Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade16
Mobilspel
Pågående21 205

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Luo2006-12-27 15:47
Antal inlägg: 3

Elefantmedaljen
Hej, jag undrar hur och vem det är som får elefantmedaljen och varför

Jo-na-tan - Ej medlem längre2006-12-27 15:48
Antal inlägg: 1955

Det är en vandringsmedalj; man får den om man vinner över den som har den =D

Luo2006-12-27 15:51

OK! då fattar jag, tack för hjälpen

hugokolbaz2006-12-27 19:13
Antal inlägg: 665

Detta står ju under vanliga frågor som allt annat. Kanske är värt ett försök att göra texten "Vanliga frågor" på menyn i fetstil och lägga den bredvid "Forum".

Nemi2006-12-27 19:26
Antal inlägg: 5952

Tror inte det hjälper. Finns ju länkat på "förstasidan" med.

hugokolbaz2006-12-27 19:38

Ja, men där läser ingen. Men man måste trycka på forum för att ställa sina idiotfrågor.

hugokolbaz2006-12-28 00:14

*bump*

Är det värt ett försök?

HumbleBug2006-12-28 00:45
Antal inlägg: 1836

Jaså? Var under vanliga frågor finns elefantmedaljen? Jag hittar det inte. Och så här står det under topplistor, elefantmedaljen:

"Elefantmedaljen är den högst värderade medaljen på Betapet. Den spelare som innehar den är en verklig taktiker och den ultimata spelaren. Medaljen innebär dock vissa förpliktelser. Om du vägrar spela på en vecka så återgår den till föregående person och beter du dig illa genom att endast spela mot medlemmar med lägre rating straffas du också eftersom vi har extra koll på dig!"

Det står här ingenting om vem som får den, hur och varför.

hugokolbaz2006-12-28 01:01

Det var som fan. Mitt fel. Men den borde stå där då eftersom frågan har kommit upp i forum lika många gånger som adam har bytt nick.
Då så, skriv frågan där är då mitt förslag. Men fortfarande vidhåller jag det som står i mitt tidigare inlägg. Det ställs en jädrans massa skitfrågor.

Higg2006-12-29 00:17
Antal inlägg: 7

Om hugokolbaz nu tycker att frågorna är så dumma så förstår jag inte varför han engagerar sig så hårt i dem, och som sagt Humble Bug har rätt det står inget om det jag ifrågasatte.
Ledsen om jag har besvärat någon med min fråga.

hugokolbaz2006-12-29 02:42

Är Higg=Luo? Engagerar mig för att kunna förbättra nåt. Massor av frågor ställs här som besvaras under "vanliga frågor". Men det är inte så konstigt eftersom det inte finns en naturlig plickpunkt mot vanliga frågor. Visst, den står länkad på första sidan men jag fick leta för att hitta den. Människan är lat och orkar inte leta.

Du kan ju roa dig med att räkna hur många frågor som fått svaret "Se vanliga frågor".

Higg2006-12-29 07:27
Antal inlägg: 7

Jag kan hitta många andra sätt att roa mig på till skillnad från dig som är så redig och duktig så att du måste slå ner på andra för att må bra, du kanske ska be att få jobba som övervakare du som kan och vet allt och verkar ha hur mycket tid som helst att förfoga över, men en övervakare antar en betydligt trevligare ton än den du använder.

eloffe2006-12-29 10:54
Antal inlägg: 335

det gör väl inget att folk ställer frågor här också, en del kanske vill ha saker och ting förklarade på ett annat sätt än hur det står i q/a-dokumentet. om du tycker att det är jobbigt är det väl bara att låta bli att läsa.

jag tycker att jag har läst många intressanta svar och diskussioner här, utifrån frågor som man mycket väl kanske hade kunnat läsa genom att söka/googla/kolla frågor/svar-sidan.

därmed uppmanar jag till att tagga ner lite från stridslystan.

hugokolbaz2006-12-29 12:20

Jag menar inte att inte folk ska fråga. Det är jättebra. Försöker bara få igenom nåt som jag tror hjälper till att undvika frågor som ställs hela tiden. "Varför gick jag back?? Jag vann!", "Jag kunde inte lägga ZOOM!!", "Min motspelare har pausat!! Han kommer inte tillbaka!"

Jag är inte stridslysten. Den enda jag är irriterad på är Nemi som inte kommer med nåt mer konstruktivt än att skriva "Det funkar nog inte". Nähä. Det är möjligt att så är fallet men hur ska man veta det om man inte testar.
Jag är inte arg på dig Higg eller på nån annan som ställer de "dumma" frågorna eftersom det än så länge inte är lättare att läsa svaret under "vanliga frågor". Jag vill ha nåt konstruktivt svar från en administratör. Men de kanske inte ens har hunnit läsa det här än och då är det inte så konstigt att man inte får svar. Jag ber om ursäkt om du har tagit illa upp av mina uttalanden Higg.

Luo2006-12-29 12:28

Jag har inte tagit illa upp, jag tycker bara synd om dig, därmed har jag avslutat denna diskussion med dig,
Ha ett gott liv

hugokolbaz2006-12-29 12:31

Spegelvänt, stjärnstopp, stjärnstopp.

oeronbarn - Ej medlem längre2006-12-29 13:26
Antal inlägg: 2288

fniss

stugan2007-02-02 23:03

Ett tag hade mitt kompisgäng elefantmedaljen, vi spelade bara med varandra, sen tog någon bort den från oss. Vem tog det beslutet och varför?

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-02-04 21:50
Antal inlägg: 4814

Det låter för mig självklart att ett vandringspris inte är avsett att bara förekomma inom ett slutet sällskap (endast förekomma i inbjudningstävlan), så om jag hade haft möjligheten att administrera elefantmedaljen hade jag nog tagit samma beslut där. Jag anser alltså att din fråga besvarar sig själv.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?