Spelrum
Giraffen | 50 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 82 |
Mobilspel
Pågående | 21 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
gnällrövar | 2007-01-11 23:54 | |
Extremt höga öppningspoäng Skulle man inte kunna sätta ett poängtak för första ordet på slumpat bräde? Det är inte så roligt när en match börjas med att den ena leder med över hundra poäng. | ||
tildus71 - Ej medlem längre | 2007-01-11 23:56 | |
det är ju det som är charmen med slump!:) tycker iallafall jag | ||
gnällrövar | 2007-01-12 00:11 | |
Charmen enligt mig är att spela sig till de höga poängen på ett skickligt sätt. Inte att ha tur med starten. | ||
auranita | 2007-01-12 00:18 | |
Det är frivilligt att spela slump. Välj standard, om Du är rädd för att motståndaren drar ifrån rejält på första draget. | ||
gnällrövar | 2007-01-12 00:36 | |
Det är inte det at jag är rädd, bara att det känns alltid lika tråkigt när hela matchen präglas av att en spelare hade tur i början. Jag tycker att man skall vinna pga av att man spelar bra (med en lagom gnutta flyt såklart) inte pga av ren tur. | ||
Zizzi | 2007-01-12 01:09 | |
Även om den som börjar spelet får höga poäng vid första draget, så är det inte alls omöjligt att komma ifatt och komma förbi. Det är ju det som är en del av det roliga med slumpat bräde, tycker jag iaf :-). Man vet oftast aldrig vem som vinner förrän sista brickan är lagd. | ||
hugokolbaz | 2007-01-12 01:26 | |
Det roligaste med slumpat bräde enligt mig är...eh...få se nu...det roligaste... hmm... slumpat bräde... | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-01-12 04:07 | |
det roliga med slump är att en mindre skicklig spelare kan vinna stort över en överlägsen motståndare genom att göra idiotiskt irrationella drag som går hem en gång på 20. jag tror det är det som är grejen iaf. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-01-12 04:09 | |
det är tråkigt att det är den spelformen som har tagit över. betapet hade vart ett en mkt bättre scrabblesajt utan den. | ||
oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-01-12 04:10 | |
ett en....jag skriver som en idiot....bry er inte om mig... | ||
Vanvård - Ej medlem längre | 2007-01-12 07:10 | |
7:ans Ölhall brydde sig när du tömde din plånbok | ||
david_84 | 2007-01-12 12:04 | |
jag har också tänkt på det där och tycker att det är lite dumt med att mittenrutan alltid är två ggr ord. varför är den det? det spär ju bara på tendensen att matchen avgörs eller nästan avgörs redan efter första ordet, vilket jag tycker borde motverkas. | ||
Vanvård - Ej medlem längre | 2007-01-12 12:43 | |
Var massa snack om detta för ett tag sedan, då ville en del ha en fredad zon i mitten medan andra ville ha det som det var, trodde dom löste det med en kompromiss. Vill man spela slump så får man stå sitt kast/drag. | ||
vulcan | 2007-01-12 13:13 | |
Jag är i stort sett nöjd med nuvarande regler. Över en längre serie matcher jämnar ju dessutom det här ut sig, precis som alla andra slumpfaktorer. Inför varje slumpmatch känner man ju också en särskild liten kittling inför hur brädet ska se ut och om man själv ska få börja. Dessutom uppkommer ofta intressanta avvägningsfrågor. Typ: Ja jag kan gå över en röd ruta till - men då får motståndaren chansen att gå över 2 röda rutor + 1 gul om h*n kan lägga ett ord som är 7 bokstäver långt eller mer. En av flera exempel som för mig gör slumpbrädet lika intressant att spela på som standard. Fast av lite andra skäl.. | ||
myran_64 - Ej medlem längre | 2007-01-12 13:27 | |
Håller med Vulcan! Jag är inte speciellt skicklig på att spela/planera/hitta ord då jag lider av otroligt kort minne =). JAg spelar slump för att jag tycker spelformen är kul, tycker man inte om det så kan man spela Special istället! | ||
sakoline | 2007-01-12 14:34 | |
Ja men är det inte en fredad zon nu då? Hur blev det? Har för mig att jag upptäckte en förbättring, för att kunna få hundratals poäng vid första öppningen bara för att det låg fyra röda runt mitten är orättvist, och det förbättrades faktiskt. Vulcan - är det inte redan en fredad zon? För det är sällan lika hemskt som det var på den gamla hemska tiden? | ||
vulcan | 2007-01-12 15:02 | |
Jag kan inte skillnaden exakt faktiskt. Men så mycket vet jag att häromveckan fick jag över 500 poäng på att i öppningsdraget rulla BURGARE sen min stackars motståndare som egentligen skulle ha börjat fick byta istället. Det var ett antal poängrutor jag gick över där... :D | ||
bove | 2007-01-12 18:47 | |
Det är ju inte särkilt ofta som man får över hundra poäng på första draget även om det sker nån gång emelllanåt, jag tycker bara att det skulle kännas konstigt och onaturligt om man skulle börja begränsa det, det jämnar ju ut sig i längden dessutom....och självklart måste inte alla tycka om att spela på slumpat bräde men det är ju ingen som tvingas att göra det heller. Fördelen tycker jag är att det blir mindre enformigt och ännu en dimension i spelet, ett nytt spel varje gång. | ||
Göte Borg - Ej medlem längre | 2007-01-12 19:00 | |
Slumpat bräde är ungefär lika intressant som att kolla på keno | ||
Radagast | 2007-01-12 19:09 | |
Att mittenrutan är 2x ord tycker jag jämnas ut av att grannrutorna är 2x bokstav. Slumpat har jag inga synpunkter på eftersom jag aldrig spelat provat på det - redan Special är så annorlunda att jag skulle vara 1000 ratingpoäng sämre på det under lång tid innan jag lärt mig det, dessutom tycker jag inte att det är lika roligt som Standard. När jag vill ha omväxling spelar jag på engelska. | ||