Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 9 |
Mobilspel
Pågående | 21 175 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tantewa | 2007-02-07 22:04 | |
Är Betapet MAC-vänligt? Har stora problem vilket gör mig galen när jag spelar. Har förlorat pga det och kommer lixom aldrig igång, ledsnar ju då det krånglar. Vad som krånglar? Svårt dra bokstäverna med musen, andra följer med eller flera, de fastnar här o där på spelplanen och jättesvåra att greppa igen för att föra till rätt ruta eller tillbaka i "stallet". Försöker att bara föra muspekaren till ruta och klicka på resp bokstav på tangentbordet men det är alltid en överraksning vilken bokstav det blir. Får trycka rensa hur många gånger som helst och till slut lägger man istället "IS" eller ngt annat kort och lätt. GÄrna ord nära "stallet" så jag slipper dra dem över planen. Har det ngt att göra med att jag kör med Mac? Ngn annan som har detta problem? | ||
zephyren | 2007-02-07 22:10 | |
Jag har också problem liknande dina, och jag tror att det har med flash att göra, verkar inte så optimerat för mac helt enkelt. Ska testa IE nån dag, kanske den funkar bättre. | ||
Tantewa | 2007-02-07 22:17 | |
IE? | ||
monk - Administratör | 2007-02-07 22:24 | |
Tantewa: IE är Internet Explorer, dock utvecklar inte microsoft den för Mac längre, så finns tyvärr bara i riktigt gammal version. Ett annat tips är att prova Safari som också är en webbläsare för Mac. | ||
Tantewa | 2007-02-07 22:26 | |
Aha... jag kör med safari som standard. Har aldrig haft några problem förut men Alfapet verkar inte gå hem! Otroligt frustrerande och jag har inte kommit på knepet. Tack för svar. Skönt att höra att även zephyren har strul, då är det inte jag som är korkad iaf. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-07 22:33 | |
Alfapet? | ||
Tantewa | 2007-02-07 22:49 | |
Det vi spelar ( jag försöker iaf! = ) på Betapet alltså. Vad menar du? | ||
Nemi | 2007-02-07 23:10 | |
betapet = scrabble. Dvs inte alfapet som är en variant av scrabble. Bamsefar är lite petig bara :) | ||
Tantewa | 2007-02-08 00:10 | |
Shit alabama! Ja, det måste man säga. Jag är född på 60 talet vet du.... bryr mig inte så mkt om förlorade rättigheter o huruvida Scrabble, betapet, alfapet är varianter av varandra 15-17 rutor osv osv. Man lär ju få be Bamsefar om ursäkt då = ) En annan vill ju mest ha qul. Som brädspel här hemma finns både engköpt Scrabble o Alfapet o de ser exakt likadana ut. Trevlig kväll och hoppas ni får sova nu. Jag ger upp mina planlösa flytande bokstäver som jag inte får ngn bukt på. Får väl köpa ny dator istället = ) | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-08 01:10 | |
Jag önskar inga ursäkter, bara klarheter :) | ||
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-08 07:45 | |
vi är absolut inte scrabble heller... man skall aldrig bråka med stämmningssugna amerikanska bolag | ||
Nemi | 2007-02-08 08:26 | |
:) Men det är inte topic :) Ska kolla medmina kompsar med mac:ar om de får problem att spela här- | ||
fed up | 2007-02-08 09:56 | |
på min mac har det funkat hur bra som helst, fram till flytten som skedde för nån månad som helst. Sen dess har jag inte kunnat komma in i något rum. Dock funkar det på min pojkväns mac, så jag tror inte macarna i sig är problemet. Jag är sjukt betapetabstinensig iallafall och ingenting som görs verkar hjälpa. buhu... | ||
vulcan | 2007-02-08 12:04 | |
"betapetabstinensig" Den utser jag utan betänketid till dagens adjektiv! Underbart!!! :D | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-08 22:48 | |
Jag tror att det enda som hände vid flytten var byte av IP-adresser. Om man har ställt in det i sin brandvägg eller dylikt och angivit IP där så måste man ändra. | ||
fed up | 2007-02-15 17:13 | |
Ja, vi har inte angivit några särskilda ipadresser eller nåt i brandvägg, vet inte ens om vi har nån brandvägg, det beror inte på det iallafall, säger min pojkvän. han jobbar som datatekniker och har felsökt min dator, testat hundra saker, installerat flash tusen gånger osv. jag har liksom gett upp nu, och det är trist, jag saknar betapet. jag hoppas att ni ska flytta snart igen så kanske allt ställs i ordning igen... | ||
Christer - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-15 19:45 | |
Flash är otroligt dåligt optimerat för mac. Det gör att om man ha en äldre mac så kan det sega något helt otroligt med muspekaren när man spelar. Jag löste det alltid genom att lägga färdigt ordet ner i rännan och sedan klicka upp det bokstav för bokstav i stället för att dra det. Prova att ladda hem senaste flash player för äldremacar på www.adobe.com/shockw...kw aveFlash Prova att skapa ett nytt konto på din mac. Ett konto som du bara andvänder för att spela beta på så att mängden minne till spelet maximeras. Prova ochså att spela i Firefox istället för Safari. Annars är det bara att vänta på att OS X blir större så att Macromedia optimerar programet bättre | ||
fed up | 2007-02-17 10:59 | |
och jag då, vad ska jag göra?? | ||
Kriasa | 2007-02-22 13:48 | |
Jag spelar på mac och det är inga problem alls på vår sprillans nya dator. På den tre år gamla däremot blir det just så som du beskriver, svårt att få med sig brickorna osv. | ||