Spelrum
Giraffen28
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade57
Mobilspel
Pågående21 188

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Feffe702007-02-07 22:08
Antal inlägg: 4

Datorn hänger sig?
Vet någon varför min dator helt lägger av ibland. Pang, svart skärm, omstart krävs, när jag lirar Betapet?? Bara dör!
Mycket märkligt, för det händer ALDRIG annars.
Kan gå veckor utan problem sedan kan det inträffa flera ggr på en dag vid Beta spel. Fattar inte!

odin - Administratör2007-02-07 22:10
Antal inlägg: 7442

Omstart är nog lika med att du får en s.k. BSOD? Blue screen of death. Kan vara lite allt möjligt då.

Felaktiv hårdvara, dåliga drivrutiner et c. Ett tips är att försöka installera om Windows (trist men sant) eller så kan det vara någon hårdvara som är kajko. Väldigt svårt att säga :-(

monk - Administratör2007-02-07 22:22
Antal inlägg: 2378

Det kanske är flashpluginen som gör att webläsaren orsakar felet... Om det är ett stort problem skulle jag testa att spela i annan webbläsare. (T.ex. www.firefox.com som är gratis)

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-02-07 22:35
Antal inlägg: 4814

Jag hade stora problem för några år sedan men då var det trasigt minne pga damm, upptäcktes genom programmet www.memtest86.com/ men går även att se via BIOS-inställning ibland.

odin - Administratör2007-02-07 23:15
Antal inlägg: 7442

Har problem med min nuvarande dator, t ex pajade det ut när jag startade ett spel. Tog ut en minneskapsel och då funkade det fint, så var alltså minnet.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?