Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 21 |
Mobilspel
Pågående | 21 158 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hugokolbaz | 2007-02-24 12:52 | |
Routerfråga Jag har en liten router hos mig för att få trådlöst bredband. Den heter D-link DI-514 och har funkat väldigt bra för det mesta. Men nu håller den på att kajka ur eller nåt. Den ska ha en hastighet på 11Mb/s men jag får bara ca 300kb/s när jag kör ett TPTEST och ibland tappar den helt anslutningen. Jag har ett bredband på 66Mb/s när jag körde testet med linan direktkopplad till datorn. Hur kan en router göra så här? Vad kan ha hänt? Jag öppnade och kollade så det inte var damm och skit men det var det inte. Är det här vanligt? Nån som kan sånt här? | ||
vulcan | 2007-02-24 12:57 | |
Min har varit svajig och dålig länge (har bara 2 år på nacken) och jag tycker att man ganska ofta hör andra trådlösa användare som har problem med sitt trådlösa nätverk (router). Verkar helt enkelt som att tekniken inte inte håller måttet riktigt än. Eller så är det bara en del av ett ännu större problem: Elektronikprodukter har blivit allt billigare, men det känns också som att livslängden gått ner i takt med det. Mitt modem är också kass, min 5000-kronors DVD-spelare beter sig märkligt ibland efter bara ett års inte alltför intensivt spelande, videon var slut efter 3 år etc. Konkret skulle jag råda dig att ringa till D-links support och höra om det är nån idé att försöka laga den eller om det är slit-å-släng-å-köp-nytt som gäller. Om inte garantin gäller fortf förstås... | ||
hugokolbaz | 2007-02-24 12:59 | |
Hmm, ok. Tack! Har haft den i 1½ år och det skulle kunna vara 2 års garanti. Får kolla upp det. | ||
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-02-24 13:11 | |
Har också en D-link som jag haft rysligt mycket problem med. (DSL 604+, kombinerad router/modem) Vissa gånger har jag tappat förbindelsen med Internet - vill minnas att det var 20 ggr/min. Telia har bytt ledning in till huset etc... Har felsökt som f-n men inte hittat felet. Jag har kontakt med routern men inte med Internet. Läste i ngt forum, vill minnas att det var på Flashback, att det var många som hade problem med just D-link. Ett råd som jag fick en av de "femhundraelva" ggr jag ringt support var att inte ha fax kopplad efter router/modem. Har dock testat koppla ur den en längre tid, men problemet har kvarstått. Du blev förmodligen inte klokare av detta Hugo, men jag är glad att få delge dig - och andra betapetare - en liten del av min frustration. Man tackar! :) | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-24 13:17 | |
Det jag hört under min tid på ISP var att D-Link i allmänhet är skräp vad gäller kvalitet. Vad ska man rekommendera i stället tro... ZyXEL? | ||
Christer - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-24 14:38 | |
Linksys absolut | ||
Christer - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-24 14:39 | |
Eller en fon www.blifonero.nu/ men det är ju mer ett helt koncept | ||
Gisli - Ej medlem längre | 2007-02-24 14:55 | |
Hugo.. har du kollat så att du har laddat ner senaste firmware till routern. Kolla enligt instruktionerna på D-Link´s hemsida. Sedan kan man stänga av mjukvarubrandväggen i routern (helst bara under testet) och kolla inställningarna för UDP. Du kan ju också testa hastigheten (utan tptest som ofta ger konstiga mätvärden vid trådlösa tester) genom att ladda ner en stor fil (tex uppdatering från Microsoft) med eller utan routern och mäta tiden. | ||
sarlina | 2007-02-24 20:24 | |
Jag har en router som inte ens min hustru har lyckats får någon fart på. Nu ligger den så fridfullt i sin originalask och får gå i arv till mina barnbarnsbarnbarnsbarnbar n så att dom kan komma med den till sin tids antikrunda och få beröm för att lådfan är bevarad. | ||
SheDeVille | 2007-02-24 20:27 | |
Haha! Bra att du tänker på framtiden :-) | ||
HumbleBug | 2007-02-24 23:43 | |
Trådlösa routers är skräp och inget annat. Min hanterar 100 mb/s men orsakar ändå lagg understundom då jag spelar betapet. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-02-25 11:19 | |
Har den eller DI-524, kommer inte ihåg ritkigt. Den suger, sjukt mkt problem med den, största problemet och det tror jag i allmänhet är att den har jävligt svårt för att skicka vidare IPaddresserna. Ingne läsning på problemet, dlink support låter som att man kommit hem till Pappa Apa när man ringer dom, och fett otrevliga också. | ||
hugokolbaz | 2007-02-25 11:27 | |
Idag har den en hastighet på 5Mb/s. Det får duga. Satsar på att köpa nåt annat märke när den brakar ihop helt. Tack för svaren! | ||