Spelrum
Giraffen | 14 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 27 |
Mobilspel
Pågående | 21 205 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ullamaja | 2007-01-24 17:02 | |
när man får paus och missbrukar detta Idag så spelade jag mot en person, namn är ointressant. Denna person ville ha paus cirka 2 minuter, först sa jag nej, men ändrade mit och accepterade pausen. Personen ifråga kom inte igen förrän det gått närmare 20 minuter. Jag skickade flera synpunkter men istället för att be om ursäkt så blev personen nästan spydig. det är tråfigt att råka ut för sådant. | ||
Legobiten | 2007-01-24 17:46 | |
Just därför ska man inte pausa mot folk man inte känner. | ||
anatilde - Ej medlem längre | 2007-01-24 19:07 | |
Just därför borde det införas en maxgräns för pauserna. Att pausen hävs automatiskt efter exempelvis 3 minuter. | ||
odin - Administratör | 2007-01-24 19:07 | |
Just därför så kommr det göras på tio minuter. Står i en tråd här överst som är rödfärgad! | ||
anatilde - Ej medlem längre | 2007-01-26 17:45 | |
Jättebra ju! | ||
Skogsrået | 2007-01-28 16:44 | |
Idag spelade jag mot en person som ville ha paus efter 2 drag Jag accepterade. Jag accepterade sedan att bryta pausen också. Motståndarens tid rullade men inget hände. När motståndaren hade ca 10 min minus (dvs 40 min senare) orkade jag inte längre och gick ur spelet. Jag förlorade därmed spelet!? Vad skulle jag ha gjort? | ||
blue_moon | 2007-01-28 17:19 | |
Det låter som om du blivit nedkopplad. Du skulle ha gått ur spelrummet (krysset överst i högra hörnet) och därefter in igen och klickat "ja" för att ansluta till ditt spel. | ||
miss_ztar - Ej medlem längre | 2007-01-28 18:21 | |
10 minuter låter som väl lång tid!!?? Man hinner gott och väl på 3-5 minuter vad man än ska göra väl? Vi snackar ju om något snabbt/akut, inte gå på restaurang, duscha, laga middag eller föda barn väl?? =) | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-01-29 16:19 | |
Att gå på toaletten kan ta 3 minuter eller 15 beroende på vad man ska göra där, men spelar man en hetsmatch är det nog bättre att hålla sig eller lämna walk-over, anser jag. Jag skulle kunna tänka mig att det bästa vore en logisk koppling mellan paustidens maxlängd och spelets valda tempo. Följdfrågan är då vad 10 minuter vore lämpligt för. En Snabb-match är 30 minuter, så om en spelare vill pausa i 7-8 minuter under den så blir matchen 23-27% dvs cirka 25% längre. Anta att 25% är ett riktmärke. Då blir maxpausen på Hets tre minuter (3 min), Stress fem minuter (5 min), Snabb sju och en halv minut (7 min 30 sek) och Normal en kvart (15 min). | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-01-29 16:22 | |
En paus/matchförlängning på 1/3 (33%) skulle motsvara: Hets(12): 4 min Stress(20): 6 min 40 sek Snabb(30): 10 min Normal(60): 20 min | ||
vulcan | 2007-01-29 18:07 | |
Det här har sagts förr men eftersom nya spelare och forumare kommer till kan väl en upprepning vara på sin plats: 1) Acceptera inte en pausförfrågan från en spelare du inte känner om det inte är dig komplett likgiltigt om du får vänta i 2 min, 20 min eller 2 tim. Se som sagt den låsta tråden PAUS här ovan!!! 2) Om en spelare inte lägger och matchen av nån anledning inte bryts: Värdera din egen tid. Tycker du att det är värt att låta matchen rulla på för att du inte ska förlora/få en avbruten match i statistiken så sitt för all del kvar och vänta den tid det tar. Om inte: Avbryt matchen! Svårare är det inte. Det spelar noll och ingen roll för din rating i långa loppet om du går minus på det. Ett fåtal avbrutna matcher i din statistik är heller inget som någon vettig spelare bryr sig om. Och från Betapets sida ingriper vi endast mot personer som satt i system att avbryta matcher - vi snackar här normalt om avbrottsfrekvenser på flera 10-tals procent. Misstänker du att din motståndare försöker sätta i system att få motspelaren att avbryta matchen kan du rapportera det till en övervakare så tittar vi på det. | ||
stefanf | 2007-01-30 08:49 | |
Egentligen har jag aldrig riktigt förstått funktionen med "paus" men kan acceptera att möjligheten finns. Samtidigt verkar det som att den skapar en massa (onödig) frustration och irritation. När man spelar IRL är det ju helt ok att gå på toa eller hämta vatten eller liknande men då får man räkna med att göra det på sin egen speltid. Varför inte införa det här också..? Då får "den pausande" spelaren värdera om det är värt det i stället för, som nu, stackarn som sitter övergiven och väntar. Lite märkligt att det finns en funktion vars viktigaste instruktion till användare är: "använd den helst inte.." Känner man någon väldigt väl kan man ju lika gärna passa sig ur matchen och börja om.. Pausknappen skulle fortfarande kunna användas enligt samma rutin (fråga - godkänn) men som ett sätt att ta bort "draggränsen".. Dvs. ett sätt att säga: "Du, jag behöver gå på muggen. Kan vi låta min tid rulla?" Då lär man vara ganska säker på att ingen kommer att sätta pausning i system.. | ||
Romans | 2007-02-01 09:28 | |
Håller med stefan! | ||
blankafaen - Ej medlem längre | 2007-02-06 22:22 | |
spela i tvättbjörnen om du vill vara tillmöteskommande mot spelare som anhåller om paus men inte riskera nånting för egen del: den har kommit upp med nya regler och begränsningar som omöjliggör skurkars onda avsikter. väl mött i tvättbjörnen!! | ||