Spelrum
Giraffen | 61 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 4 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 99 |
Mobilspel
Pågående | 21 438 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tommy 1979 | 2006-12-24 14:16 | |
Spelrum för olika ratingintervaller? Hej, varför inte införa ett spelrum för duktiga spelare, de som har 2000 eller mer i rating? Detta är inte någon form av snobbism, givetvis ska alla få vara med och spela. Men det finns ju trots allt elva spelrum, så även om man inför mitt förslag finns det ju tio kvar. Kanske kan man införa ett för nybörjare också, så blir alla nöjda :-) Bara en tanke från min sida. | ||
målsman - Ej medlem längre | 2006-12-24 14:17 | |
Frågan har såväl varit på tal samt provad, föll inte väl ut så det kommer troligen inte hända. | ||
odin - Administratör | 2006-12-24 15:38 | |
Vi får fundera på om vi kanske skall försöka igen, och se hur det går. | ||
Bottenlös - Ej medlem längre | 2006-12-24 20:37 | |
Nej, jag tror inte länge på detta. Har spelat här i drygt två år. Lägg ner dessa försök/expriment. | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2006-12-24 23:06 | |
har läst många kommentarer angående dethär om att införa ratingbegränsning och de flesta som vill ha den är antagligen de som vill att gränsen ska sättas så högt som möjligt. 1500+ som tydligen nångång gällt vid nåt experiment fyller ingen sådan funktion. ett spelrum för spelare som ligger över 2000 i rating kunde ha helt andra chanser att fungera. De här kommentarerna har jag läst åtskilliga ggr i inlägg men de har mestadels bara blivit bemötta med ett konsekvent "det funkar inte" från administratörshåll. jag tycker det är bättre att konstatera att det är för mkt jobb med det för att ni ska kunna lägga ner tid på det (bevars, ni har ju gjort och gör fortsättningsvis ett lysande jobb med sajten som den är och ett stort tack för det) _om_ det är där skon klämmer än att bara kvittera det med ett funkar inte för det har ju faktiskt inte provats, eller hur!? tommy 1979:s förslag om att också in.föra ett nybörjarrum låter vettigt det med | ||
odin - Administratör | 2006-12-24 23:17 | |
Ja vi har skrivit konsekvent att det inte funkar därför att vi verkligen har provat två ggr, inget annat. Vi sitter inte och "hittar på". Det är inget jobb alls med det, det är inte det som är grejen. | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2006-12-24 23:33 | |
vad är grejen, om det finns en grej? har ni provat ha ett spelrum för spelare som har rating över 2000? är det det som har testats och inte fungerar? jag försöker bara förstå för som svaret står där ovan ger det inte klarhet i frågan frågan om det var så att testen tidigare misslyckades för att gränsen var satt fel? är det här en fråga som är störande eller stötande på nåt sätt? | ||
Bottenlös - Ej medlem längre | 2006-12-24 23:59 | |
Tommy, du hiitar de duktiga i Girrafen normalt. (Egentligen vet jag inte om jag vågar skriva i forumet längre. Verkar finnas folk som retar upp sig på det minsta.) De över 2000 är för få för att få ett eget spelrum. | ||
odin - Administratör | 2006-12-24 23:59 | |
Det misslyckades för att ingen ville spela där. Folk föredrar Giraffen och jag är högst tveksam till att gränsen var fel och att det därför inte kom något folk. Jag sa att vi kanske skulle kunna prova igen men du nöjer dig inte med det utan måste givetvis kommentera tidigare disskusioner och ge oss små pikar som inte ger ett dugg till denna disskusion. Trist attityd. | ||
Bottenlös - Ej medlem längre | 2006-12-25 00:04 | |
Jag ber om nåd och krälar i smutsen (fick inga julklappar heller). Nu verkar det ovan som jag har skrivit något emot odin, så är absolut inte fallet. Det är orsvall som odin syftar på. | ||
