Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 21 228 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Admyrion | 2007-01-24 03:43 | |
inkonsekvens inkonsekvens Ni får ursäkta men det är ingen konsekvens alls i vilka ord som godkänns eller inte. ett ord i ett "ämnes el ordområde" godkänns medan de andra inte gör det? Likaså vissa förkortningar där vissa är godkända men andra tillhörande samma grupp ord inte gör det. Spelet skulle bli extremt mycket roligare om man slapp sitta och reta sig över detta. (svara nu inte med att jag inte läst på reglerna för alfapet, har många exempel på inkonsekvens) Uppdaterar ni Er ord-databas? | ||
Måns_E | 2007-01-24 04:20 | |
Du får nog ställa den frågan till svenska akademien, varför deras ordlista är så inkonsekvent, för det är den vi spelar efter, liksom Svenska Scrabbleförbundet. Just för närvarande används SAOL 12, som är den näst senaste. Att göra en helt fristående ordlista, som innefattade precis alla svenska ord, skulle vara ett väldigt drygt jobb som jag inte tror att någon här inne skulle vilja ta på sig. Sen så har det sina fördelar med att köra efter en ordlista som man faktiskt kan gå ut och köpa i närmaste bokhandel, om man så skulle vilja. | ||
Admyrion | 2007-01-24 04:56 | |
Iofs sant det du säger, har själv inte tittat i SAOL på länge, men när CD godkänns och inte tex LP o EP som tillhör samma ord/uttrycksgrupp blir man förvirrad, likaså när Fiss godkänns men inte Moll som båda tillhör vedertagna musiktermer. | ||
Vanvård - Ej medlem längre | 2007-01-24 06:44 | |
Moll funkar utmärkt oavsett om du syftar på tonarten eller på tyget. | ||
Mouche - Administratör | 2007-01-24 16:11 | |
Jag har avlägsnat ett helt onödigt inlägg här ovan.. Skribenten vet säkerligen själv varför... Mouche | ||
Vanvård - Ej medlem längre | 2007-01-24 16:25 | |
Ta bort hans spydigheter då som har föga med tråden att göra... | ||
Mouche - Administratör | 2007-01-24 18:10 | |
Du har helt rätt i det Vanvård. Det borde jag ha gjort. Det är nu borttaget och jag ber uppriktigt om ursäkt för att jag missade det. Mouche | ||
Vanvård - Ej medlem längre | 2007-01-24 19:16 | |
Tack Johan. | ||
Nemi | 2007-01-24 22:29 | |
Admyrion: att ha läst på reglerna för alfapet hjälper inte särskilt mkt här förvisso ;) Betapet.com kör enligt svenska screbbleförbundets regler. Men detta var en parentes och inget som förde ämnet framåt, är medveten om det och ber om ursäkt i förväg :) | ||