Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående21 142

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Trollet742007-04-19 12:59
Antal inlägg: 16

Urkopplad
Någon mer än jag som haft strul med att förlora massa i rating när denna sida inte funkat? Jag spelade men blev urkopplad och sen gick det inte att komma in igen på ett bra tag och då misste jag massa poäng. Det är ju inte rätt att missta poäng när sidan inte funkar

blue_moon2007-04-19 13:21
Antal inlägg: 9713

Blev nedkopplad precis efter avslutad match, hann inte tacka min medspelare Andraideal.

Stepe5432007-04-19 13:28
Antal inlägg: 377

Här finns att läsa...

www.betapet.com/inde...am p;page=0

Trollet742007-04-19 13:32

Har läst det men när man inte kan logga in igen då det är fel på sidan, då är det inte rätt man missar poäng

blue_moon2007-04-19 13:45

Jag blev nedkopplad 12:35, din match avbröts först 12:47. Men urkopplingen skedde förstås inte momentant i samtliga spelrum?

Mercedes2007-04-19 13:52
Antal inlägg: 728

Ja jag blev nedkopplad idag vid samma tidpunkt och sen kom jag inte alls in på Betapet längre. Spelet for väl iväg till gudarna!

Trollet742007-04-19 13:54

Min tid har väl tickat på medan motspelaren har fått sitta och vänta. Jag bryr mig inte om rating å så jag spelar för det e kul. Men man blir ändå lite irriterad när man missar poäng eftersom det inte är med vilje. Avbgyter man själv ett spel så ska man inte klaga heller

Trollet742007-04-19 13:55

Mercede förlorade du åsså massa poäng?

Stepe5432007-04-19 14:03
Antal inlägg: 377

Det är konstigt att det alltid är spelare som anser sig inte bry sig om poäng och rating, som alltid klagar när dom förlorar rating pga ngt sådant. Inse att internet, datorer och teknik i allmänhet inte är ofelbara.
Du tror inte att det skulle kosta mer resurser att sitta och rätta till alla avbrutna matcher i efterhand. Dessa rsurser används nu för att på ett mycket bra sätt se till sådana oönskade avbrott ska minimeras.
Idag är det oerhört färre avbrott än för bara ngr månader sedan. Betacrew ska ha mer kredit för hur dom uppgraderar sidan och ser till att tekniken fungerar. Inte en massa gnäll för att enstaka personer mister några enstaka poäng väldigt sällan.
SLUTA KLAGA! Keep up the good work Odin & övriga.

blue_moon2007-04-19 14:03

Trollet74: En koll i statistiken visar att Mercedes´ match också avslutades 12:47, men hennes förlust var bara 1/3 av din. Det står inte att någon av er avbrutit, men det är ändå tråkigt att tappa rating. Ni får kämpa er upp igen. ;)

Trollet742007-04-19 14:09

Jag har inte klagat jag ställer bara en fråga om fler har råkat ut för detta. Om jag hade brytt mig om ratingen varför skulle jag då vilja spela mot dom som har 1700 och även dom med 200-300? Finns spelare som inte vill möta andra som har mer eller mindre i rating. Detta e ett spel och man spelar inte om livet eller pengar.

Blue_moon: Ja jag spelar ändå vinner jag så gör jag å förlorar jag så gör jag det

vulcan2007-04-19 15:29
Antal inlägg: 7666

Min inställning kan enklast uttryckas så här: I en ideal värld skulle vi inte behöva lås på dörrarna, kontroller av att sjukskrivna verkligen är sjuka eller fängelser för att hålla elakingar inlåsta. I en sån ideal värld (eller idealvärld) kunde vi ha ett system där avbrott pga nedkoppling från servern innebar att matchen räknades bort ur statistiken och inga rankningpoäng las till eller drogs ifrån.

Nu lever vi som kanske bekant tyvärr inte i detta paradis. Folk snor andras grejer, fuskar med bidrag och slår andra på käften. Och tyvärr har vi ett gäng spelare här som inte skulle kunna motstå att komma undan ratingförluster genom att koppla ner sig varje gång det gick tillräckligt illa, om det var möjligt. Och från serverns synvinkel kan vi dessvärre inte veta om en nedkoppling gjorts frivilligt eller pga strul med uppkopplingen eller datorn.

Jag har faktiskt för mig att Ordspel ursprungligen inte gav något ratingavdrag vid nedkoppling, men att detta ändrades just för att det så uppenbart missbrukades. Det är tråkigt att det ska behöva vara så, men jag ser faktiskt ingen bättre lösning. Och handlar det bara om enstaka nedkopplingar så får jag väl tjata om mitt gamla mantra igen: Utgången i en enskild match har ingen som helst betydelse för din rating på längre sikt. Tänk så, så känns det nog lite lättare :)

Spraket2007-04-19 16:47
Antal inlägg: 2

Nu ser jag att min fråga redan finns ställd. Spraket

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?