Birgerkung - Spelvärd | 2006-12-25 00:38 | |
Jag tror att det i så fall är på Giraffen man ska sätta 2000-gräns, eftersom det redan idag i praktiken är ett rum för spelare med hög rating. Sätter man 2000-gräns på till exempel Puman kommer som odin säger mycket riktigt ingen att spela där. | ||
SuupaMan | 2006-12-25 01:02 | |
Hade samma disskussion uppe tidigare men blev helt nerbombad av "herr" odin.. Det vore en grym idé tycker jag fortfarande, och en till grej skulle kunna vara att ha rum där man endast spelar "hets" eller endast "standard" vad sägs?=) | ||
stefanf | 2006-12-25 01:05 | |
Jag skulle gärna se en 2000-gräns i Giraffen eftersom det nästan bara är där jag (relativt snabbt) hittar medspelare. Idag är det dock rätt svårt för mig att komma in då det oftast är smockfullt. Kanske är det redan nästan bara +2000-rejtare inne där och då kommer det inte göra någon skillnad alls. Den enda risken jag ser med systemet (om det alls funkar) är att en del kommer att manipulera med rejten (mer än nu) för att få tillhöra "fina klubben".. En annan nästan lika användbar variant skulle kunna vara att sätta en "veterangräns" för ett spelrum; dvs. ett visst antal spelade matcher.. Poängen med detta skulle vara att man som spelare kan vara relativt säker på att spelstyrkan motsvarar rejten, samt att spelarna där lärt sig tillräckligt med vett och etikett.. Det skulle dessutom kunna vara en bra uppmuntran till att spela många matcher (och inte få användare avstängda - och tvingas börja från 0 matcher igen..). | ||
Slemet | 2006-12-25 01:38 | |
Som jag skrivit i en annan tråd, skulle jag hellre se ett rum med bara standardbräde (alltså inte ratingbegränsat)... Please! =) | ||
stefanf | 2006-12-25 01:51 | |
Inte så dumt. Inför däremot inte ALLA dessa varianter - då vet jag inte vart jag ska ta vägen.. :) | ||
odin - Administratör | 2006-12-25 11:06 | |
Supamaan, nerbombad? Verkar som vissa här har som attityd att hela tiden pika små helt icke nödvändiga kommentarer när de inte får sin vilja igenom. Om du tror det är helt OK så tror du fel. Kom tillbaks när du beter dig som folk. | ||
monk - Administratör | 2006-12-25 11:19 | |
dom flesta verkar vilja ha rum för det som passar just dem bäst, t.ex. spelrum för högratade, nybörjare, slumpbräde, hetsrum osv. Jag tror det finns risk att detta blir rätt rörigt... Som odin skrev har vi redan testat ett spelrum med ratinggräns, vilket inte blev någon succé, och vi får överväga om vi provar det igen... | ||
hugokolbaz | 2006-12-25 12:17 | |
Ett spelrum för dem som tror att dom är lite bättre än vad de är, där slumpen ständigt är generös. Jag är på! | ||
Brittleif - Ej medlem längre | 2006-12-25 12:53 | |
"Detta är inte någon form av snobbism" vad är det då? Förstår inte poängen när du först säger så, och raden efter säger du att alla ska få vara med? | ||
Labyrint | 2006-12-25 15:00 | |
Jag kan säga att för egen del spelar jag nästan när som helst med vem som helst över 2000 i rating, däremot beror det på humör om jag vill spela med någon med 1500-1600 i rating (jämnare matcher är roligare helt enkelt). Att gå in i Musen när det hade 1500+ gjorde ingen större skillnad, jag hade inte ett dugg lättare att hitta en bra motståndare där. Det är sällan svårt i Giraffen, däremot kan det ta tid i de andra spelrummen idag, och det kan ta tid att komma in i Giraffen. Jag tror faktiskt att en gräns på 2000+ skulle fungera ganska bra, oavsett vilket spelrum det gällde. Sedan vet jag inte hur många som håller med, men gränsen satt där är definitivt inte testad under de dryga två år jag spelat betapet, och på den tiden har sajten vuxit oerhört och det finns ett stort antal högrejtade spelare. | ||