Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 923 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
-huggo | 2007-03-21 13:10 | |
Användarbild Har fått avslag på en bild som är tagen lite snett uppifrån. Svar: bild inte godkänd, måste vara tagen rakt framifrån, bla bla bla. Så sitter man här och läser i forumet och kollar bilder, inte ens adminerna följer ju den bestämmelsen utan har bilder på nå leksarer osv.och andra har bilmärken å en massa trams, klart man blir förbannad. Ska inte det vara lika för alla eller har jag helt fel? | ||
Mouche - Administratör | 2007-03-21 14:18 | |
De bilder man kan se, som skiljer sig från de regler om avatarer som finns, har blivit godkända FÖRE de nya reglernas införande. Mouche | ||
-huggo | 2007-03-21 14:19 | |
Det är ju det jag menar, ska det inte vara samma regler för alla?? då ska väl dom som har "gamla" bilder också byta ut sina och framförallt så ska väl adminerna föregå med gott exempel.. | ||
HumbleBug | 2007-03-21 14:23 | |
Nej, mouche. Det tror jag inte stämmer. Dessa regler infördes samtidigt då bilderna kunde läggas ut på framsidan. De bilder som redan fanns kom inte ut på framsidan. Då skulle även mitt lilla "ansikte" har funnits där. De bilder som fanns då måste alltså också bli godkända. Ni själva håller på reglerna olika hårt helt enkelt. | ||
Mouche - Administratör | 2007-03-21 14:24 | |
De byts ut eftersom tiden går. Om en spelare med "gammal" bild vill byta så måste den bilden följa de nuvarande reglerna o.s.v... Som det nu är visas inte dessa "gamla" bilder på förstasidan utan det gör endast de som är korrekta enligt de nya reglerna... Mouche | ||
HumbleBug | 2007-03-21 14:27 | |
Det visas många, många bilder på förstasidan som inte håller måttet enligt era regler. Det där stämmer inte mouche. | ||
grönöga - Ej medlem längre | 2007-03-21 15:09 | |
Får starka minnesbilder från min barndom när jag och min syster satt och måttade med en linjal på glassen innan mamma fick skära, hör och häpna; det hände även att vi började bråka om vem som skulle få ta hand om linjalen.... ;P | ||
HumbleBug | 2007-03-21 15:24 | |
Hade ni satt upp regler om vem som skulle få ha linjalen, hur den skulle användas och när? Var det andra som skulle påverkas om reglerna följdes eller ej? | ||
grönöga - Ej medlem längre | 2007-03-21 16:05 | |
Nej, fanns inga regler och inte heller påverkade det några andra än just oss två. Jag ansåg bara att "upprördheten" i tråden var väl kraftig med tanke på ämnet. | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2007-03-21 16:22 | |
jag är inte det minsta upprörd och (får väl en reprimand av nån förr eller senare för att jag uttalar mig utan att ha bild) men jag har gjort exakt samma iakttagelse som HumbleBug ang avatarerna, att det finns bilder som visas på framsidan som inte alls överensstämmer med anvisningarna och rekommendationerna ("reglerna") för hurudana som är godkända. det verkar som att de inte tillämpas konsekvent, bara. | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-21 17:02 | |
Jag ser också bilder varje dag på framsidan som inte håller måttet enligt reglerna. Att dom dyker upp där är förstås en gåta, men så snart jag ser dem går jag in och ändrar på status så de bara syns i profil (och forum)... På sikt löser det sig så man kan komma till rätta med det redan innan de dyker upp på framsidan. Tills dess är detta en gratis sajt och allt man kan göra med den är en bonus. :) | ||
-huggo | 2007-03-21 17:10 | |
varför har du då inte ändrat din egen än då bamsefar? | ||
Nemi | 2007-03-21 17:16 | |
Jag har inget behov av att vara på framsidan och jag vill inte ha en bild på mig själv här ochjag får finan mig i de nya reglerna precis som alla andra som hade en icke-ansiktsbild innan de nya reglerna kom, vill jag byta bild så måste det vara ansiktsbild och framifrån osv. Men jag har ingen anledning att byta nu och jag är inte med och bestämmer om bilderna öht då jag tycker att jag inte är rätt person att bedöma sånt :) | ||
Nemi | 2007-03-21 17:22 | |
www.betapet.com/inde...am p;page=0 Där är en lååång diskussion | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-21 17:35 | |
-huggo : min egen bild syns aldrig på framsidan, så den är redan ickegodkänd där. | ||
odin - Administratör | 2007-03-21 18:45 | |
Alla gör olika bedömningar, som det är här i livet. Vi försöker hela tiden få alla att bete sig ungefär på samma sätt när det gäller bilder men det är inte bara att trycka på en knapp så vips gör alla det. Slutsats, man får stå ut med någorlunda ojämn bedömning och om man blir nekad får man försöka ladda upp en annan bild. | ||
-huggo | 2007-03-21 19:02 | |
jag vill inte synas på framsidan, så tack för påpekandet bamsefar, nu kommer jag ALDRIG att ladda upp någon bild *S* | ||
ordsvall - Ej medlem längre | 2007-03-21 21:14 | |
men, är det alltså möjligt att ladda upp en bild som nog syns annars i samband med ens profil men inte på framsidan? om jag t ex kunde tänka mig att synas i bild i matcher om motståndaren vill klicka på min profil men _inte_ på framsidan, kan jag få in en sån bild då? | ||
odin - Administratör | 2007-03-21 21:44 | |
Nej, tyvärr inte. | ||
wolf71 | 2007-03-21 23:16 | |
min alldeles perfekta bild tagen rakt framifrån godkändes inte ;( | ||