Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 21 237 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Plink | 2007-02-19 14:00 | |
Behöver hjälp med hästar... Min dator säjer att det finns "Trojanska hästar". Vad gör man åt detta??? Panik! | ||
Plink | 2007-02-19 14:01 | |
oj, denna hamnade i fel forum. flytta gärna den som kan... | ||
Mouche - Administratör | 2007-02-19 14:09 | |
På trådskaparens begäran flyttas tråden till Frågor... Mouche | ||
vulcan | 2007-02-19 16:08 | |
Föreslår inte ditt antivirusprogram (som jag antar att du har eftersom du får en varning) någon åtgärd? Programmen brukar själva klara av att rensa bort den här typen av virus eller sätta dem i karantän (vilket innebär att man av säkerhetsskäl inte tar bort all kod som hör ihop med viruset men ändå förhindrar det från att köra och orsaka skada på datorn. | ||
Knevert - Ej medlem längre | 2007-02-19 16:15 | |
Prova att hälla ravioli på datorn, Hästar gillar inte ravioli. Om inte det funkar kan du gå in på www.download.com och ladda ner en gratisversion av nåt virusprogram som funkar i 30 dagar. | ||
Nemi | 2007-02-19 17:04 | |
plink: jag akn tipsa om att dra ner spybot för att rensa bort det du råkat få in på datorn, ladda ner, installera,uppdatera. Ta sen och koppla ur internet medan du låter den scanna, så du verkligen få med allt och att det inte råkar slinka in annat samtidigt pga att du har nån trojan. Detä r freeware och helt lagligt att ta hem www.snabbstart.com/d.../s aekerhet På den sidan finns även ad-aware som jag kör nån gång i veckan ihop med spybot, och då har jag en bra brandvägg och antivirus. Är en "safety girl" och vill inte ha nån gnutta risk at ha nåt på datorn. Vad en trojan är kan du läsa här : www.densakrasidan.co...tr ojan.htm | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-19 17:09 | |
Panda har en gratis antivirus-scan på sin websida som går igenom en rad kända typer av filarkiv, mailboxar och dylikt, och tar bort virus UTAN ATT FRÅGA. Kör den på egen risk så att säga: www.pandasoftware.co...ve Scan.htm Man behöver inte installera något fristående program... | ||
Czardas | 2007-02-19 19:53 | |
Du låter som min mor som lämnade årets meddelande på svararen "Gå inte ut på internet, det finns en stor trojansk häst där!". Gör som tidigare sagts, kör en gratis-scan på panda eller trendmicro. Ladda hem en trial från ex download.com och passa på att ta hem superantispyware som hittar allt som dom andra inte hittar. | ||
Nemi | 2007-02-19 22:49 | |
Csardas: jag menade att man kan göra sånt, koppla ifrån osv, efter att man laddat hem och uppdaterat grejer man kan köra. Många känner sig lugnare om det är ett vanligt program och inte en onlinescan. Sen så är det nog bäst imo att scanna med så få program/processer igång som möjligt men det är bara min egen smaksak :) | ||
Czardas | 2007-02-19 22:59 | |
jag tyckte iof att det var plink som lät som min mor =p en scan i taget gör processorn glad så att säga | ||
Nemi | 2007-02-19 23:51 | |
Heh, mina moderskänslor kanske vaknade eller nåt ;) | ||
Plink | 2007-02-20 10:27 | |
tack för alla tips! nu mår min dator bra igen :) kram på er! | ||
Nemi | 2007-02-20 11:29 | |
Sweet :) Har du ett antivirusprogram som du ständigt uppdaterar nu? Det är mkt viktigt. Så slipper du de flesta hästar och maskar och smådjur :) | ||
Plink | 2007-02-20 11:40 | |
japp, fixade nytt program igår kväll. det jag hade innan hade tydligen "bäst före datumet" gått ut på ;) men nu ska jag nog slippa de äckliga små (och stora) krypen. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-20 12:10 | |
Jag har kört ett antivirusprogram som uppdaterar sedan flera år nu, men det har aldrig dykt upp något virus... Nu ska dom börja ta betalt för AVG som jag alltså kört, och jag funderar starkt på varför jag behöver ett sånt program... | ||
Plink | 2007-02-20 12:57 | |
vad är det som är så särskilt med AVG då? kanske dum fråga... hmm... | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-20 15:11 | |
AVG var tills alleles nyss gratis att skaffa och att uppdatera. | ||
rajott | 2007-02-21 17:09 | |
måste bara inflika att superantispyware i kombination med AVG inte lyckades ta bort en riktigt envis trojan som jag råkade ut för, så dessa program är inte bombsäkra. många trojaner kopierar sig själva så du kanske får bort en av dem men inte alla kopior på alla filer. (nu är jag ingen expert men det är så jag har förstått det) vad jag fick göra var att köra hijackthis ett par gånger och ta bort en hel del filer manuellt som låg gömda på diverse ställen. grr... | ||