Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 923 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Hick ticks | 2007-03-21 17:27 | |
Elefantmedaljen... Alla vill väll ha en chans att kunna få bära den fina elefantmedaljen... eller? Rätta mig om jag har fel, men jag har fattat det som så att personen blir av med medaljen när han/hon spelar mot en som har lägre rating. Då blir det ju nästan enbart jättehögratade (enligt mig) som växlar den mellan varandra. Jag vill ju också kunna glänsa md en sådan medalj på bröstet :P Ett annat system är väl svårt att ta fram, men jag hoppas ni förstår vad jag menar... | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-21 17:40 | |
Man blir bara av med medaljen när man: 1. Förlorar en match 2. En övervakare ser att man spelar för lite 3. En övervakare ser att man endast spelar enkla matcher (endast mot folk med lägre rating) Punkt 3 kan egentligen i extremfallet medföra att ettan på Rating-poäng-topplistan aldrig kan behålla medaljen. Detta har än så länge inte hänt vad jag vet. Att medaljen efter ett tag hamnar hos "jättehögratade" borde vara logiskt. Men alla, även dom, har en dålig dag ibland. | ||
Hick ticks | 2007-03-21 19:36 | |
Men jag menar.... den som har medaljen just för tillfället tar väl det "försiktigt" och spelar endast mot dem med högre rating? Om han/hon förlorar mot en med lägre rating, övertar den lägre medaljen? Men även om... hur stor är chansen att han/hon vill möta en med mindre rating. Det skulle vart kul om en person inte skulle kunna ha den allt för länge sittande i knät menar jag... | ||
jssfrk | 2007-03-21 19:51 | |
"den som har medaljen just för tillfället tar väl det "försiktigt" och spelar endast mot dem med högre rating?" Vem som helst som vinner över den med medaljen tar över den, även de som är högre rankade. | ||
Redondra - Ej medlem längre | 2007-03-21 19:55 | |
Hm, medaljinnehavaren får gå in och korrigera. Jag spelar med/mot de flesta och riktar inte in mig på att möta lågrankade (vill inte precisera för att göra folk sura). Om jag gjorde det konsekvent plockar de av mig medaljen, enligt punkt 3 ovan. Punkt 3 skall dock tolkas med förstånd likaså formuleringen, om E-medaljen, att man skall bete sig illa om man möter lågrankade. Vid varje match sätter man ju medaljen på spel särskilt om man spelar slumpat vilket jag oftast gör. Förra gången jag hade medaljen så förlorade jag den i påföljande match så allt kan hända. | ||