Spelrum
Giraffen | 62 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 4 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 100 |
Mobilspel
Pågående | 21 438 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sotfinger | 2007-01-04 19:44 | |
Två spel samtidigt? Hur bär man sig åt för att starta spel i två olika spelrum? Jag trodde inte att det gick. | ||
odin - Administratör | 2007-01-04 20:25 | |
Kör Mozilla FireFox på den ena och Internet Explorer för den andre. Dock så funkar inte privchatt då. | ||
Timon | 2007-01-05 11:19 | |
OK! Tack för svaret. Jag blev verkligt förbryllad när jag såg att en person hade skapat nya spel i två olika spelrum samtidigt som hon själv spelade i ett tredje! Inte för att jag riktigt förstår vitsen med det, man står ju bara och blockerar plats. Men spelar man i alla samtidigt, då kan man snacka om hets! | ||
odin - Administratör | 2007-01-05 22:45 | |
Ja det är onödigt och inte helt jusste mot den man spelar med, kanske inte värt en varning, men iaf en vänlig tillsägelse. | ||
odin - Administratör | 2007-01-05 22:45 | |
(vi kommer dock inte göra något åt det rent tekniskt då det är lite knepigt). | ||
tydal | 2007-01-05 23:19 | |
Rent tekniskt har jag löst det så på en annan webbplats att jag har en lastAccess-kolumn i en tabell som talar om när varje användare senast gjorde någon sidladdning. När man loggar ut nullas den. Använder den dels för att visa vilka som är inloggade, men också som en koll när man loggar in. Är man redan inloggad så tillåts inte en till inloggning. Nackdelen är att om man stänger webbläsarfönstret utan att logga ut först så kan man inte logga in förrän man timeoutat. Har den här lösningen för att kunderna inte ska kunna använda tjänsten på fler datorer än de betalar för. Men i ert fall skulle det nog ställa till med mer än det hjälper då det inte verkar vara något större problem att man kan vara inloggad flera gånger samtidigt. | ||
sofieme | 2007-01-06 01:20 | |
Skulle man kunna logga in och spela med två användare mot sig själv??? Känns ju som att folk skulle utnyttja det för att fuska. | ||
tydal | 2007-01-06 01:40 | |
Ja, det kan man. Det är dock svårare att skydda sig mot rent tekniskt eftersom flera personer naturligt kan ha samma IP-adress (internetadress) och samma person naturligt kan ha flera IP-adresser. Förresten, inte bara svårare utan tekniskt omöjligt. Jag menar, om jag fäller upp min bärbara här intill och drar igång ett spel mellan den och datorn jag sitter vid nu, hur ska man rent tekniskt kunna avgöra om det är jag personligen som sitter vid båda datorerna eller om jag har en kompis på besök? Å andra sidan skulle jag lika gärna kunna starta två webbläsare på samma dator men med olika IP-adresser. Det finns inget sätt för Betapetservern att avgöra att de två inloggade användarna rent fysiskt befinner sig på samma plats och är samma person. För att sammanfatta, det går inte att hindra detta utan man får i stället upptäcka det när det har hänt och stänga av de användare vars resultat är uppenbart fusk. | ||
odin - Administratör | 2007-01-06 12:48 | |
När man står som inlogad i kompistoppen så finns det en flaga i databasen som talar om vilket spelrum man är i. Så man skulle kunna gå efter det. Men detta är nog inget stort problem. Om folk spelar mot sig själv och kommer högt upp på topplistan så märker vi det. | ||
odin - Administratör | 2007-01-06 12:49 | |
(När man kopplar ned mot ett spelrum nollas denna flaga direkt) | ||
25ggr - Ej medlem längre | 2007-01-06 14:12 | |
Jag kör i iexplorer, och en gång av nån konstig anledning så fick jag upp 2 spelrum och kunde spela i två spel samtidigt. Någon som vet hur det kommer sig om det bara funkar i mozilla? | ||
25ggr - Ej medlem längre | 2007-01-06 14:24 | |
alltså, båda spelen var i explorer... | ||