Spelrum
Giraffen | 13 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 28 |
Mobilspel
Pågående | 21 182 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
pelikanen - Ej medlem längre | 2007-03-12 17:16 | |
Varför stoppades inte min match? Mitt under en match blir det strömavbrott i hela stadsdelen. Efter ca 15 minuter kommer elen tillbaka. Jag går in för att de om spelet fortsatt och hur mycket jag förlorat. Det visar sig att matchen fortfarande håller på. Motståndaren har lagt en massa gånger och jag har -13 minuter i speltid. Varför det? Ska inte matchen brytas efter tre upplägg eller så? Nu fick jag minus 131 poäng. Är det verkligen rimligt. Jag har varit med om att andra försvinner och då brukar matchen rätt omgående brytas. Man blir ju lite sur!!! | ||
zenlinpen | 2007-03-12 17:58 | |
det har hänt min roomie också, när vi spelade ihop för några veckor sedan. trots att han startade om datorn och således var offline ett bra tag kom det ingen "j-pop har kopplat ner". spelet bara fortsatte. | ||
odin - Administratör | 2007-03-12 19:05 | |
Det fortsätter för att du är en "ghost-connection" mot Betapet. Detta går inte att "kontrollera" på något sätt förutom genom någon typ av ping som vi ej har implementerat för tillfället. | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2007-03-12 21:34 | |
hm... om det går så att man av olika anledningar inte får kontakt till betapet när man är mitt i ett spel, hjälper det då att dra ur modemsladden? kommer meddelande om man har kopplat ner fram hos den andra då? som jag fattar det är ju kontakten helt enkelt bruten då och man kan väl inte rimligtvis sitta kvar i sitt spel, jag menar så att motståndaren kan fortsätta att lägga i godan ro tills matchen har "spelats" klart? | ||
odin - Administratör | 2007-03-12 21:46 | |
Ang. det problem som pelikanen så kvittar det eftersom de hade strömavbrott :-). Om man däremot märker att tiden rinner ned mer än den borde räcker det med att stänga ned spelfönstret och sen gå in i spelrummet igen. Om inte detta funka så är (A) Betapet nere (aka superkrasch) eller (B) din uppkoppling har gått ned, har man då modem kan man prova att koppla upp igen. | ||