Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående20 923

Forumkategorier

Användare Inlägg  
krill_master - Ej medlem längre2007-03-19 11:13
Antal inlägg: 1576

är det så att man tjänar på att ge upp?
råkar ibland ut för motståndare som har 300-1000 mer i rank och ibland om de ligger under med låt säga 80p så går de ur spelet bara när vi har typ 2 bokstäver var kvar bara, vet någon varför? förutom dålig förlorare. för den känslan förstår jag. blir själv skitsur ibland. men varför gör de så?

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-03-19 13:10
Antal inlägg: 4814

Jag antar du menar att de ger upp så att spelet avslutas omedelbart. Det finns även folk som kopplar ned så att man måste spela färdigt själv eller passa sig ur eller vänta fem minuter på tidsgränsen för nedkoppling, vilket som nu kommer först.

De som ger upp när de inte längre kan rulla (vilket ger 50 bonuspoäng som gör att man kan komma ikapp) kan ibland ha skäl till det. Det kanske är helt slut på lägen på brädet även om det är 2 bokstäver kvar. Men å andra sidan är det rätt kort plågotid kvar så det normala är väl att spela det färdigt av ren artighet.

krill_master - Ej medlem längre2007-03-19 20:10
Antal inlägg: 1576

ok, tycker nog att det vore bättre om man förlorade markerat mer på att geupp än på att förlora matchen. jo, de jag mött har inte kopplats ner bara lagt av... förstår känslan men så gör man ju inte hur gärna man än vill ibland. men ok, fattar galoppen mer nu. tt

odin - Administratör2007-03-19 21:15
Antal inlägg: 7442

Om man ger upp kan man aldrig gå plus i rating, och den som är kvar kan aldrig gå minus i rating. Detta har diskuteras och vi har kommit fram till att denna lösning är bäst.

illiterate - Ej medlem längre2007-03-20 22:20
Antal inlägg: 6521

Spelade en match häromdagen som jag blev så frustrerad på att jag gav upp när det var några brickor kvar. Mest för att jag blev så irriterad på vilka värdelösa bokstäver jag hela tiden fick i annars extremt bra lägen på slumpat bräde. Lägen som min motståndare hela tiden lyckades stjäla eftersom jag inte kunde lägga något. När han ledde med några hundra poäng och ändå tyckte sig behöva betänketid på slutet gav jag upp och stängde av. Så för att sammanfatta: Själv ger jag bara upp när jag har en dålig dag.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?