Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 48 |
Mobilspel
Pågående | 19 925 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Scatan | 2005-10-21 17:24 | |
Kontroversiell speltaktik? Finns det spelare som har satt i system att vara otrevlig och förolämpa sina motspelare för att få dessa att ge upp matchen? Jag har råkat ut för en spelare verkar tillämpa detta, efter att denna kallat mig för idiot kände jag mig inte direkt sugen på att fortsätta matchen. Det visar sig senare att 21% av de matcher denne spelare spelat blivit avbrutna. Jag inbillar mig att det knappast beror på dålig uppkoppling eller dylikt, inte när spelaren i fråga har 2200+ i rating och spelat nästan 1000 matcher. | ||
Scatan | 2005-10-21 17:27 | |
Hmm, blev visst inte mycket till fråga där... Vad jag ville veta var om fler råkat ut för samma sak eller om admin vet huruvida sådant förekommer. | ||
metmasken | 2005-10-21 17:31 | |
Jag har också spelat mot en sådan idag. Jag funderade att han säkert var en barnrumpa? Antagligen försökte han få mig att ge upp. Själv har han avbrutit 80% av sina matcher (5 spelade). Så gjorde han även med mig, när han tappade sitt tålamod. Nå, jag fick ju min rating höjd med +40 ungefär :) Men det är ju lite konstigt att en spelare (som du scatan råkade ut för) som har 1000 matcher bakom sig får vara med trots att han beter sig illa?! | ||
Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2005-10-21 17:32 | |
Om ingen anmäler såna idioter så stängs de inte heller av | ||
Scatan | 2005-10-21 17:33 | |
Jag fick lov att kolla upp siffran på 1000 matcher och får korrigera ner den till 500 matcher. Fortfarande en hög siffra dock. Själv fick jag min rating sänkt med 70 men hellre det än att bli förolämpad. | ||
Lingonkaka - Ej medlem längre | 2005-10-21 18:35 | |
det har hänt mej 2 ggr och den spelaren kallade mej tjockis,fegis, idiot och en del annat. Jag blev så ledsen att jag gick ur beta ett tag men besluta mej för att komma igen o försöka spelaren som kallade mej allt detta finns kvar med vad jag misstänker 2 olika nick, jag anmälde det båda gångerna men fick till svar att ord står mot ord och då blev jag maktlös, nu vet jag att jag inte ska ta den spelaren men om han tar ett tredje nik så råkar jag ut för det igen. Hur jag vet att det är samma spelare jo han använde samma ord exakt båda ggr och allt har jag inte tagit upp här. | ||
stoja | 2005-10-21 22:08 | |
Det måste väl gå att kopiera det som skrivits. I så fall är det ju inte mycket att diskutera om vem som sagt vad. | ||
Lingonkaka - Ej medlem längre | 2005-10-21 22:21 | |
det gör det väl kanske men jag är inte så hemma på datorer och då var jag ganska upprörd och visste inte hur man gör | ||
vulcan | 2005-10-21 23:37 | |
En fråga till admin/övervakare: Kan ni spärra ett helt IP för att komma runt problemet med att de här värsta exemplen på omdömeslösa och otrevliga spelare gör comeback med nya nick? | ||
david_i | 2005-10-22 03:25 | |
Att spärra en ip-adress löser väl inte alltid problemet? Antingen kan folk spela via modem och då få tilldelat sig olika ip-adresser varje gång man loggar in. Eller så kan man sitta vid ett nätverk som har en fast adress utåt så att många oskyldiga personer blir avstängda. | ||
Huvet | 2005-10-22 04:12 | |
Vi har en hel del trix för oss för att se till att dom inte kommer tillbaka. Men först och främst behöver vi få veta exakt vem det handlar om och vad personen har gjort. Bäst är om ni skickar in det via kontakta-formuläret. Kopiera bara rakt av vad som sagt och ange i vilket spelrum och vilken tid matchen spelades. Hjälp oss rensa bort folk som inte kan bete sig! | ||
buffelina - Ej medlem längre | 2005-10-22 14:23 | |
eftersom jag känner lingonkaka mycket väl(hjälpte henne att registrera sig på beta) och vet hur illa upp hon tog för trakasserierna (hon är 63år) så hoppas jag att den personen blir anmäld av fler så han kommer bort härifrån har sett andra klagat på honom i chatten men längre än så har det inte gått | ||
Bao | 2005-10-22 14:37 | |
Om någon beter sig illa, så tycker jag att var och en av oss bör kopiera texten på chatten och skicka till administratörerna om nån beter sig ohyffsat. Även om man själv inte bryr sig, så finns det folk som tar illa upp. Så vi bör alla hjälpas åt. Då får övervakarna själva läsa vad som skrivs istället för att bara höra anklagelser här och där. Dessutom är det viktigt att dom får flera bevis från olika personer. Så jag tycker att vi alla kan hjälpas åt att se till att det är en bra stämning här! :) | ||
skrabban | 2005-10-22 15:08 | |
Jag har också råkat ut för en sådan spelare. Det finns nog tyvärr sådana som sätter sådant i system. Jag vet inte om det handlar om samma spelare som det talas om i inläggen innan. | ||
Lingonkaka - Ej medlem längre | 2005-10-22 16:42 | |
såg att ett av nicken var borta=) | ||
Plingan81 | 2005-10-22 19:06 | |
Skönt att veta att personer som inte kan uppföra sig åker ut om man säger till någon övervakare! Betapet ska väl ändå vara för nöjes skull och man ska inte behöva bli förolämpad eller förnedrad! Hoppas att personen ifråga inte har fler användarnamn och är avstängd för gott! Beter man sig illa har man väl ingenting här att göra? | ||
Morotsgurka | 2005-10-23 23:13 | |
Jag är 43 år, men skulle nog bli lika sårad om jag vore 60 eller 25 år, om någon är oförskämd mot mej. Man ska bli trevligt bemött vilken ålder man än har. | ||
Rullgardina - Ej medlem längre | 2005-10-24 11:09 | |
Undrar om dom skulle bete sig så om man satt öga mot öga och spelade. Känns lite obehagligt med dom otrevliga som spelar med flera nick, man blir paranoid till slut :s. Spelare med många avbrutna matcher bör man se upp med enligt min erfarenhet, men man orkar ju inte sitta och kolla upp sånt hela tiden. | ||
black annis - Ej medlem längre | 2005-10-24 12:30 | |
Det där med att bli sårad och ålder så tror jag kanske en äldre människa har lättare att ta åt sig och bli ledsen,Jag skulle inte lämna beta för att nån var dum men skulle anmäla den personen och se till att jag har bevis | ||
vulcan | 2005-10-24 16:25 | |
Nä det är väl sällan folk uppträder IRL som dom gör på här i cyberspace. I IRL-scrabble är vi ju iofs några som kan bli lite småförtvivlade *dagens understatement* ;-) om kombinationen av dåliga brickor och dåligt eget spel blir lite väl stark. Men vi brukar inte förolämpa motståndaren åtminstone. Däremot har jag sett en del otrevligheter i backgammon som jag lirade rätt flitigt på 90-talet. Av nån anledning var spelet poppis bland skinnskallar och en del av dem gapade och skrek ganska bra när tärningarna inte gick deras väg. Det kändes lite småotrevligt några gånger... Jag blir inte sårad själv utan snarare förbannad. Vanligt ohyfs som att bara försvinna efter matchen utan att tacka orkar jag dock inte bry mig om. | ||