 minuters speltid per person om man är två..och jag till mitt sista drag bara använt säg åtta minuter så kan jag alltså sitta i cirka 22 minuter innan jag lägger mitt drag..eller för all del använda 22 minuter till ett drag mitt i spelet? Har jag fattat det rätt då?

Måns_E2005-10-21 04:18
Antal inlägg: 12023

Det stämmer, du disponerar din tid fritt när din klocka går.

När man slår på klockan så har man markerat att man har bestämt sig för att det draget som man har lagt gäller, och då går det inte att ändra sig. Motspelaren får på sin betänketid bestämma om han vill utmana draget eller ej. I och med att motspelaren skriver in draget i protokollet så har man godkännt det, om man utmanar ordet så stannar man klockan, och då kollas ordet upp.

Så du får använda dina 30 minuter hur du vill, om du vill använda mycket för ett drag eller fundera länge på att godkänna ett av motståndarens ord så är det helt ok.

Fortplanta - Ej medlem längre2005-10-21 05:22
Antal inlägg: 18

Jag har redan vid flertal gånger påpekat att jag också vill ha den spelformen, främst då med utmaningsläget. Men med folks tillgång till SAOL så skulle man lätt kunna bli frustrerad när man inte lyckas "lura" någon med ett schyst ord.

Förövrigt vet jag att dom (ansvariga för sidan) pratar/har pratat om att införa det.

Jo-na-tan - Ej medlem längre2005-10-21 07:49
Antal inlägg: 1955

Joo, utmaningsfunktion är tydligen på g: www.betapet.com/todo.txt

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?