Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade44
Mobilspel
Pågående21 176

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Munson2007-02-08 22:42
Antal inlägg: 7

i som i Info
Svårt att se de där pyttesmå "i" knapparna.
Träffat spelare som lirat +500 matcher och aldrig reflekterat över dem.
Göras större, för allas trevnad? :)

geupp2007-02-10 13:59
Antal inlägg: 3843

Jag har spelat massor med spel och vet inte ens vad små i-knappar är. Skulle det kanske kunna vara det jag funderat över, nämligen hur man ser vem som är övervakare, eller är det en annan fråga?

Gharmon2007-02-10 14:29
Antal inlägg: 742

Övervakargrejen är en en annan fråga. Övervakare är de som har ett + före sitt namn.
Små i-knapparna är de som finns direkt till vänster om respektive spelares namn när man är inne i ett spel. Där kan man klicka för att se lite information om den man spelar mot.

Nemi2007-02-10 14:58
Antal inlägg: 5952

Vi övervakare är lila/blåa och längst upp i listan på spelare i rummen.
Trycker man på "namn" ovanför listan så sorteras den i bokstavsordning.

auranita2007-02-10 19:01
Antal inlägg: 652

Tack för "trycka-på-namn"-tipset, Nemi!

Listan är ju i alfabetisk ordning när man loggar in, men sedan kommer nytillkomna spelare längst ned, i kronologisk ordning.

Kollar gärna upp spelarnas rating innan jag går med i ett spel, men har man varit i spelrummet ett tag, kan det bli mycket bläddrande före man hittar.

Har hittills loggat ut och in igen för att få namnlistan sorterad (med risk för att inte slippa in igen om rummet är fullt). Det är ju mycket enklare att bara klicka på "namn"!

Körsbärskyss2007-02-10 19:48
Antal inlägg: 7

fast om man vill kolla spelarnas rating behöver man inte bläddra i listan ens. då trycker man bara på den gröna pilen bredvid spelet, så ser man

emmanent2007-02-10 20:51
Antal inlägg: 89

Man kan också klicka på "Namn" eller "Rank" som står över rutan med medlemmar i spelrummet, så sorteras det om.

odin - Administratör2007-02-10 21:15
Antal inlägg: 7442

Anledningen till att vi inte sorterar spelarna när de kommer in i ett spelrum är för att det tar ganska mkt datorkraft och skulle sega ned betänkligt för de som spelar!

auranita2007-02-10 22:09

Förstår! Tackar än en gång för alla tips!

auranita2007-02-11 00:34

Kanske det vore en bra idé att samla alla de här små tipsen på ett och samma ställe, t.ex. under "vanliga frågor" med underrubrik "tips".

Vet nog att all information finns någonstans, men det skulle säkert underlätta både för adm. och användarna om alla små knep skulle ha sin egen plats.

Sedan är det ju en annan sak att många inte bryr sig om att kolla vad som finns skrivet tidigare, men det är väl ett evighetsproblem som Ni måste stå ut med....

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-02-11 19:44
Antal inlägg: 4814

Jag tror ärligt talat att det vore bättre att lägga alla "tips" om spelgränssnittet i själva spelrummet. Vissa (som jag) provar och trycker på allt möjligt för att lära sig snabbt men tydligen vågar många inte det. :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?