Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 946 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
odin - Administratör | 2007-03-19 21:33 | |
Utformning av "trend" Funderar på att utforma någon slags trend för en spelare, dvs en pil som visar grönt för "uppåtgående", och röd för "nedåtgående" (plus en åt sidan, dvs neutral). Min fråga till er är hur många matcher man skall analysera för att bestämma en trend. Jag vill dessutom helst slippa hämta för mkt matchstatistik, det bästa vore ett par variablar i vår databas som kunde användas för att räkna ut detta mellan efter varje match. En trend torde vara derivatan av förändrningen på x antal matcher. Tänkte om man på något sätt kunde bestämma trenden med så få variabler som möjligt utan att behöva hämta den senaste matchstatistiken, vad jag alltså kan tänka mig är att hämta ett par variabler som finns lagrade för varje user vilket inte skulle påverka vår databas så mycket. Knepigt yes... Har någon en idé? | ||
odin - Administratör | 2007-03-19 21:41 | |
Förtydligande, vad jag vill ha är en lösning som påverkar databasen MINST :-). | ||
Redondra - Ej medlem längre | 2007-03-19 22:06 | |
Tror att (minst) 10 matcher vore vara bra iaf för att få någon typ av stabil ratingförändring och som någorlunda avspeglar dagsformen. Sedan måste du bestämma vilken plus/minus lutning som skall klassas som neutral. Låter som en cool-grej iaf. | ||
Redondra - Ej medlem längre | 2007-03-19 22:09 | |
Jag vet inte vad du lagrar i databasen för närvarande för att komma med något bra utlåtande över lösningen som kräver minst CPU-kraft och databasförändring. | ||